huomenna ratkeaa siis tulos ja itse veikkaisin seuraavaa tulosta
Kohteet ovat:
Kohde 90: linjat 14, 14B (10 EEV-matalaa, 6 matalaa) HELB tai PL
Kohde 91: linjat 21V, 62, 65A, 65N, 66, 66A (19 matalaa EEV-teliä tai -niveltä, 13 matalaa teliä tai niveltä, 3 EEV-matalaa, 1 matala) PL
Kohde 92: linjat 15, 15A, 15V (4 matalaa teliä tai niveltä, 2 matalaa) NOBINA
Kohde 93: linjat 73, 73N (10 matalaa) NOBINA, ESLL tai VT
Kohde 94: linjat 74, 74N (5 matalaa) NOBINA, ESLL tai VT
Kohde 95: linjat 75A, 76A, 76B, 77A (16 matalaa) NOBINA tai VT
Kohde 96: linjat 54, 54B (8 matalaa, 6 matalaa teliä tai niveltä) NOBINA tai HELB
Kohde 97: linjat 91, 91K, 93A, 93AK (3 matalaa, 2 mini B -bussia) HELB
Järjestyksessä ensimmäisenä oleva siis voittaisi todennäköisimmin jne.
Minä taas veikkaan että HelB voittaa kaikki!
PL:llä ongelmaksi taitaa muodostua varikkotilan puute sillä Ilmala taitaa olla edellisen voiton jäljiltä melkoisen täynnä, Nobina varmasti puolustaa paikkaansa Koillis-helsingin linjoilla ja sitä tukee myös lähellä sijaitsevat varikot Myllypuro ja Hakunila. Veolia tuskin tekee paluuta Helsingin sisäiseen liikenteeseen joten luulen että kohteet jaetaan Helbin ja Nobinan kesken.
Ratkaisu 20.4.2010
90 HelB
91 Nobina
92 HelB
93 Tammelund
94 Veolia
95 Nobina
96 HelB
97 HelB
Lähde http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/uutis...420094303.aspx
Nobinalle onneksi olkoon! Sanoisin, että melkoinen arvovaltatappio tuo kohteen 91 menetys HelB:ille ja perinteisten helsinkiläisten sinisten bussien osuus katukuvassa putoaa rajusti.
Joukkoliikenneharrastaja
Hienoa nähdä että vielä voi kilpailuissa pärjätä myös pienempi liikennöitsijä kuten nyt Tammelundin liikenne teki, Ensin Åbergin linja teki paluun voittamalla oman linjan 105 ja nyt Tammelund sai linjan h73.
Eipä niin. Ja kalustostohankinnoista puheen ollen minkähänlaista autoa nyt mahtaa olla tulossa...? Vieläkö Nobina luottaa Scalaan, vai palataanko Volvoon? Aaltoliikettä Volvon ja Scalan välillä on oikeastaan kaikilla isoilla firmoilla ollut ainakin teliautojen suhteen viime aikoina. Iveco saanee jälleen jos jonkinlaisen markkinaosuuden hankittavasta kalustosta.
Nobina varmaankin sitten hävittää ainoat maakaasutelinsä (#197...#199). Näitähän ei oikein voi 65A/66A:lla käyttää kun niissä on matkatavaratelineet, minkä takia istumapaikkaluku on pienempi. Ja taitavathan ne olla melko rujossa kunnossa muutenkin.
HelBillä varmasti kalustotilanne puolestaan helpottuu jonkin verran, kun vanhimpia ja huonoimpia teliautoja saadaan poistoon. Säffleistäkin päästään kokonaan eroon ja h54:lle ja h15A:lle jää sitten käyttöön kenties laadukkaampia autoja.
Viikkoa ajetaan uusilla, sitten tulee ihania vanhoja Espoolaisia
Keep on the road
Tietääkö joku mitä kalustoa näille linjoille on tarjottu?