Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/66

Viestiketju: HKL:n 19. kilpailutus

  1. #46
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Automies Näytä viesti
    Toimitusjohtaja Juha Hakavuoren allekirjoittaman tiedotteen mukaan HelBin tarjous kohteesta hylättiin koska linjalle 62 oli tarjottu kolme sellaista autoa jotka eivät täyttäneet kohteen vähimmäisvaatimuksia.
    Asia on selitetty perusteellisesti HSL:n hallituksen pöytäkirjassa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Nyt voisi olla Nobinalle kannattavaa antaa paketti 91 eli 21V, 65A... alihankintaan HelBille ja maksaa sen tarjouksen mukainen korvaus ja kääriä itselleen ehkäpä paremmat voitot kuin itse ajamalla saisi.
    Viime joulukuussa voimaan astuneen palvelusopimusasetuksen mukaan alihankintaan saa antaa korkeintaan puolet paketin liikenteestä:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palvelusopimusasetus
    4 artikla
    7. Tarjousasiakirjoista ja julkisia palveluhankintoja koskevista sopimuksista on ilmettävä avoimella tavalla, onko alihankinta mahdollinen ja jos on, missä laajuudessa. Jos alihankinnat ovat mahdollisia, julkisen henkilöliikenteen palvelujen hallinnointiin ja hoitamiseen tämän asetuksen mukaisesti valittu liikenteenharjoittaja velvoitetaan hoitamaan itse suurin osa julkisen henkilöliikenteen palveluista.

  2. #47
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Aika omituisia ilmauksia on ollut tarjouksessa. Mikä ihmeen MAN Niederflür? Luulisi tästä autosarjasta täsmällisemmänkin kuvauksen olevan olemassa. Samoin Volvo B10-CNG Carrus? Säfflejähän autot 229-232 ovat.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  3. #48
    A.H
    A.H ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    14.10.2009
    Viestejä
    30

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Olipa tämäkin varsinainen uuden julkisjohtamisen riemuvoitto.

    Helsingin (seudun kuntien) omistama yritys sähläsi tarjouskirjeensä. Tarjous yritettiin jälkikäteen korjata järjelliseksi. Tiedettiin, että jos korjaaminen ei onnistu, Helsinki menettää huonomman tarjouksen hyväksyessään tuon 1,2 miljoonaa euroa vuodessa, sekä toistaiseksi tuntemattoman määrän rahaa joutuessaan paikkaamaan bussiyhtiönsä kassavajetta. Korjausta ei kuitenkaan voitu tehdä, sillä Helsingin (seudun kuntien) ensisijainen velvollisuus oli taata ruotsalais-norjalaiselle Nobina AB:lle mahdollisimman edullinen toimintaympäristö, jotta sen omistavat amerikkalaiset investointipankit voivat kerryttää pääomaa.

    En tällä epäile Nobinan kykyä hoitaa leiviskänsä, ja näin matkustajan näkökulmasta kaikki tarjoukset, joihin sisältyy kaasu-Säfflejä, saa kaikin mokomin tästä eteenpäinkin hylätä. Mutta hankintalain soveltaminen ei tässä(kään) tapauksessa palvellut yhdenkään helsinkiläisen etua - riskit kuitenkin tulivat sosialisoiduiksi tavalliseen tapaan.

  4. #49
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut A.H Näytä viesti
    Olipa tämäkin varsinainen uuden julkisjohtamisen riemuvoitto.

    Helsingin (seudun kuntien) omistama yritys sähläsi tarjouskirjeensä. Tarjous yritettiin jälkikäteen korjata järjelliseksi. Tiedettiin, että jos korjaaminen ei onnistu, Helsinki menettää huonomman tarjouksen hyväksyessään tuon 1,2 miljoonaa euroa vuodessa, sekä toistaiseksi tuntemattoman määrän rahaa joutuessaan paikkaamaan bussiyhtiönsä kassavajetta. Korjausta ei kuitenkaan voitu tehdä, sillä Helsingin (seudun kuntien) ensisijainen velvollisuus oli taata ruotsalais-norjalaiselle Nobina AB:lle mahdollisimman edullinen toimintaympäristö, jotta sen omistavat amerikkalaiset investointipankit voivat kerryttää pääomaa.

    En tällä epäile Nobinan kykyä hoitaa leiviskänsä, ja näin matkustajan näkökulmasta kaikki tarjoukset, joihin sisältyy kaasu-Säfflejä, saa kaikin mokomin tästä eteenpäinkin hylätä. Mutta hankintalain soveltaminen ei tässä(kään) tapauksessa palvellut yhdenkään helsinkiläisen etua - riskit kuitenkin tulivat sosialisoiduiksi tavalliseen tapaan.
    Näin se taas menee, pilkkujen viilaamisen takia helsinkiläisten verorahat menevät ties minne. Kaupungin omaa yhtiötä käyttämällä verorahat pysyisivät kaupungin sisäisessä kierrossa, mutta sehän ei finanssimiehille ja heidän vasalleilleen käy.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  5. #50
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Näin se taas menee, pilkkujen viilaamisen takia helsinkiläisten verorahat menevät ties minne. Kaupungin omaa yhtiötä käyttämällä verorahat pysyisivät kaupungin sisäisessä kierrossa, mutta sehän ei finanssimiehille ja heidän vasalleilleen käy.
    Tätä kutsutaan hankintalain soveltamiseksi. Ei HSL:llä ole missään tapauksessa vähäisintäkään oikeutta lainmukaisessa tarjouskilpailussa ryhtyä soveltamaan omaa etupunnintaansa "helsinkiläisten hyödystä tai tappiosta". Ei se ole mahdollista. Viimeistään Markkinaoikeuden käsittelyssä olisi kuntayhtymä vielä maksanut reippaat oikeudenkäyntikulut Nobinalle.

    Sekö sitten olisi ollut verovarojen oikeinkäyttöä?

  6. #51

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Protektionismi säilyttää vaurauden. Kuka nyt ulkomaista kanssakäyntiä kaipaa? Vievät vain rahamme.

  7. #52
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Tätä kutsutaan hankintalain soveltamiseksi. Ei HSL:llä ole missään tapauksessa vähäisintäkään oikeutta lainmukaisessa tarjouskilpailussa ryhtyä soveltamaan omaa etupunnintaansa "helsinkiläisten hyödystä tai tappiosta". Ei se ole mahdollista. Viimeistään Markkinaoikeuden käsittelyssä olisi kuntayhtymä vielä maksanut reippaat oikeudenkäyntikulut Nobinalle.

    Sekö sitten olisi ollut verovarojen oikeinkäyttöä?
    Nuo tuollaiset hankintalait ovat vain suuren rahan lobbamisen tuloksia. Eivät ne tavallisia ihmisiä palvele.
    Mutta asiat ja pykälät voidaan muuttaa jos vain haluamme.
    Eikö se kuitenkin olisi parempi vaihtoehto, että raha pysyisi palvelemassa helsinkiläisiä, kuin valuisi jonnekin ulkomaisten pankkiirien taskuun? Taskuun, josta voidaan taas lainata lisää rahaa ja korkoa kiskoa...
    Ei minkään maan valtiojohto oikeasti maataan johda, vaan suuren rahan pankkiirien talutusnuorassa kaikki ovat! Avatkaa silmänne!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  8. #53
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    259

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Nuo tuollaiset hankintalait ovat vain suuren rahan lobbamisen tuloksia. Eivät ne tavallisia ihmisiä palvele.
    Mutta asiat ja pykälät voidaan muuttaa jos vain haluamme.
    Eikö se kuitenkin olisi parempi vaihtoehto, että raha pysyisi palvelemassa helsinkiläisiä, kuin valuisi jonnekin ulkomaisten pankkiirien taskuun? Taskuun, josta voidaan taas lainata lisää rahaa ja korkoa kiskoa...
    Ei minkään maan valtiojohto oikeasti maataan johda, vaan suuren rahan pankkiirien talutusnuorassa kaikki ovat! Avatkaa silmänne!
    Näin se nykypäivänä menee, Eurooppa on yhtenäinen talousalue ja kaikkien tarjoajien kannalta on oikeudenmukaista että noudatetaan etukäteen yhdessä sovittuja sääntöjä. Myös Suomalaisilla yhtiöillä on mahdollisuus lähteä kilpailemaan Europan markkinoille jos halua ja pääomaa on. Parempi näin kuin mennessä suljetussa markkinassa, tämä toimintamalli antaa kasvulle mahdollisuuksia ja hyödyttää myös Suomalaista teollisuutta. Kokonaisuus on kuitenkin tärkein, yhdessä tarjouskilpailussa koetut "vääryydet" eivät kuitenkaan siinä paljoa merkitse.

  9. #54
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Avatkaa silmänne!
    ...kansanedustajat!

    Nehän niitä lakeja säätävät.

    Niin joo. Ja se EU.

  10. #55

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Kiinnostaa nähdä tarjoaaka Veolia h74:llä paremmat bussit kuin Tammenlund. Ärsyttävää mennä jo noilla vanhoilla melu Citaroilla. Liian pienet bussit muutenkin etenki ruuhka-aikoina. Onneks h74 vaihtuu Veolialle.

  11. #56
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kiinnostaa nähdä tarjoaaka Veolia h74:llä paremmat bussit kuin Tammenlund. Ärsyttävää mennä jo noilla vanhoilla melu Citaroilla. Liian pienet bussit muutenkin etenki ruuhka-aikoina. Onneks h74 vaihtuu Veolialle.
    Iirisbussejahan Veolia oli sinne tarjonnut.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  12. #57
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kiinnostaa nähdä tarjoaaka Veolia h74:llä paremmat bussit kuin Tammenlund. Ärsyttävää mennä jo noilla vanhoilla melu Citaroilla. Liian pienet bussit muutenkin etenki ruuhka-aikoina. Onneks h74 vaihtuu Veolialle.
    Nojaa, paremmin nuo Citarot h74:lle sopivat kun h73:lle, jonne niitä ensi vuodenvaihteesta ilmaantuu. 73:lla kun tosiaan on ruuhkassa täyttä muutoinkin kuin Arabia-Hakaniemi -osuudella (kuten 74).

  13. #58

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Iirisbussejahan Veolia oli sinne tarjonnut.
    Samoja kuin mitä PL on esim. h67:ssä?

    ---------- Viesti lisätty kello 18:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:48 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Nojaa, paremmin nuo Citarot h74:lle sopivat kun h73:lle, jonne niitä ensi vuodenvaihteesta ilmaantuu. 73:lla kun tosiaan on ruuhkassa täyttä muutoinkin kuin Arabia-Hakaniemi -osuudella (kuten 74).
    No joo, mut esim. Citarot aamuruuhkassa h74:llä on täynnä jo pelkästää Puistolan-Tapanila välil jo, Viikissä jo tapoten täynnä, paitsi että osa vaihtaa siellä bussii. Sit Arabiassa ei oikeestaa tuu 74:siin matkustajia paljoakaan kun h71 ja h68 menee useammin. Mutta toivottavasti sit noi Veolian tarjoamat sit on parempia ja isoampia, ja pysyy myös aikataulussa eikä hajoa, koska olen huomannut että TL vakio bussit linjalla h74 on usein korvattu TL :n varabussilla numero 9 tai 14.

  14. #59
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Samoja kuin mitä PL on esim. h67:ssä?

    ---------- Viesti lisätty kello 18:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:48 ----------



    No joo, mut esim. Citarot aamuruuhkassa h74:llä on täynnä jo pelkästää Puistolan-Tapanila välil jo, Viikissä jo tapoten täynnä, paitsi että osa vaihtaa siellä bussii. Sit Arabiassa ei oikeestaa tuu 74:siin matkustajia paljoakaan kun h71 ja h68 menee useammin. Mutta toivottavasti sit noi Veolian tarjoamat sit on parempia ja isoampia, ja pysyy myös aikataulussa eikä hajoa, koska olen huomannut että TL vakio bussit linjalla h74 on usein korvattu TL :n varabussilla numero 9 tai 14.
    Ihan samoja autoja, juu. Ja se, hajoavatko vaiko eivät, riippunee lähinnä huollosta. Näin itsestäänselvyyksiä laukoakseni.

    Itse olen entisessä elämässäni ajanut Citarolla linjaa 74, eikä siellä Puistolan-Tapanilan välillä niin ihmeellisiä kuormia koskaan kuljeteltu. Linjasta 74 ja sen lähinnä täydentävästä vaikutuksesta Arabiassa on täällä keskusteltu puolen vuosikymmenen aikana muuten kohtuullisen monessa ketjussa.

  15. #60

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HKL:n 19. kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Itse olen entisessä elämässäni ajanut Citarolla linjaa 74, eikä siellä Puistolan-Tapanilan välillä niin ihmeellisiä kuormia koskaan kuljeteltu. Linjasta 74 ja sen lähinnä täydentävästä vaikutuksesta Arabiassa on täällä keskusteltu puolen vuosikymmenen aikana muuten kohtuullisen monessa ketjussa.
    Tänää tulin Hakaniemestä kotiin taas 74:lla ja jäin pois kolmannella pysäkillä ennen päättäriä ja siinä vaiheessa bussi oli jo tyhjänä lukuunottamatta itseäni. Suurin osa jäi oikeestaan pois Sepänmäen ja Kotinummentien välillä. Täynnä se kyllä oli Arabiaan meneviä ja Arabiasta Viikin lähettyville meneviä

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 14:58
  2. HKL:n 16. kilpailutus
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 25.08.2010, 21:25
  3. HKL:n 17. kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.07.2009, 00:31
  4. Kilpailutus
    kirjoittanut kaakkuri foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 25.04.2009, 10:31
  5. HKL:n 14. kilpailutus
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 04.05.2006, 16:20

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •