Sivu 5 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/134

Viestiketju: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

  1. #61
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Volvo 8700LE:tä ei taida olla saatavilla nivelversiona, joten todennäköisesti olisivat mallia Volvo 8500LEA eli Säfflejä.

    Volvo bussimallisto
    Volvo 8700:n virallisessa esitteessä kyllä esiintyy nivelversio jo kannessa. Ei kuitenkaan tuplanivelletty.

    Ja eiköhän tämä Bi-artic olis kuitenkin 7500.
    Viimeisin muokkaaja killerpop; 08.11.2007 kello 13:29.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  2. #62
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Volvo 8700:n virallisessa esitteessä kyllä esiintyy nivelversio jo kannessa. Ei kuitenkaan tuplanivelletty.
    Katsos joo, sitten perun puheeni. Saisikohan tuohon se keskimoottorisen B9S-alustan, joka on tuplanivelen pohjana. Tuo esitteessä olevahan on B12BLEA-alusta. Onko tuollaisia jossain liikenteessä? Komeahan se on kyllä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #63
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Onko tuollaisia jossain liikenteessä? Komeahan se on kyllä.
    Tästä voitaisiin jatkaa keskustelua vaikkapa viestiketjussa Volvo 8700:t Nopealla etsimisellä löytyi:
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  4. #64
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Jos nyt miettii Jokerin imagoa, ja ajatellaan että se on tehty "metromaiseksi". Mielestäni silloin kyllä tuo Nivel-osa luo sellaista "metro-maisuutta" hieman. Tuollaisia olisi pitänyt tilata alunperinkin.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #65

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Eikös kaksikerrosbussit olisi parempi ratkaisu? Niissä olisi enemmän istumapaikkoja.

  6. #66

    Liittynyt
    29.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    58

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Eikös kaksikerrosbussit olisi parempi ratkaisu? Niissä olisi enemmän istumapaikkoja.
    ...jolloin Huopalahden tunnelista tulisi kirjaimellisesti pullonkaula,
    entäs kuinka korkea oli Oulunkylän silta, mahtuuko ali?
    Keep on the road

  7. #67
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anticop Näytä viesti
    ...jolloin Huopalahden tunnelista tulisi kirjaimellisesti pullonkaula,
    entäs kuinka korkea oli Oulunkylän silta, mahtuuko ali?
    Ei taida mahtua yli 4,2-metrinen normaali kaksikerrosbussi niistä ali. Eikä edes Kehä I:sen alituksesta tullessaan Turuntietä ja kääntyessään kehän rampille Leppävaaran kohdalla. Siinä kohtaahan yli 4 metriä korkeat erikoiskuljetuksetkin ohjataan hauskasti poikkeusreittiä pitkin eli varsinaisen ajoradan vieressä olevaa kevyen liikenteenväylää pitkin, jossa korkeutta riittää.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 09.11.2007 kello 00:14.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  8. #68

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Siinä kohtaahan yli 4 metriä korkeat erikoiskuljetuksetkin ohjataan hauskasti poikkeusreittiä pitkin eli varsinaisen ajoradan vieressä olevaa kevyen liikenteenväylää pitkin, jossa korkeutta riittää.
    Tämä siis selittää myös erikoiset tienpätkät kevyenliikenteenväylältä Turuntielle sillan molemmissa päissä. Ks.
    http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60...&t=k&z=17&om=1

  9. #69
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jussi Näytä viesti
    Tämä siis selittää myös erikoiset tienpätkät kevyenliikenteenväylältä Turuntielle sillan molemmissa päissä. Ks.
    http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60...&t=k&z=17&om=1
    No siinäkään loppujen lopuksi niin paljon ole. Muutama metri lisää. On kyllä muistettava, että harvoin sitä 10 metriä korkeita juttuja kuskataan..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  10. #70
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Tästä tuli mieleen, että milloinkahan se tuplanivel on tulossa Jokerille?
    Viimeisimpien tietojen mukaan helmikuun aikana.

  11. #71

    Liittynyt
    16.10.2007
    Viestejä
    148

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Kuten täälläkin jo huomautettiin, edes kaksinivelisten bussien kapasiteetti ei kohta riitä. Mitä seuraavaksi? Kaksikerroksisia kaksinivel-kolmitelibusseja?
    Muista en tiedä, mutta mä näkisin mieluusti Helsingissä kaksikerroksisia busseja, jos ei muuten niin silmän ilona.

  12. #72
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    227

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Teme444 Näytä viesti
    Muista en tiedä, mutta mä näkisin mieluusti Helsingissä kaksikerroksisia busseja, jos ei muuten niin silmän ilona.
    Ja sitten kävisi kuten Tukholmassa, H-dagenin jälkeen, kun sinne ostettiin kaksikerrosbusseja. Yläkerta oli tyhjä, kun vakiomatkustajat ei viitsineet kävellä sinne ylös. Eli vain rahan tuhlausta. Eikös kaksikerrosbussit ole keksitty sen vuoksi, että katutilasta on pulaa. Sehän ei Jokerilla tule heti vastaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.01.2008 kello 09:00. Syy: kielioppi
    Helsingfors har ein somletrikk!

  13. #73

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Ehkä sitä ei kannata lopettaa, kun tarjoaa suoran yhteyden Munkkiniemi-Viikki.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Sille välille on suora yhteys myös linjalla 506.
    Kyllä, ja 57 Munkkivuoresta Viikkiin. Mutta mietitäänpäs hetken:
    506 kulkee Paciuksenkadun, Tukholmankadun, Mannerheimintien, Pasilan sillan ja Koskelantien kautta - umpiruuhkainen reitti
    57 kulkee Lapinmäentien ja Hakamäentien kautta - umpiruuhkainen reitti
    52V kulkee kahta joukkoliikenneväylää (Eliel Saarisen tie, Maaherrantie) ja suurimman osan reitistä muutenkin bussikaistoja pitkin. Mikäköhän on mukavin tapa matkustaa Munkinseudulta Viikkiin?

    Mutta tässä ketjussa on jo moneen kertaan listattu 52V:n suurimmat epäkohdat, joten linjan kannattavuus ei varmasti ole sieltä parhaimmasta päästä. Mutta minun mielestäni 52V voisi jatkossa toimia eräänlaisena minilinjana Munkkiniemestä Etelä-Haagaan, jolloin se tarjoaisi ruuhka-aikana säännöllisen yhteyden Munkinseudulta Jokerilinjan 550 reitille ja Huopalahden asemalle. Linja voisi sitten Eliel Saarisen tien ja Ilkantien kiertoliittymästä kääntyä takaisin. Joku tietenkin toteaa, että eikö kannattaisi matkustaa 14:llä Valimontien pysäkille, jossa voisi vaihtaa Jokeriin. Toimii, jos haluaa matkustaa Jokerilla länteen. Itään päin matkustaessa pitää ylittää kaksi suojatietä, joissa on liikennevalot ja vihreää valoa voi joutua odottamaan luvattoman kauan. Muutamankin kerran on ehtinyt mennä kaksi Jokeria ohi, kun on odottanut valon vaihtumista, jotta pääsisi Pitäjänmäentien toiselle puolelle.
    Viimeisin muokkaaja Alf P.; 25.01.2008 kello 01:03. Syy: Kieliasua täsmennetty

  14. #74

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Miksei käytä tavallista 52:sta yhteytenä Jokerille. Se palvelee sekä Munkkiniemeä että Munkkivuorta tosin hyvin, eikä mene suoraan Huopalahdentietä.
    Ja kulkee lisäksi joka päivä kaikkina aikoina, sopivan useinkin vielä.

  15. #75

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: YTV haluaa kaksinivelbusseja Jokerilinjalle

    Ruuhka-aikana vaikuttaisi olevan tarvetta molemmille linjoille: asuinalueet perusteellisesti kiertävä 52, kuin myös suoraa reittiä kulkeva 52A/V. Munkkivuoren alue on vain ruuhka-aikana aivan mielettömän ruuhkainen (kiitos Turunväylän ja sieltä tulevat työmatkailijat), ja esimerkiksi Lapinmäentiellä körötellään välillä niin, että kävellenkin pääsisi nopeammin tien päästä päähän. Tässä vaiheessa Huopalahdentie tarjoaa huomattavasti nopeamman vaihtoehdon Munkkivuoren ostoskeskuselta Vihdintien liikenneympyrään. Valitettavasti toiseen suuntaan tilanne ei ole yhtä hyvä. Lisäksi olisi hyvä jos Munkinseudulta olisi suora yhteys Huopalahden asemalle. 52 toki tarjoaa suoran yhteyden Jokerille (Vihdintien pysäkki) ja kulkee aseman läheltä, eikä Angervotien pysäkiltä ole kovin suuri vaiva kävellä asemalle, mutta 52A/V menee sentään suoraan Huopalahden aseman pysäkille, josta pääsee junalaiturille vain nousemalla raput ylös. Tällaistahan yhteyttä munkkivuorelaiset toivoivat liikennekokouksessa syksyllä 2001.

    Ruuhka-ajan ulkopuolella luonnollisesti pelkkä tavallinen 52 riittää, sillä se kulkee erittäin sujuvasti, vaikka reitti hyvin kiemurteleva onkin. Jos 52V lakkautetaan niin toivottavasti 52A:han ei kuitenkaan kajota. Sehän voisi ehkä alkaa kulkea vähän useammin - vapautuisihan liikennöitsijältä muutama linja-auto, kun 52V lakkautetaan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin KH haluaa puolittaa lipun hinnat
    kirjoittanut teme foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 07.09.2009, 15:14
  2. Helsinki haluaa bussikaistat ympärivuorokautisiksi
    kirjoittanut ARTAI foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 24.08.2009, 02:47
  3. Helsinki haluaa purkaa Variotram-kaupan
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 06.01.2008, 10:24
  4. Tukholman SL haluaa automatisoida T-radan
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.08.2007, 16:59
  5. MAN haluaa ostaa Scanian
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.09.2006, 20:39

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •