Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/19

Viestiketju: Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

  1. #1
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

    Jllk:n esityslistalla on jälleen lisäyksiä poikkitaisliikenteeseen, tällä kertaa lisäykset koskevat linjoja 57, 58 ja 58B seuraavasti:

    57: linjan liikennöintiaikaa esitetään jatkettavaksi arkisin ja lauantaisin n. klo. 24 asti
    58: linjan liikennöintiaikaa esitetään jatkettavaksi arkisin ja lauantaisin n. klo. 21 asti, linjalle lisätään 1 auto kokopäiväliikenteeseen.
    58B: esitetään aloitettavaksi sunnuntailiikenne klo. 7-21 välillä, lisätään 1 auto ruuhka-aikoina.

    Lisäykset toteutettaisiin syysliikenteen 2008 alkaessa.

    Hieman epäilen onko kannattavaa ajaa linjaa 57 enää yhdeksän jälkeen. Mietin myös linjan 58B sunnuntailiikenteen kannattavuutta, kun ei linjan 58 lauantailiikenteessäkään matkustajamäärät ole kovin korkeat olleet.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.09.2007 kello 20:17. Syy: jaettu omaksi viestiketjukseen

  2. #2
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Hieman epäilen onko kannattavaa ajaa linjaa 57 enää yhdeksän jälkeen, mietin myös linjan 58B sunnuntailiikenteen kannattavuutta kun ei linjan 58 lauantailiikenteessäkään matkustajamäärät ole kovin korkeat olleet.
    Ainakin tällainen tarjonta tulisi tarpeeseen. Pasilasta Munkkiniemeen pitäisi minusta päästä kätevästi koko junien liikenneaikana. Samoin Itäväylältä tulisi olla yhteys Pasilan asemalle junaliityntää varten. Pasilan aseman bussiliikennetarjontaa leimaa keskittyminen arkipäiviin ja erityisesti työmatkaruuhkiin. Poikittaisliikennetarjontaa Pasilan korkeudella voisi lisätä myös ruuhkien ulkopuolella. Linja 58 voisi olla se peruslinja ja 58B lisälinja, jota ajettaisiin arkena ruuhka-aikaan. Ruuhkien ulkopuolella arkena ja viikonloppuna ajettava linja olisi 58 Itäkeskus-Munkkiniemi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jllk:n esityslistalla on jälleen lisäyksiä poikkitaisliikenteeseen, tällä kertaa lisäykset koskevat linjoja 57, 58 ja 58B seuraavasti:

    57: linjan liikennöintiaikaa esitetään jatkettavaksi arkisin ja lauantaisin n. klo. 24 asti
    58: linjan liikennöintiaikaa esitetään jatkettavaksi arkisin ja lauantaisin n. klo. 21 asti, linjalle lisätään 1 auto kokopäiväliikenteeseen.
    58B: esitetään aloitettavaksi sunnuntailiikenne klo. 7-21 välillä, lisätään 1 auto ruuhka-aikoina.

    Lisäykset toteutettaisiin syysliikenteen 2008 alkaessa.

    Hieman epäilen onko kannattavaa ajaa linjaa 57 enää yhdeksän jälkeen. Mietin myös linjan 58B sunnuntailiikenteen kannattavuutta, kun ei linjan 58 lauantailiikenteessäkään matkustajamäärät ole kovin korkeat olleet.
    Samalla voisi 57:n itäisen päätepysäkin siirtää kiltisti takaisin Itäkeskukseen. Linjan pidennys Latokartanoon oli täysin turha; aika tyhjänä saa ajella Viikistä eteenpäin. Johtamalla 57 takaisin Itikseen Jokerilinjan paineitakin voi vähän helpottaa.

  4. #4
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Linjan pidennys Latokartanoon oli täysin turha; aika tyhjänä saa ajella Viikistä eteenpäin. Johtamalla 57 takaisin Itikseen Jokerilinjan paineitakin voi vähän helpottaa.
    Toisaalta Latokartanosta linjan 57 reittiä voitaisiin jatkaa vaikka aina Kontulaan saakka mikäli Latokartanonkaaren rakentamisesta uusiutuvat liikennejärjestelyt sen suinkin vain joskus mahdollistaisivat. Näin saataisiin uusi suora yhteys Kontulasta Viikkiin ja eteenpäin. Eli 57 ja 58 muodostaisivat tavallaan länsi-itä-akselille pohjoisen ja eteläisen poikittaisliikenteen.

    Täällä on myös keskusteltu 68:n jatkamisesta Myllypuroon jonka luulisi toteutuvan kun rakennustyöt etenevät ja saadaan valmiiksi. 57:n voisi tässä tapauksessa johtaa Kontulaan Kurkimäen kautta.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Linjan pidennys Latokartanoon oli täysin turha; aika tyhjänä saa ajella Viikistä eteenpäin. Johtamalla 57 takaisin Itikseen Jokerilinjan paineitakin voi vähän helpottaa.
    Eihän tämä ole ensimmäinen kerta, kun matkustajilta menee aikaa oppia uusi tai muutettu reitti (kohta kaksi kuukautta täynnä). Viikissä on myös todellistakin tarvetta tiheämmälle liikennöinnille; koko kaupunginosaahan on "markkinoitu" autottomille (jollainen olen itsekin). Toisaalta kunhan Latokartanon ja Kivikon/Myllypuron väliset katuyhteydet valmistuvat, voidaan 57 jatkaa aivan hyvin Itäkeskukseen asti ja varmasti löytyy käyttäjiä.

  6. #6
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Täällä on myös keskusteltu 68:n jatkamisesta Myllypuroon jonka luulisi toteutuvan kun rakennustyöt etenevät ja saadaan valmiiksi. 57:n voisi tässä tapauksessa johtaa Kontulaan Kurkimäen kautta.
    Todennäköisintä kuitenkin on 68(X):n johtaminen Von Daehnin kadulle kadun valmistuttua (aikaisintaan syysliikenne 2008?). Em. kadulle kun on asemakaavapiirroksiin sijoitettu linja-autopysäkit sekä linja-auton kääntöpaikka.

    Mitä tulee linjan 57 liikennöintiin Latokartanossa, kiinnitin huomiota esityslistatekstiin, jonka mukaan ko. tavalla kytketään Latokartano poikittaisliikenteen piiriin. Matkustajat ovat vasta löytämässä linjan 57; kulkihan linja 68X niin ikään vielä elokuussa sangen paljon pienemmillä matkustajakuormilla kuin nyt lokakuun alkupuolella. Linjanumeron X-kirjain kyllä herättää jossain määrin hämmästystä, useasti olen kuullut matkustajien mietteitä siitä, josko linja nyt sitten käyttää kaikkia reitin varren pysäkkejä?

  7. #7
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2008

    Linjan 57 reitti voisi tulevaisuudessa jatkua latokartanonkaaren jatkoa pitkin myllypurontielle josta metroaseman ohi myllymestarintielle, turunlinnantielle ja itäkeskuksen metroasemalle, näin saataisiin vaihtoyhteys latokartanosta myllypuron metroasemalle joten ehkä linjan 79 vuoroväliäkin voitaisiin väljentää kun olisi yhteydet sekä siilitien että myllypuron asemille.

  8. #8
    JudgeT avatar
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    144

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Linjan 57 reitti voisi tulevaisuudessa jatkua latokartanonkaaren jatkoa pitkin myllypurontielle josta metroaseman ohi myllymestarintielle, turunlinnantielle ja itäkeskuksen metroasemalle, näin saataisiin vaihtoyhteys latokartanosta myllypuron metroasemalle joten ehkä linjan 79 vuoroväliäkin voitaisiin väljentää kun olisi yhteydet sekä siilitien että myllypuron asemille.
    Tuo toimii varmasti IK-yhteytenä ihan hyvin, mutta suuri osa matkustajista lienee kuitenkin menossa keskustaan, mihin Siilitie sopii paremmin. Metron palvelutaso kun on tuplat Myllypuroon nähden ja Siilitie on perusmatkustajan mielestä "oikeassa suunnassa".

    Lisäksi reitinvalintaan saattaa vähän vaikuttaa se, mitä bussin ikkunasta näkee
    "Käymälää kyttää ain' junan kissa" -tuntematon

  9. #9
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Viikissä on myös todellistakin tarvetta tiheämmälle liikennöinnille; koko kaupunginosaahan on "markkinoitu" autottomille (jollainen olen itsekin).
    Tällaista markkinointia en ymmärrä. Joku kaupungininsinööri sanoi valitettaessa Viikin huonoista kulkuyhteyksistä, että kaupunginosaa ei ollut suunniteltukaan autottomaksi. Kai silti voisi kulkuyhteydet hoitaa kunnolla? Nykyisellään Latokartano on syrjäinen Itä-Helsingin lähiö, josta ei ole kunnon kulkuyhteyksiä mihinkään. Esimerkiksi Maunulalla on taas paljon keskeisempi sijainti kaupunkirakenteessa ja sieltä menee paljon poikittais- sekä pitkittäislinjoja Jokeri mukaan lukien, ja niille on kävelymatka asutukselta. Latokartanosta joutuu menemään sille Jokerillekin jollain muulla bussilla. Autoilevillekin yhteydet ovat huonot, kun Viikistä on rampit vain keskustan suuntaan. Eli alue sopii parhaiten ihmisille, jotka ovat työelämän ulkopuolella ja joiden elinpiiri rajoittuu omaan lähiöön pääasiassa, työttömät, eläkeläiset, kotiäidit lapsineen sekä alhaisen lähtötason maahanmuuttajat esimerkiksi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #10
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JudgeT Näytä viesti
    Tuo toimii varmasti IK-yhteytenä ihan hyvin, mutta suuri osa matkustajista lienee kuitenkin menossa keskustaan, mihin Siilitie sopii paremmin.
    57 kulkee vähän harvemmin, joten se olisi hyvä linja ohjattavaksi Itäkeskukseen matkustajamäärien puolesta. Vastaisi kysyntää. Jonkinnäköinen palvelu pitäisi tarjonta myös joukkoliikenteen käyttäjille Latokartanosta Itäkeskukseen ja Myllypuroon, ehkä myös Kontulaan, kun autoilevillekin nämä yhteydet tulevat helpoiksi uuden kadun valmistuttua.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  11. #11
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2008

    506:tta ollaan kilpailuttamassa nyt yhdeksällä autolla, jolla saadaan tasainen 15 min vuoroväli ruuhka-aikaan. Lisäksi iltaisin liikennöintiaikaa ollaan pidentämässä niin, että viimeiset lähdöt molemmista päistä on 22.00.

    HKL:n talousarviossa on varauduttu yhteensä 13 bussin lisäämiseen poikittaislinjoille. 16. kilpailukierroksella 51+52,A,V -kohteessa on yksi bussi nykyistä enemmän, samoin 57+79 -kohteessa. Vuosaaren kohteessa on kaksi bussia nykyistä enemmän ja siellähän on mukana poikittaislinja 78.

  12. #12
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1459

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Hieman epäilen onko kannattavaa ajaa linjaa 57 enää yhdeksän jälkeen. Mietin myös linjan 58B sunnuntailiikenteen kannattavuutta, kun ei linjan 58 lauantailiikenteessäkään matkustajamäärät ole kovin korkeat olleet.
    Tässä on vähintäänkin markkinoinnin paikka, kun muutokset tehdään. En tietenkään takaa matkustajia tulevan, mutta missään tapauksessa matkustajia ei kannata odottaa ilman riittävää tiedotusta.

    Jokeri antaa kuitenkin toivoa poikittaislinjojen matkustajamäärien kasvusta myös iltaisin ja viikonloppuisin, kun tarjonta on riittävän kattavaa.

  13. #13
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

    Mitenhän olisi 506:n viikonloppuliikenne?
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  14. #14
    MCW
    MCW ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    130

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

    506:n viikonloppuliikenne taitaisi aivan länsipäätä lukuunottamatta osua päällekkäin parantuvien h57, h58 ja h58B kanssa.

  15. #15
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2008

    Sekä h69:n kanssa matkalla nordesköldinkatu-pasila-koskelantie. Nykyisinkin ajavat peräkkäin kyseisellä reitillä.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, syksy 2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 18.02.2014, 11:02
  2. Uudet bussit, syksy 2008
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 08.12.2008, 21:27
  3. Bussiliikenteen asiakastyytyväisyystutkimus, syksy 2007
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.09.2007, 15:26
  4. Poikittaisliikenteen lisäykset, syksy 2007
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 06.05.2007, 19:55
  5. Uudet bussit, syksy 2005
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 05.01.2006, 15:16

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •