Terminaalien pysäköintitilat

Lähtölaitureihin pääsee yleensä parkkiin. Välillä ruuhkaisestakin terminaalista löytyy päivällä ruuhkalinjan lähtölaituri tyhjänä tai sitten joku laituri, jolta seuraava lähtö on vasta kolmen vartin päästä. Itse en yleensä parkkeeraa jalkakäytäville tms. terminaalissa. Jos ei ole parkkipaikkaa, ajan semmoiseen laituriin, missä auto on vähiten tiellä. Onneksi pysäkkikyltti antaa luvan pysäyttää ja p y s ä k ö i d ä linja-auton.
 
Bussiparkki, Eteläinen Rautatiekatu 2008-04-20

Tähän pitäisi bussi saada, mutta pikkuautot valloittaneet paikat. Ja tilanne toistuu joka viikonloppu. Mahtaako paikka olla siis enää linjaliikenteen bussien taukoja varten?

Kaksi kännykamerakuvaa liitteenä, kuvat lähetti forumin lukija
 

Liitetiedostot

  • etrt20042008133.jpg
    etrt20042008133.jpg
    147.5 KB · Lukukerrat: 718
  • etrt20042008135.jpg
    etrt20042008135.jpg
    149.6 KB · Lukukerrat: 660
Ei tosiaan mikään poikkeuksellinen tilanne tuossa paikassa. Kadun toisella puolen on myös erään taksifirman konttori, jonka autojen näkeminen tuossa linja-autoparkissa on enemmin sääntö kuin poikkeus. Jos ei kuitenkaan syystä tai toisesta henkilö/pakettiautoja parkissa ole, niin ne kymmenen itänaapurin expresstransiittia sun muita varmasti löytyy!
 
Ehkä bussin jättäminen oikeanpuoleisen kuvan mukaiseen asentoon henkilöautojen taakse esimerkiksi kuudeksi tunniksi tekisi hyvää. :)

Mikonkatu on koko matkaltaan täynnä erityyppistä väärinpysäköintiä. Joku ilta laskin Rautatientorin sivulta 15 väärinpysäköityä autoa. Tilausajopysäkki oli täysin tukossa eivätkä edes linjan 65A autot päässeet pysäkille. Ilmeisesti Rautatientorin ympäristöä käytetään Kinopalatsin ja Kansallisteatterin ilmaisena pysäköintialueena. Joskus autoja on seisonut jopa Rautatientorin pysäkkikaistoilla.
 
Toisaalta RT:llä näköjään pysäköidään busseja jatkuvasti Kansallisteatterin eteen busseja huolimatta pysäyttämiskiellosta Sellaisia ammattikuljettajia:mad:
 
Ehkä bussin jättäminen oikeanpuoleisen kuvan mukaiseen asentoon henkilöautojen taakse esimerkiksi kuudeksi tunniksi tekisi hyvää. :)

Tekisi kyllä, ei siinä mitään. Harmi vaan, kun henkilöautoilla on jonkinlainen mahdollisuus poistua ko. paikasta myös katukiveyksen yli eteenpäin... Siten en viitsi edes ajatella kollegoiden mietteitä sen jälkeen, kun kyseiset kunnioitetut henkilövaunun kuljettajat ovat vieneet rotiskonsa pois ei-niille-tarkoitetulta-paikalta... Ja näiden mikroautojen kiusaksi paikalle sinänsä väärin pysäköity bussi veisikin vähintään viiden kaltaisensa paikan.
 
Pysäköinti on mennyt kantakaupungilla ihan holtittomaksi. Kaupunki yrittää vähentää autoilua pitämällä pysäköintipaikkoja vähälukuisina. Kun ei paikkoja löydy, niin otetaan avuksi bussipysäkit ja jopa jalkakäytävä niin, että jalankulkijan on kierrettävä auto ajoradan kautta. Jos on ruuhkaa tai tie jostain syystä suljettu, hurautetaan autolla jalkakäytävän kautta ohi ruuhkan. Tätä olen nähnyt useitakin kertoja! Autoilijat käyvät koko ajan röyhkeämmiksi. Lähetinkin jo pysäköinninvalvontaan viestin, että ottaisivat ihmeessä käyttöön ne rengaslukot. Ei se pysäköinninvalvontamaksu ole kuin pieni kiusa kalliin auton omistajille, se on vain kuin vähän korkeampi pysäköintimaksu.
 
Takaisin
Ylös