Sivu 10 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 136-150/170

Viestiketju: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

  1. #136
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    KSV on tuossakin vahvempi toimija kuin HSL.
    Helsingin seudun virkamiehet ovat mestareita kahdessa asiassa. Toinen asia on se vanha, että käytetään valtavasti paukkuja siihen, miten johonkin asiaan voisi vastata ei ja miten siihen keksisi perusteluja. Toinen on sitten se, että ollaan valmiita tekemään kaikkensa, jotta saadaan vastuu ja työ sysättyä jonkun toisen toimijan kontolle, että pääsisi itse helpommalla. Jos tämä energia kohdennettaisiin hiukan toisin, meilläkin voisi olla aika lailla palvelevampi joukkoliikenne.

    Jos KSV jostain syystä innostuisi valmistelemaan jalankulku- ja tapahtuma-alueen palauttamista bussien parkkipaikaksi näin Pisara-päätösten aattovuosina, niin koko prosessi liikennesuunnitelmaluonnoksesta HKR:n ja Stadin Rakentajain kautta kilpailutukseen ja valmistumiseen vie hyvinkin niin pitkään, että ehditään ainakin juhlia satavuotista itsenäisyyttä. HSL:n toimitusjohtaja voi sen sijaan heti maanantaina virka-ajan alkaessa tehdä päätöksen tiettyjen bussilinjojen reittimuutoksista – muutokset voimaan 1.10. ja päätös siunattaisiin kumileimasinhallituksessa sitten jälkikäteen, jos edes se katsottaisiin tarpeelliseksi.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #137
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    HSL:llä näyttää olevan suunnitelmia Rautatientorin ahtauden helpottamiseksi Länsimetron aloittamisen jälkeen ja myös Pisararadan mahdollisen rakentamisen jälkeen. Katsotaan nyt salliiko KSV Elielinaukion säilyttämisen bussiterminaalina ja saako Töölöön rakentaa terminaalia, johon seutubussit voitaisiin pysäyttää.

  3. #138
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    HSL:llä näyttää olevan suunnitelmia Rautatientorin ahtauden helpottamiseksi Länsimetron aloittamisen jälkeen...
    Millaisia nämä suunnitelmat ovat? Minusta julkisuudessa on pikemminkin esitetty bussilinjojen 65 ja 66 päättäminen RT:lle, mikä päin vastoin lisäisi sen kuormitusta.

    Perusteltiin pisaraa julkisuudessa millä hyvänsä, minusta se olisi hyvä toteutaa ihan vaan sen takia, että saataisiin bussit pois kantakaupungin alueelta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #139
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Rautatientorin bussiterminaalin ongelmahan on pikapysäköintipaikkojen vähyys. Bussilinjoille tulee lisää vuoroja ja monia linjoja ajetaan telibusseilla, jotka vaativat enemmän tilaa. Monilla tiheästi liikennöidyillä linjoilla voi olla useita vuoroja samanaikaisesti (esim. h67/h67v) terminaalin alueella pitämässä lähtöjen välistä taukoa. Etsi siinä sitten itse parkkipaikkaa ajokillesi kun saavut jo valmiiksi täyteen terminaaliin ja pitäisi tökätä kiesi johonkin, eikä voi lähtölaituriinkaan voi ajaa aina heti.

    Kansallisteatterin ja Vilhonkadulle on rakennetut purkupysäkit tuovat hieman helpotusta, mutta eivät mielestäni edusta hyvää joukkoliikennepalvelua. Minulta kysytäänkin tuon tuosta, varsinkin vanhemmat asiakkaat, että "ajanko Rautatientorille saakka, eikä siihen Kansallisteatterille?"

    Aika on ajanut Rautatientorin bussiterminaalin ohi, jo aikoja sitten.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  5. #140
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Ajatus on se, että kun Kampin Espoon terminaaliin tulee Länsimetron aloittamisen jälkeen paljon tilaa, ohjataan nyt Elielinaukiolle tulevat linjat sinne. Sen jälkeen osa nyt RT:lle tulevista linjoista voidaan laittaa Elielinaukiolle. Mutta...

  6. #141
    santeri82 avatar
    Liittynyt
    19.07.2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    78

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Ensiavuksi pitäisi pysäköintitilaa nipistää tapahtuma-alueelta, mutta ei se pidemmän päälle ole toimiva ratkaisu.

    Onkohan kukaan tullut ajatelleeksi, voisiko Rautatientorin terminaalin siirtää Kamppiin länsimetron aloitettua liikennöinnin? Käsittääkseni keskustan alittava huoltotunneli kulkee Kampin terminaalin vierestä, joten lienee mahdollista puhkaista terminaalista yhteys huoltotunneliin. Tunnelihan purkautuu Kaisaniemenkadulle, joten bussit pääsisivät hyvin jatkamaan matkaa omiin suuntiinsa.

  7. #142
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    885

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Muistakaa, että "parkkisakko" on ajoneuvolle määrätty pysäköintivirhemaksu, joten ei pakon edessä toiminut kuljettajaparka (joo, sisäistän hyvin sen, ettei kuljettajalla ole vaihtoehtoja eikä se ole hänen vikansa) joudu sitä ainakaan juridisesti maksamaan, vaan maksaminen on liikennöitsijän asia. Jos yhdellä linjalla on vaikkapa 50 lähtöä päivässä, niin se on 4000 euroa.

    Työnantaja voisi veloittaa tuon 80€ työntekijän palkasta. Käytännössä tämä kertoo vain sen miten kuljettaja ovat ns. puun ja kuoren välissä. Jos ei ole tilaa autolle ja lähdet kiertämään korttelia Mikonkadun kautta, niin jäät myöhään lähdöstä jolloin HSL sakottaa, ja matkustajat valittaa myöhässä ajamisesta. Jos taas jätät auton parkkiin laittomalle paikalle niin lappuliisa lyö lapun kouraan. Olisin ainakin virtuaalisesti 100%:sti mukana jos kuljettajat ilmoittaisivat että maanantaina ei torille enää ajeta jos ei tilanne muutu...

  8. #143

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Olenko ymmärtänyt oikein, että joitakin Sipoosta tulevia seutulinjoja ajetaan syksystä 2014 alkaen juurikin Rautatientorille. Busseja ei näistä linjoista paljoa tule, mutta ruuhkauttaa edelleen lisää Rautatientoria jo ensi syksystä alkaen.

  9. #144
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut santeri82 Näytä viesti
    Onkohan kukaan tullut ajatelleeksi, voisiko Rautatientorin terminaalin siirtää Kamppiin länsimetron aloitettua liikennöinnin? Käsittääkseni keskustan alittava huoltotunneli kulkee Kampin terminaalin vierestä, joten lienee mahdollista puhkaista terminaalista yhteys huoltotunneliin. Tunnelihan purkautuu Kaisaniemenkadulle, joten bussit pääsisivät hyvin jatkamaan matkaa omiin suuntiinsa.
    Mahtuukohan siellä ajamaan telibussilla?

  10. #145
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Olenko ymmärtänyt oikein, että joitakin Sipoosta tulevia seutulinjoja ajetaan syksystä 2014 alkaen juurikin Rautatientorille. Busseja ei näistä linjoista paljoa tule, mutta ruuhkauttaa edelleen lisää Rautatientoria jo ensi syksystä alkaen.
    Eikö ne jää Itäkeskukseen? Ja jos ei niin MIKSEI!?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  11. #146
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eikö ne jää Itäkeskukseen? Ja jos ei niin MIKSEI!?
    Käsittääkseni ainoastaan tuleva 745 ajaa kaupunkiin asti ja sekin kai Kamppiin. kaikki muut jäävät Itäkeskukseen tai ovat Sipoon sisäisiä linjoja.

  12. #147
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Työnantaja voisi veloittaa tuon 80€ työntekijän palkasta.
    Onkohan tuo juridisesti mahdollista? Ei työnantaja voi ensin ohjeistaa ajamaan sinne torille ja sitten panna maksamaan ohjeen noudattamisesta tullutta virhemaksua. Varsinaisten sakkojen kanssa tilanne on eri – niitä ei työnantaja edes saa maksaa, vaikka haluaisi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Olisin ainakin virtuaalisesti 100%:sti mukana jos kuljettajat ilmoittaisivat että maanantaina ei torille enää ajeta jos ei tilanne muutu...
    Minusta tämä on hyvin selkeä tilanne: lappuliisat kirjottakoot jatkossakin ahkerasti virhemaksuja. Jos yksikin liikennöitsijä yrittää sälyttää tuon virhemaksun kuljettajan maksettavaksi täällä kuvaillussa tilanteessa, niin liikenne seis ja istumalakkoon, kunnes asia on ratkaistu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #148
    santeri82 avatar
    Liittynyt
    19.07.2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    78

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mahtuukohan siellä ajamaan telibussilla?
    En tiedä, kun en ole ko.tunnelia päästä päähän koskaan kulkenut. Voisin kyllä kuvitella, ettei tunnelia ole kovin ahtaaksi rakennettu siellä kulkevan tavaraliikenteen vuoksi.

    Ja toisaalta jos teliauto ei siellä mahtuisi kääntymään, niin HSL voisi edellyttää "uuteen Kamppiin" liikennöivien linjojen tulevissa tarjouskilpailuissa nivelkalustoa.

  14. #149
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Sen jälkeen osa nyt RT:lle tulevista linjoista voidaan laittaa Elielinaukiolle. Mutta...
    Tuohan merkitisi sitä, että noisen Elielinaukiolle päättyvien linjojen reittiä pitäisi muttaa kohtalaisen radikaalisti kulkemaan Mannerheimintietä, sillä Kaisaniemestä ei pääse sinne nykyisin kovinkaan helposti. Joskus olen miettinyt, että sellainen lyhyt tunneli ratapihan ali helpottaisi asiaa.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  15. #150
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Joskus olen miettinyt, että sellainen lyhyt tunneli ratapihan ali helpottaisi asiaa.
    Toisaalta tälläiseen tunneliin käytettävät rahat voisi kohdentaa Käpylän Bussiterminaalin rakentamiseen ja Ykkösen ratikan pidennykseen ja runkoratikaksi muuttamiseen Rahaa tähän voisi ottaa nopeastikin Kutsuplus hölmöilystä ja yömetro suunnitelmasta. Yömetroa voidaan kokeilla myöhemminkin.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

Vastaavia viestiketjuja

  1. Työssäoppimisesta YTV-alueella
    kirjoittanut perttusalmisaari foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.12.2013, 01:35
  2. Taksibussiliikenne Helsingin alueella
    kirjoittanut Fransiscus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 28.08.2013, 17:48
  3. Kannattamattomia linjoja HSL-alueella
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 06.08.2012, 22:41
  4. HSL: Matkustajilta kiitettävä arvosana Helsingin joukkoliikenteelle
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.10.2010, 09:50
  5. Kaupunkiraideliikennettä Ruhrin alueella
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 29.04.2009, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •