Kauttaaltaan vastauksestasi huomaa kaksi seikkaa: 1) kirjoittajana on Kemkim ja 2) kirjoittaja ei ole osana työtään joutunut perehtymään Elielinaukion toimintaan.
Valitettavaa, mutta totta. Tässä erityisen hyvin on kunnostautunut Pohjolan Liikenne. Tämä ei silti tee siitä oikeata, koska se on vastoin ohjeita ja sen lisäksi se tukkii sujuvan liikennöinnin aukiolla.
5-10 min on sellainen aika, että voi hyvin heittää pienen lenkin parkkialueen puolelle, jos ei voi vielä siirtyä lähtölaituriin muun bussin vuoksi. Lähinnä tekosyytä, että siksi tulisi tukkia saapuvien pysäkit.
Puppua. Varsinaisella sopimusliikenteen pysäköintipaikallahan nimenomaan on ilmainen tauko-WC, joihin kaikilla kuljettajilla on pääsy, toisin kuin esim.
HelB:n taukotila asematunnelissa. Eli WC-palvelut on jo keskitetty sinne parkkialueelle, eikä itse aukiolle.
Tämäkin on puppua. Nimenomaan hiljaisena aikana väärinpysäköinti on räikeimmillään, sillä silloin juuri eniten eräät kuskit ajattelevat noin ja siten surutta vielä herkemmin jättävät autonsa sinne saapuvien pysäkille. Pahimmillaan ilta-aikana saapuvia mahtuu järkevästi purkamaan yksi auto kerrallaan, kun loput läänistä on käytetty taukoparkkina. Ei siitä tule mitään, jos ajatellaan ajankohdalla olevan väliä. Toki, onhan se ruuhka-aikana kiusallisempaa, koska liikenne ruuhkautuu pahemmin, mutta on se silti aina ilkeä riesa lähteä viemään matkustajia lähtölaituriin tms.
Jos on vähänkään pelisilmää, niin 1-2 minuuttia saa aikaa tapettua köröttelemällä laiturialueen ympäri tai ajamalla parkkipaikalle ja takaisin. On noita helppoja ajantappokeinoja. Siksi toiseksi lähes kaikilla laitureilla tuntuisi olevan ihan hyvät marginaalit eri linjojen välillä, joten eipä sitä usein joudu kikkailemaan. Itse joudun usein arkisin iltapäivisin odottamaan vapautuvaa laituria, mutta en silti rupea sooloilemaan, vaan ajan hetkeksi toiselle puolelle Sanomataloa.