Sivu 9 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789101112 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/170

Viestiketju: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

  1. #121

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Tuota noin Aki, miksi et mene sillä 360K:lla kun sillä arvioitu ajoaika esim. Pähkinätien pysäkiltä Valimotielle on 19 minuuttia? Eikä taatusti ole ruuhkaa kuin pieni pätkä Konalantien loppupäässä, eli tuo ajoaika ei montaa minuuttia heitä

  2. #122
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Tuota noin Aki, miksi et mene sillä 360K:lla kun sillä arvioitu ajoaika esim. Pähkinätien pysäkiltä Valimotielle on 19 minuuttia? Eikä taatusti ole ruuhkaa kuin pieni pätkä Konalantien loppupäässä, eli tuo ajoaika ei montaa minuuttia heitä
    Menisinkin sillä mutta kun ne aamun ainoat kolme lähtöä (Pähkinärinteestä n. 7.10, 7.50 ja 8.50) eivät istu omaan aikatauluun. Hiomotiellä pitää olla eri päivinä joko 7.30, 8,00 tai 9.00 ja noilla vuoroilla en ehdi ajoissa.

  3. #123
    TeemuBussitietäjä avatar
    Liittynyt
    05.05.2013
    Sijainti
    Länsimäki, Vantaa.
    Viestejä
    210

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Vantinmäen liikenneympyrä, jossa e65 kääntyy, on jo nyt VDL:lle ahdas, mahtuu ympäri vain juuri ja juuri. Mitenköhän sitten talvella?
    Vantinmäki olisi mahdollista myös kiertää, eikä tulla samaa reittiä takaisin liikenneympyrältä. Voisi olla todella helpompaa sitten talvella, mutta kunpa Hsl tajuaisi sen.

  4. #124

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    682

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TeemuBussitietäjä Näytä viesti
    Vantinmäki olisi mahdollista myös kiertää, eikä tulla samaa reittiä takaisin liikenneympyrältä. Voisi olla todella helpompaa sitten talvella, mutta kunpa Hsl tajuaisi sen.
    Nykyisellään siellä taitaa olla tämän estävä läpiajokielto. Paikalliset näyttivät tosin viittaavan kiellolle kintaalla.

  5. #125
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Nykyisellään siellä taitaa olla tämän estävä läpiajokielto. Paikalliset näyttivät tosin viittaavan kiellolle kintaalla.
    Lisäksi oikotie on kapea ja huonokuntoinen, jolloin se ei välttämättä kestä kovin pitkään busseilla ajoa. Talvella sitä ei ymmärtääkseni edes aurata.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  6. #126
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Oikein reilua peliä virka-intoiselta pysäköinninvalvojalta
    http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...tatientorilla/
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #127
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Oikein reilua peliä virka-intoiselta pysäköinninvalvojalta
    http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...tatientorilla/
    Kyseisessä paikassahan ei ole linja-autopysäkkiä, vaan laitureiden päässä on pysäköimiskieltomerkit. Tämähän sallii matkustajien kyytiin ottamisen tai kyydistä jättämisen, johon kyseiset purkulaiturit on tarkoitetut. Eli: matkustajat pois ja sitten bussi pois. Ei pysäköintiä, eikä ainakaan suojatien eteen.
    Joukkoliikenneharrastaja

  8. #128
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Oikein reilua peliä virka-intoiselta pysäköinninvalvojalta
    http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uut...tatientorilla/
    Eikö kuljettaja voisi laittaa valvontamaksun HSL:n maksettavaksi koska tilanahtaus on siellä tiedossa ja varsinkin ruuhka-aikaan tulee varmaan pakostikin tilanteita joissa pysäköintisääntöjä joutuu rikkomaan.
    Ei muuta kun se ykkösen muuttaminen runkoratikkalinjaksi, reitin jatkaminen Käpylän asemalle ja Mäkelänkadulta Hämeentien kautta suoraan Rautatientorille. Sitten linjojen 62, 64, 67, 70V ja 72 päättäminen uuteen Käpylän bussiterminaaliin. Tämä tuskin kuitenkaan toteutuu ennen 2020-lukua. Nopeammin toteutettavia keinoja voisi olla joidenkin linjojen päättäminen vaikka Kalasatamaan. Esimerkiksi 740 voisi olla tällainen. Vaarana on tietysti että matkustajat ylikuormittaisivat 741:n jos sillä pääsisi edelleen suoraan keskustaan. Jokainen vaihtohan on matkustajan näkökulmasta huononnus kun on vuosikymmenet totuttu suoriin linjoihin. Koillis-Helsingissä taas on vaikea siirtyä laajempaan bussi+juna liityntään koska juna ei palvele samoja alueita kuin suorat bussit.

  9. #129
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Kyseisessä paikassahan ei ole linja-autopysäkkiä, vaan laitureiden päässä on pysäköimiskieltomerkit. Tämähän sallii matkustajien kyytiin ottamisen tai kyydistä jättämisen, johon kyseiset purkulaiturit on tarkoitetut. Eli: matkustajat pois ja sitten bussi pois. Ei pysäköintiä, eikä ainakaan suojatien eteen.
    Tuo kuvassa oleva bussi, jonka oletan liittyvän uutiseen, ei kyllä ole pysäköitynä purkulaituriin. Se on laitureiden välissä, vasemmalla puolella ajorataa, siis ainoassa paikassa johon tuolla voi pysäköidä. Kun tilaa ei ole, niin sitä ei ole, ja on pysäköitävä siihen mihin mahtuu.
    Olen samaa mieltä, että purkulaituriin ei jäädä munimaan, kummallakaan puolella rt-asemaa. Siitä pitäisi muistuttaa tuplasakolla Onko muuten Vilhonkadun lisälaituri vielä käytössä?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  10. #130
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Tuo kuvassa oleva bussi, jonka oletan liittyvän uutiseen, ei kyllä ole pysäköitynä purkulaituriin.
    Sorry, joo: katsoin tuon kuvan vasta nyt.

    Oletin pysäköintivirhemaksun saaneen bussin pysäköineen juuri noihin purkulaitureihin (jossa aiemminkin on saatu "parkkisakkoja"). Jos maksu on saatu kuvan osoittamassa paikassa, asia onkin monimutkaisempi. Toki siinä rikotaan lainkirjainta, mutta kuten todettu: RT on jo nyt ääriään myöten täynnä. Ja kun vuoroja vain lisätään ja lisäksi, Länsimetron käyttöönoton myötä, sinne on päiväs- ja ruuhka-aikaan tulossa uusia linjoja (mm. h65 ja h66) tulee todella ahdasta. Yleensä pysäköinnintarkastajat ymmärtävät enemmän asiaa, mutta usein "terästäytyvät" jos/kun joku kaupungin vastaava virkamies tai luottamushenkilö on joutunut jotenkin asian kanssa tekemisiin ("Nyt menette ja pistätte pistätte ne bussikuskit kuriin siellä Rautatientorilla!").

  11. #131
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8043

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Toki siinä rikotaan lainkirjainta, mutta kuten todettu: RT on jo nyt ääriään myöten täynnä.
    Saanen vristo vähän provota: kun ensi kerralla menen kauppakeskukseen, ja parkkihalli on ääriään myöten täynnä, voin siis hyvällä omallatunnolla jättää autoni invapaikalle sisäänkäynnin tuntumaan?

    Minusta lappuliisat toimivat mainiosti, sillä eihän tällaisessa tilanteessa auta kehotukset, pyynnöt, vetoamiset ja toiveet. Kintaallahan sellaisiin viitattaisiin. Se on raha joka ratkaisee. Muistakaa, että "parkkisakko" on ajoneuvolle määrätty pysäköintivirhemaksu, joten ei pakon edessä toiminut kuljettajaparka (joo, sisäistän hyvin sen, ettei kuljettajalla ole vaihtoehtoja eikä se ole hänen vikansa) joudu sitä ainakaan juridisesti maksamaan, vaan maksaminen on liikennöitsijän asia. Jos yhdellä linjalla on vaikkapa 50 lähtöä päivässä, niin se on 4000 euroa. Luulenpa, että muutama ahkera lappuliisa saa toiminnallaan liikennöitsijät painostamaan HSL:n toimenpiteisiin. Todellinen ongelmahan tässä näkyy olevan se, että RT:llä on busseja enemmän kuin sinne mahtuu, ja sitä asiaa ei voi ratkaista muut kuin HSL.

    Toisaalta asian voi nähdä myös toisin päin, kuten tekevät monet remonttifirmat, putkiliikkeet ym: leivotaan asiakkaalle annettuun tarjoukseen sisälle todennäköinen määrä "parkkisakkoja" ja pysäköidään autot koko päiväksi jalkakäytävälle. Kokonaisuutena firman kannattaa monessakin tapauksessa maksaa lähelle parkatusta autosta hyvinkin se 80 euroa päivässä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #132

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    618

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Saanen vristo vähän provota: kun ensi kerralla menen kauppakeskukseen, ja parkkihalli on ääriään myöten täynnä, voin siis hyvällä omallatunnolla jättää autoni invapaikalle sisäänkäynnin tuntumaan?

    Minusta lappuliisat toimivat mainiosti, sillä eihän tällaisessa tilanteessa auta kehotukset, pyynnöt, vetoamiset ja toiveet. Kintaallahan sellaisiin viitattaisiin. Se on raha joka ratkaisee. Muistakaa, että "parkkisakko" on ajoneuvolle määrätty pysäköintivirhemaksu, joten ei pakon edessä toiminut kuljettajaparka (joo, sisäistän hyvin sen, ettei kuljettajalla ole vaihtoehtoja eikä se ole hänen vikansa) joudu sitä ainakaan juridisesti maksamaan, vaan maksaminen on liikennöitsijän asia. Jos yhdellä linjalla on vaikkapa 50 lähtöä päivässä, niin se on 4000 euroa. Luulenpa, että muutama ahkera lappuliisa saa toiminnallaan liikennöitsijät painostamaan HSL:n toimenpiteisiin. Todellinen ongelmahan tässä näkyy olevan se, että RT:llä on busseja enemmän kuin sinne mahtuu, ja sitä asiaa ei voi ratkaista muut kuin HSL.

    Toisaalta asian voi nähdä myös toisin päin, kuten tekevät monet remonttifirmat, putkiliikkeet ym: leivotaan asiakkaalle annettuun tarjoukseen sisälle todennäköinen määrä "parkkisakkoja" ja pysäköidään autot koko päiväksi jalkakäytävälle. Kokonaisuutena firman kannattaa monessakin tapauksessa maksaa lähelle parkatusta autosta hyvinkin se 80 euroa päivässä.
    Torin laiturinongelma olisi helposti korjattavissa palauttamalla yksi laituri lisää takaisin. Tai sitten vanha vino laiturijärjestelmä.

  13. #133

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Laituriongelmat ratkeavat myös sillä, että Kaivokadulle asennetaan kunnon bussikaistat ja muutama raskaammin kuormitettua linjaa ajetaan sitä pitkin Elielinaukiolle heilurilinjaksi. Tällä tavoin myös palvelu paranee.

  14. #134
    santeri82 avatar
    Liittynyt
    19.07.2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Mitäs jos kuljettajat alkaisivat pysäköimään RT:n pysäkeille pysäköintitilan loppuessa. Tieliikenneasetuksen mukaanhan tälle ei ole olemassa mitään estettä ja Rautatientorihan on täynnä bussipysäkkejä. Pysäkit on varustettu asetuksen mukaisella liikennemerkillä 531, joka sallii linja-auton pysäköinnin pysäkkialueelle.

    Voisi alkaa tapahtumaan jotain nopeastikin, kun lähdöt viivästyisivät sen vuoksi, että pysäkkejä käytetään parkkipaikkoina!

    Tilaahan pysäköintialueelle Rautatientorilla kyllä olisi, sen luistelukentän voi pystyttää talveksi vaikka Kaisaniemen puistoon.

  15. #135
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Hankalia paikkoja ja pullonkauloja joukkoliikenteelle YTV-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Todellinen ongelmahan tässä näkyy olevan se, että RT:llä on busseja enemmän kuin sinne mahtuu, ja sitä asiaa ei voi ratkaista muut kuin HSL.
    KSV on tuossakin vahvempi toimija kuin HSL.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kannattamattomia linjoja HSL-alueella
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 18.01.2019, 19:21
  2. Työssäoppimisesta YTV-alueella
    kirjoittanut perttusalmisaari foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.12.2013, 01:35
  3. Taksibussiliikenne Helsingin alueella
    kirjoittanut Fransiscus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 28.08.2013, 17:48
  4. HSL: Matkustajilta kiitettävä arvosana Helsingin joukkoliikenteelle
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.10.2010, 09:50
  5. Kaupunkiraideliikennettä Ruhrin alueella
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 29.04.2009, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •