13.11.07 Espoo
Cbf 110 (Scania Carrus City M)/e27V
Cbf 328 (Volvo Carrus City M)/e25
Ti 13.11. Espoo
HELB #23 (MB O405N2) / 23 -262:n tilalla
HELB #310 (Scania L94 Lahti Scala) / 52 -aamulla 9637:n tilalla
CBF #328 (Volvo B10B Carrus City M) / 26 -48:n sarjassa
CBF #481 (Scania K230 Lahti Scala) / 248 -607:n sarjassa
13.11.07 Espoo
Cbf 110 (Scania Carrus City M)/e27V
Cbf 328 (Volvo Carrus City M)/e25
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
12.11.2007 Helsingin Rautatientori klo 17.30
H71 Helb244 Scania Lahtiscala
Etukilvessä: Pihlajanmäkiö XXXXXXXX
Suomen kielestä sai vielä selvää määränpäästä, mutta ei ruotsinkielellä
Bussibongari jo yli 30 v. ja edelleen mukana
Ti 13.11. Espoo
CBF #602 (Volvo B12BLE 6x2*4 8700LE) / 42
14.11.07 Espoo
HelB 24 (M-B O405N2)/e22 & e52
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
9637 ei ole ollut suunnitellusti tuossa 7.52 lähdössä syysliikenteen aikana kertaakaan. Omaa 7.32 lähtöään sen sijaan on ajanut lähes poikkeuksetta.
Ehkäpä olisi kaikkien tulevaisuudessa parempi jättää nämä "sen ja sen tilalla"-toteamukset pois foorumilta, jos niiden paikkaansapitävyys on kerta tätä luokkaa. Kirjoitetaan siis vain niistä varmoista havainnoista ja tiedoista.
Saanko myös ehdottaa jonkinlaista yhtenäisempää käytäntöä siihen miten nuo linja/bussinumero ilmoitetaan? Koen sekavaksi sen sekamelskan kun toiset ilmoittavat bussilinjan ja sen jälkeen vasta auton, toiset taas toisinpäin. Jostain syystä itse koen selvemmäksi tuon tavan miten esimerkiksi bussijussivantaa ilmoittaa havainnoistaan eli ensin bussilinja, sen jälkeen vasta yhtiö ja auton numero, niin itsekin ilmoittaisin havaintoni. Ei mitenkään henkilökohtaiseksi tarkoitettu mutta minusta tuo JT:n tapa ilmoittaa xx:n tilalla myös entisestään sekoittaa tuota havaintojen lukemista. Nopeasti kun noita yrittää lukea niin ainakaan tuo tyyli ei helpota.
En tässä tarkoita ketään mollata mutta jotenkin sekavaa kun havaintoja ilmoitetaan niin monella tavalla.
Yhtenäinen käytäntö on ollut jo ennen ensimmäistäkään havaintoa: http://jlf.fi/f12/31-havaintoja-pk-s...inakuu-2005-a/
Kaikki eivät toki noudata tuota käytäntöä, mutta eihän siitä suurta vahinkoa ei synny, jos itse asia kuitenkin selviää.
Mutta sehän on hyvin olennaista ilmoittaa myös se bussi, jonka tilalla havaittu bussi on ollut (mikäli vain on tietoa vakioautosta), vaikka siitä syystä jos vuoroa ajetaan vääränlaisella kalustolla. Myös linjojen väliset kaluston siirrot ilmenevät paremmin, esimerkiksi alempana kahdella viimeisellä havainnollani saattaa olla hyvinkin kytkös toisiinsa.
vko:n lausetta hiukan ihmettelen. Pitäisi siis jättää nuo vakioautojen ilmoittamiset kokonaan pois heti kun tapahtuu virhe, joita sattuu ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.
To 15.11. Espoo & Helsinki
CBF #188 (Volvo B10BLE 6x2 Ikarus E94) / 270
CBF #192 (Volvo B10BLE 6x2 Ikarus E94) / e27V
CBF #446 (Scania K230 Lahti Scala) / e18 -#400:n sarjassa
HELB #69 (Scania L94 6x2 Ikarus E94) / h43
HELB #707 (MAN Lion's City) / e57 -#733:n tilalla, h43:n vakioauto
Havainnoissa (ja vakioautojen ilmoittamisessa) virheitä ei pitäisi sattua ollenkaan, koska niistä voi saada hyvin virheellisiä käsityksiä (yhden numeron ero kylkinumerossa voi tarkoittaa ihan erilaista autoa, yhden numeron ero linjanumerossa voi olla eri liikennöitsijän linja, yksi kirjoitusvirhe rekisterinumerossa jää helposti elämään kalustolistoihin, jne.)
vko:n lauseen voi tulkita niin, että jos ei pysty esittämään täsmällisiä tietoja, niin sitten on parempi olla esittämättä.
Helsinki eilen 14.11
HELB 102 / 69
Helsinki tänään 15.11
HELB 419 / 734
HELB 718 / 67
Pe 16.11. Espoo
HELB #9870 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 22