Sivu 6 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/114

Viestiketju: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

  1. #76

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1141

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Helsinki 22.12

    54B: HelB 808 (Volvo B7RLE/ 8700LE)

  2. #77
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Helsinki eilen 21.12

    HELB 9707 / 70V
    HELB 132 / 70V

  3. #78
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    23.12.07 Espoo

    Cbf 476 (Scania Scala)/e51

    HelB 323 (Scania Ikarus fatafeli)/510B & e57
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  4. #79
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Joulupäivä 25.12

    HelB 310 (Scania Scala)/510B
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #80
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2404

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    HKI 25.12

    h43 / HelB 804 (Volvo 8700)
    h63 / HelB 727 (MAN)
    h24 / HelB 612 (KUB-Scala)

  6. #81
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Muutama joulupäivän bongaus Helsingistä ja Vantaalta:

    h42: HelB 723 (Volvo 8700LE -teli)
    h64: PL 832 (Lahti 402 -teli)
    h67: HelB 733 (MAN)
    615N: Veolian Blue1-Scalat 191, 219 ja 302

  7. #82
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Joulupäivä, Espoo

    CBF #491 ja 495 (Volvo B7RLE 8700LE) / 270N

  8. #83
    jac
    jac ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Helsinki 25.12.

    HelB 736 / h41
    HelB 724 / h42
    HelB 735 / h43
    HelB 728 / h63
    HelB 729 / h63
    HelB 505 / h67
    CBF 600 / h73N

  9. #84
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    26.12.
    h43/HelB 804 + 805

    Vuodenvaihteen kalustosiirtona ainakin HelB 9531-34 (Volvo B10BLE/Carrus City L) Varhasta Ruhaan. "Kiertopalkintoja" palasi taas Ruhaan. Voisi olettaa, että olisivat hyviä autoja, onhan niissä B10BLE-alusta ja City L -kori, mutta... Volvon ensimmäisen sukupolven matala etuakseli pilaa kaiken! Hetken aikaa pysyy korjaamokäynnin jälkeen hyvänä, mutta sitten paikat löystyy ja ohjauksessa on puoli kierrosta klappia ja jousitus on mikä on. Lisäksi ne töksäyttävät etujarrut, jotka yleensä vielä puoltavat jompaan kumpaan suuntaan! Hyi h...!
    Lisäksi olen kuullut juttua, että 1994-95-vuosien Scaniat menisivät ainakin Ruhassa seisokkiin elokuuhun asti. Paljon paremmat autot vaan seisokkiin ja romuilla ajetaan!
    Onneksi Volvo otti sen B10L:n erillisjousitetun etuakselin käyttöön myös B10BLE:ssä, kulkuominaisuudet paranivat ihan eri luokkaan, esim. Ikarukset 9715-18 ovat huippuhyviä!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  10. #85
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1290

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Volvon ensimmäisen sukupolven matala etuakseli pilaa kaiken!
    Onneksi Volvo otti sen B10L:n erillisjousitetun etuakselin käyttöön myös B10BLE:ssä, kulkuominaisuudet paranivat ihan eri luokkaan, esim. Ikarukset 9715-18 ovat huippuhyviä!

    Jaa...Jyväskylässä taas pidettiin asiaa täysin päinvastaisena. Lähilinjoilta tulleita -94 vuoden B10BLE/Lahti 402:ia ja City-M:iä pidettiin talon parhaina autoina nimenomaan toimivan alustan takia. Sen sijaan B10L/City-U autoja vaihdettiin jopa kesken päivän pois linjalta sen takia "kun ei niissä ole jousia".

    Ps. täytyy olla jonkinsortin masokisti jos ihan aikuisten oikeesti kehuu -97 vuoden Ikarusta... Alusta niissä voi olla hyvä mutta ne olisi pitänyt uudelleenkorittaa heti koritehtaalta saapumisen jälkeen

  11. #86
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Jyväskylässä taas pidettiin asiaa täysin päinvastaisena.
    Taitaa HelBilläkin yleinen mielipide olla enemmän noiden vanhojen Volvojen kuin Scanioiden puolella, kun kerran Scaniat laitetaan seisomaan, mutta 93-Volvotkin jää vielä ajoon. Jo HKL-Bussiliikenteen aikaan moni kuljettaja haukkui 9201:tä ja 94-Scanioita HKL-BL:n huonoimmiksi busseiksi.

  12. #87
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Taitaa HelBilläkin yleinen mielipide olla enemmän noiden vanhojen Volvojen kuin Scanioiden puolella, kun kerran Scaniat laitetaan seisomaan, mutta 93-Volvotkin jää vielä ajoon. Jo HKL-Bussiliikenteen aikaan moni kuljettaja haukkui 9201:tä ja 94-Scanioita HKL-BL:n huonoimmiksi busseiksi.
    Taitaa Volvojen suosiminen johtua lähinnä teknisen johtajan mieltymyksistä.
    Nuo autot 9528-41 eli entiset STA 268-282 olivat STA:n aikaan monien vihaamia autoja, joku jopa luonnehti tuota sarjaa vihatuimmaksi. Kumma kyllä vuoden 1993 samanmoisissa ja erityisesti 1994-mallisissa Lahti 402 -autoissa HelB 9412-16 etuakseli ja -jarrut ovat toimineet paljon mukavammin.
    90-luvun loppupuolella Koskelan varikolla olleet 94- ja 95-vuoden Scaniat (lähinnä 9404-07 ja 9508-15) toimivat etuakseliltaan kuin unelmat, sillä tuolloinen Koskelan korjaamopäälikkö Parkkinen säädätti näiden Scanioiden etujousituksia uudestaan. Noin vuosi sitten ajoin Varhasta autolla 9514, jossa etujousituksessa ei ollut moitteen sijaa! Aito varhalainen auto 9520, jolla ajoin samana päivänä, tuntui jokaiseen kuoppaan rysähtävän. Muistan myös auton 9407 kulkeneen tosi hyvin ja moottori olisi jaksanut viedä auton vaikka avaruuteen asti jos ylämäki olisi niin ylös jatkunut!
    Moni kuljettaja vieroksui N112 ja 113 -Scanioita lähinnä erilaisen ohjaamon takia ja erityisesti ratinsäätö on hankalampi kuin Volvoissa. Taisi pahin vieroksunta ja kiroilu mennä ohi Mersujen tullessa taloon.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  13. #88
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5216

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Taitaa HelBilläkin yleinen mielipide olla enemmän noiden vanhojen Volvojen kuin Scanioiden puolella, kun kerran Scaniat laitetaan seisomaan, mutta 93-Volvotkin jää vielä ajoon. Jo HKL-Bussiliikenteen aikaan moni kuljettaja haukkui 9201:tä ja 94-Scanioita HKL-BL:n huonoimmiksi busseiksi.
    N113CLL:ssä lienee ainakin polttoaineen kulutus kohtalaisen korkeissa lukemissa. Se on jo hyvä syy siirtää autot nk. koipussiin tilanteessa, jossa kalustoa on enemmän kuin liikenteen edellyttämä määrä.

    Auto 9201 erosi alustatekniikaltaan aika lailla 94-sarjalaisista. On ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku kuljettaja olisi arvioinut 9201:tä HKL-BL:n huonoimpaan päähän lukeutuvaksi linja-autoksi. Tuo autohan meni sittemmin J. Vainion Liikenne Oy:lle ja kunnostettiin edustavampaan kuntoon kuin se ehkä ikinä oli edes ollut. Vainio hankki vastaavia autoja myös Metsälän Linja Oy:ltä ja nekin täyskorjattiin liki uuden veroisiksi. Likipitäen kaikki saman vuosimallin kilpailevan merkkiset autot ovat valuneet itärajan toiselle puolelle, osa jo kauan aikaa sitten.

  14. #89
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    N113CLL:ssä lienee ainakin polttoaineen kulutus kohtalaisen korkeissa lukemissa. Se on jo hyvä syy siirtää autot nk. koipussiin tilanteessa, jossa kalustoa on enemmän kuin liikenteen edellyttämä määrä.

    Auto 9201 erosi alustatekniikaltaan aika lailla 94-sarjalaisista. On ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku kuljettaja olisi arvioinut 9201:tä HKL-BL:n huonoimpaan päähän lukeutuvaksi linja-autoksi. Tuo autohan meni sittemmin J. Vainion Liikenne Oy:lle ja kunnostettiin edustavampaan kuntoon kuin se ehkä ikinä oli edes ollut. Vainio hankki vastaavia autoja myös Metsälän Linja Oy:ltä ja nekin täyskorjattiin liki uuden veroisiksi. Likipitäen kaikki saman vuosimallin kilpailevan merkkiset autot ovat valuneet itärajan toiselle puolelle, osa jo kauan aikaa sitten.
    Korkeaan kulutukseen lienee suurin syy kummallisen harva perävälitys yhdistettynä kolmiportaiseen vaihteistoon; huippunopeus luokkaa 120km/h! (Testattu joskus yöllä Hämeenlinnanväylällä hallisivulla.) Silti hyvän moottorin ansiosta jaksaa kiihtyä hyvin.
    Toki N113:n sai tiheämmälläkin perällä, kuten Metsälän Linjalla oli. N113 on hyvä, ei kai esimerkiksi Vekka Liikenne voi väärässä olla niitä itselleen haaliessaan!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  15. #90
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestejä
    348

    oletus Vs: Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007

    Helsinki 27.12.

    TLL 21/ h67
    HelB 9906/ h23

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 346
    Viimeisin viesti: 03.01.2011, 14:50
  2. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2009
    kirjoittanut jac foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 110
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 12:04
  3. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2008
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 151
    Viimeisin viesti: 05.01.2009, 17:06
  4. Havaintoja YTV-alueelta - marraskuu 2007
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 120
    Viimeisin viesti: 01.12.2007, 00:30
  5. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2006
    kirjoittanut bussijussivantaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 166
    Viimeisin viesti: 31.12.2006, 20:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •