Concordia hankkii käytettyjä

Niin, joku tuossa kehui hidastinta - se ei tosiaan ole tästä maailmasta, eikä todellakaan edistä taloudellista ajotapaa, kun pitää lähes loppuun asti mennä kaasulla, jolloin rullaus jää täysin väliin! Verrattuna esim. uusiin Scanioihin on suunnittelijan ajattelutapa täysin eri tasolla. Onneksi sen saa pois päältä.
Eikös tämä optio ollut jo O405N:ssä? Hidastimen toimintatavan sai valita keinukytkimellä: joko kokonaan pois, normaali jarrupolkimen yläasentotoiminta ja sitten tämä käsittämätön vaihtoehto, jossa hidastin jarruttaa aina, kun kaasua ei paineta. Onko se tarkoitettu jonnekin vuoristolinjoille? Eipä tuota koskaan tullut käytettyä.
 
Siis Mersu on kehittynyt siitä kun "hidastin" oli sama asia kuin sammutus, jota painetaan kantapäällä.
 
Mersujen kaveriksi on liittynyt 4kpl -94 Volvo B10BLE/Säffle 2000 från Veolia Transport :D

Voi luoja sentään. Eikö todella muita ollut nyt lähipiirissä, vaan piti mennä ostamaan valmiiksi jo puhki ajetettuja tanskandogeja. Toivottavasti nyt edes vaihtavat ne ikkunat, kun ne kuitenkin 80 prosenttisesti maitolaseja..
 
Säfflet ovat kuulemma Veolia-numeroiltaan 516, 524, 561 ja 567.
Tuo 524 on ollut jonkin aikaa myös Suomen Turistiauton käytössä. Vuosi taisi olla muistaakseni 2001. Alihankinta-ajoa tuolloin Connexin linjalla h63 Connexin autolla mutta STA:n kuljettajin. Läheltä piti, etten olisi tuolla saanut ajaa... oli just rikkoontunut ennen vuoroni alkua. :(
 
Tuo 524 on ollut jonkin aikaa myös Suomen Turistiauton käytössä. Vuosi taisi olla muistaakseni 2001. Alihankinta-ajoa tuolloin Connexin linjalla h63 Connexin autolla mutta STA:n kuljettajin. Läheltä piti, etten olisi tuolla saanut ajaa... oli just rikkoontunut ennen vuoroni alkua. :(

Ettei ollut "503 TIN-998 Volvo B10BLE-59 Säffle System 2000 2+2+1 1993 ex. Linjebus Danmark 6031, lainassa STA:lla talvella 2001"

Tuolla yhden aamuvuoron ajoin 63:sta, eikä tuo nyt niin pahalta tuntunut, kun vain pääsi autoon sisään ja löysi kaikille napeille ja vimpaimille funktion :)
 
Ettei ollut "503 TIN-998 Volvo B10BLE-59 Säffle System 2000 2+2+1 1993 ex. Linjebus Danmark 6031, lainassa STA:lla talvella 2001"

Tuolla yhden aamuvuoron ajoin 63:sta, eikä tuo nyt niin pahalta tuntunut, kun vain pääsi autoon sisään ja löysi kaikille napeille ja vimpaimille funktion :)
Oli tuo myös. Ettei ollut vielä muitakin, mutta vain yksi kerrallaan. Ilmeisesti autoa vaihdettiin Connexilta tarpeeksi ison vian tullen?
 
Mille linjoille ne on menossa?

Voisi olettaa että näillä Säffleillä olisi vara-auton rooli, kun niistä tuli kertaheitolla Concordian iäkkäintä kalustoa. Toisaalta kun ne ovat kuitenkin matalalattiabusseja niin voi olla mahdollista että joku niistä sijoitetaan vakiosarjaankin.
 
  • CBF 584 TIN-991 ex Veolia Transport 524
  • CBF 585 TIO-153 ex Veolia Transport 561
  • CBF 586 TIO-142 ex Veolia Transport 567
  • CBF 587 TIO-198 ex Veolia Transport 516
  • CBF 592 FFJ-784 ex Helsingin Bussiliikenne 209
(592:n kuvassa näkyy muuten vielä HelBin logo kaasukyttyrässä)
 

Liitetiedostot

  • IMG_3394_cbf587.jpg
    IMG_3394_cbf587.jpg
    120.8 KB · Lukukerrat: 956
  • IMG_3396_cbf592.jpg
    IMG_3396_cbf592.jpg
    90.9 KB · Lukukerrat: 737
Viimeksi muokattu:
Kymysys heräsi, mitä onkaan väliinjäävillä numeroilla 588-591, 593-595?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös