Näytetään tulokset 1-10/10

Viestiketju: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

  1. #1
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma luonnos on nyt luettavissa
    http://www.ytv.fi/dynasty/kokous/200798-3-13622.PDF

  2. #2
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    On hullu ajatus lopettaa linjat 194 ja 195 länsimetron takia.
    Eivät ne ole päällekkäisiä. Outoa!

  3. #3

    Liittynyt
    14.08.2006
    Viestejä
    7

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    On hullu ajatus lopettaa linjat 194 ja 195 länsimetron takia.
    Eivät ne ole päällekkäisiä. Outoa!
    Olarin kannalta lakkautettaisiin siis molemmat Munkkiniemen/Meilahden suunnan yhteydet 195 ja 505, vaikka tätä luvattiin viimeisessä asukastilaisuudessa vielä pohtia. Olari jää muutenkin syrjään metron tullessa.

    Matka-ajat keskustaan on mielestäni laskettu vähän epärehellisesti Rautatientorille, tottakai nyt metroaseman kohdalle pääsee metrolla kätevästi. Vertailussa voisi olla myös Kamppi tai vaikka Forum.

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Minäkin ihmettelin aluksi 194:n lakkauttamista (195:hän on tarkoitus lakkauttaa jo vajaan kahden vuoden päästä ihan metrosta riippumatta), mutta Kuusisaaren kautta menevien yhteyksien keskittäminen 506:lle näyttäisi tekevän siitä vahvan runkolinjan (ruuhkassa 8 min vuoroväli, muulloin 15 min). Tiheähkö tasainen vuoroväli kuulostaa hyvältä verrattuna nykyiseen monen eri linjan sekamelskaan, jossa väkisinkin eri linjojen bussit menevät välillä peräkkäin. Jos jotakin haluaa muuttaa, niin voidaan pohtia, pitäisikö 506:n jatkaa Otaniemestä Tapiolan kautta Suurpeltoon Pohjois-Tapiolan sijasta.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    On hullu ajatus lopettaa linjat 194 ja 195 länsimetron takia.
    Eivät ne ole päällekkäisiä. Outoa!
    Hullua kyllä, mutta outoa ei. Metron kanssa saa tottua ihan mihin tahansa. HKL muun muassa uskoo, että metron automatisointi vähentää matkustajia lähijunista ja siirtää heitä metroon. Älä kysy, miten he sellaiseen tulokseen ovat päätyneet

  6. #6
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Älä kysy, miten he sellaiseen tulokseen ovat päätyneet
    Emmettämällä. Jotkut uskovat kaikkeen, mitä tietokone tulostaa. Vaikka se olisi järjen vastaista.

    EMME-liikennesijoitteluohjelmalle on oma viestiketjunsa, josta selviää, mikä EMME on ja siten mitä Emmetys on.

    Antero

  7. #7

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kuusisaaren kautta menevien yhteyksien keskittäminen 506:lle näyttäisi tekevän siitä vahvan runkolinjan (ruuhkassa 8 min vuoroväli, muulloin 15 min). Tiheähkö tasainen vuoroväli kuulostaa hyvältä verrattuna nykyiseen monen eri linjan sekamelskaan, jossa väkisinkin eri linjojen bussit menevät välillä peräkkäin.
    Minustakin 506:n kehittäminen Pasilan tason Jokeri 0:ksi on erittäin hyvä idea. Vaihto Mannerheimintiellä raitiovaunuun ei ole kovin vaivallinen ainakaan sen jälkeen, kun Tukholmankadun risteys on saatu kehitettyä suunnitelmien mukaiseksi. Suurin osa kuitenkin arvostanee yhteyksiä Meilahteen enemmän kuin Etu-Töölöön. Tärkeää olisikin saada lobattua tuolle reitille pikaraitiotievaraus mahdollisimman pian, ennen kuin Kuusisaaren toisen ajoradan varaus rakennetaan umpeen. Tuolle reitille on helppo kehittää jatkosuunnitelmia, kuten Viikki-Myllypuro-Vartioharju-Vuosaari, Viikki-Roihuvuori-Laajasalo ja jo mainittu Otaniemi-Suurpelto-Olari(-Matinkylä). Ja tuo yhteys voidaan hyvin kehittää ensin bussi-Jokeriksi, jolloin se ei olisi varsinaisesti ristiriidassa Viikin metrosuunnitelmien kanssa. Idea pitäisi ainakin myydä siten, että suurempi joukkoliikenteen kysyntä Viikin ja Meilahden välillä perustelee paremmin metron rakentamista tulevaisuudessa.

  8. #8
    mic
    mic ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    20.11.2007
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Saapa muuten nähdä kuinka länsiväylän bussikaistojen käy. Kaistoille jäisi vielä kyllä vähän käyttäjiä. Nopeasti katsoen ainakin linjat 501T, 503, 504 ja 3 jäisivät ajamaan bussikaistaa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Minustakin 506:n kehittäminen Pasilan tason Jokeri 0:ksi on erittäin hyvä idea. Vaihto Mannerheimintiellä raitiovaunuun ei ole kovin vaivallinen ainakaan sen jälkeen, kun Tukholmankadun risteys on saatu kehitettyä suunnitelmien mukaiseksi. Suurin osa kuitenkin arvostanee yhteyksiä Meilahteen enemmän kuin Etu-Töölöön. Tärkeää olisikin saada lobattua tuolle reitille pikaraitiotievaraus mahdollisimman pian, ennen kuin Kuusisaaren toisen ajoradan varaus rakennetaan umpeen. Tuolle reitille on helppo kehittää jatkosuunnitelmia, kuten Viikki-Myllypuro-Vartioharju-Vuosaari, Viikki-Roihuvuori-Laajasalo ja jo mainittu Otaniemi-Suurpelto-Olari(-Matinkylä). Ja tuo yhteys voidaan hyvin kehittää ensin bussi-Jokeriksi, jolloin se ei olisi varsinaisesti ristiriidassa Viikin metrosuunnitelmien kanssa. Idea pitäisi ainakin myydä siten, että suurempi joukkoliikenteen kysyntä Viikin ja Meilahden välillä perustelee paremmin metron rakentamista tulevaisuudessa.
    Tuo 506:n reitti kannattaisi kyllä ennen Suurpellon rakentamista kääntää vaikka Tapiolaan/Westendiin. Nyt tuo pää tuolla Pohjois-Tapiolassa tappaa tehokkaasti tuon linjan hyödyn kunnon poikittaislinjana.

  9. #9

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    On hullu ajatus lopettaa linjat 194 ja 195 länsimetron takia.
    Eivät ne ole päällekkäisiä. Outoa!
    Niinpä! Tietysti mukavaa, jos 506 takaa säännöllisen yhteyden Kuusisaaressa ja Lehtisaaressa, mutta eikö sieltä pääsisi sitten yhdelläkään linjalla suoraan Helsingin keskustaan? Voisikohan esimerkiksi h24:n reittiä jatkaa Seurasaaresta vielä Lehtisaareen Tamminiementien, Meilahdentien ja Kuusisaarentien kautta? Lehtisaaressahan olisi Lehtisaarentien ja Pyhän Laurin tien kulmassa kääntöpaikka, joka on kuin luotu bussin päätepysäkkiä varten. (Ehkä siinä on joskus sellainen ollutkin?)

    Tuntuu myös älyttömältä siirtää linjan 503 Helsingin päätepysäkki Arabiaan, sillä perusteella, että Hakaniemestä pääsee metrolla suoraan Matinkylään (näin lukee suunnitelman sivulla 30). Kuinka moni tosiaan matkustaa 503:lla päätepysäkiltä päätepysäkille? Sen verran mitä olen itse matkustanut 503:lla, niin vaikuttaa kovasti siltä, että suurin osa matkustajista, jotka tulevat kyytiin Hakaniemestä ja Kalliosta, jäävät pois Töölössä, Meilahdessa tai viimeistään Munkkiniemessä, ja vasta näillä alueilla alkaa tulla kyytiin Espooseen matkustavia. Jos päätepysäkki tosiaan siirretään Arabiaan, niin ilman muuta täytyy saada joku korvaava linja, joka kulkisi jatkossa ruuhka-aikaan Hakaniemestä Töölön suuntaan. Tulisiko h53:sta sitten kokopäiväinen?

  10. #10
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Länsimetron liityntälinjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Alf P. Näytä viesti
    Lehtisaaressahan olisi Lehtisaarentien ja Pyhän Laurin tien kulmassa kääntöpaikka, joka on kuin luotu bussin päätepysäkkiä varten. (Ehkä siinä on joskus sellainen ollutkin?)
    Siinä on ollut bussilinjan 34 ja 34A kääntöpaikka. 34 kulki samaa reittiä kuin 503 nyt Merihakaan ja 34A oli iltojen ja viikonloppujen liityntälinja nelosen ratikalle (päätepysäkki Munkkiniemen puistotiellä). Nelosella oli myös toinen liityntälinja, 33 Vanhaan Munkkiniemeen ja Tarvoon.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsimetron liityntälinjasto
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 19.03.2017, 00:06
  2. Länsimetron vaunuhankinta
    kirjoittanut vristo foorumissa Metrot
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 04.11.2007, 19:08
  3. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37
  4. Länsimetron sijasta tariffiuudistus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 05.10.2005, 12:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •