Voisi kuvitella, että PL tekee saman tempun Wikströmin kanssa kun Koskisen aikanaan. Nyt on sinäänsä mielenkiintoinen kysymys, että tuleeko ihan uusia seutulinjoja tai U-linjoja Kirkkonummen suuntaan. Noin periaatteessahan ne pitäisi olla täysverisiä seutulinjoja, kun Kirkkonummihan on nykysin Ytv-aluetta. Mutta varmaan ensikiksi lähdetään siitä, että matkakortti alkaa käymään.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Sehän on täysin Pölh.. eikun Pohjolan Liikenteen päätettävissä, sopiiko se sopimukset matkakorttien käytöstä YTV:n kanssa vielä kun perinteiset liikenneluvat ovat voimassa. Ja jos YTV suostuu maksamaan siitä PL:n haluaman hinnan.
Olihan tuo myynti odotettu. Luultavasti YTV haluaisi Keravan tapaan ainakin osan vuoroista ajettavaksi matalalattiakalustolla (jota Margaretalla ei ole) kilpailutustilanteessa. Näin ollen Margareta olisi joutunut vaihtamaan lähes koko kalustonsa pärjätäkseen kilpailussa.
Hyytymän merkit ovat olleet ilmassa jo pitkään, kalustoa ei ole enää muutamaan vuoteen juurikaan uusittu.
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
YTV uutisoi aivan äskettäin, että Kirkkonummen ja Keravan junaliikenteessä matkustajamäärät ovat kasvaneet seutulipun myötä roimasti. Moni on varmasti vaihtanut MVW:n bussin junaan, kun samaan hintaan on saanut käyttöoikeuden koko YTV-alueen joukkoliikenteeseen. Voisi hyvinkin olettaa, että Kirkkonummen voimakkaasta väestönkasvusta huolimatta MVW:n runkoreitillä matkustajamäärä on laskenut.
Kyllä näin varmaan on, sillä bussien nopeus on hidastunut Kampin uuden terminaalin myötä ja moni valitsee mielellään junan sen nopeuden, mukavuuden ja YTV-lipun saamisen myötä. Birgitta Wikström taisi ottaa järjen käteen ja ottaa rahat firmasta vielä, kun siitä jotain on saatavissa.
Nyt voisi ajatella, että Pohjolan Liikenne olisi halukas YTV:n suunnittelijoiden kanssa remontoimaan linjaston siihen kuntoon, että se palvelisi mahdollisimman hyvin syöttöliikennettä junalle. YTV voisi antaa Pohjolan Liikenteelle jonkun porkkanan siitä hyvästä, koska Pohjolan Liikenteen tulothan laskisivat mikäli busseille tehtäisiin vain lyhyitä syöttömatkoja junalle.
Liikenneyhteydet paranevat huomattavasti välillä Kirkkonummi-Veikkola siltä kannalta, että pian näissä vuoroissa käy toivon mukaan YTV-lippu.
Viimeisin muokkaaja kemkim; 01.01.2008 kello 21:20.
Yöbussissa on tunnelmaa
Toivottavasti näin kävisi. Kirkkonummen liikenteestä voisi saada hyvän ja monipuolisen paketin, kunhan se ensiksi suunnitellaan kunnolla. Liityntälinjat Kirkkonummen rautatieasemalle ja Masalaan voisivat olla aika hyvä idea. Samalla kuitenkin pitää suora yhteys myös Helsinkiin. Matkan varrella on kuitenkin paljon esimerkiksi työpaikkoja. Jos hinnoista saataisiin sopivat, niin voisivat ihmiset hyvinkin ottaa bussin, kun pääsisi suoraan ja kilpailukykyisellä hinnalta Piispansillasta Kantvikiin.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Voitaisiin kokeilla myös uusia linjoja. Radan vartta seuraileva bussilinja Kirkkonummen keskustasta Kauklahteen tai Espoon keskukseen voisi olla hyvä ratkaisu. Samalla voitaisiin vähän käytettyjä seisakkeita lakkauttaa, jotta junien nopeuksia saataisiin kohotettua. Tosin kai se olisi parempi jatkaa sitä kaupunkirataa, jotta voitaisiin ottaa radan varren maa hyötykäyttöön.
Yöbussissa on tunnelmaa
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Taisi olla -80 luvun puolivälissä kun kulki sellainen linja, tai ehkä se alkoi silloin. En tosin usko että se kovin pitkään olisi ollut pystyssä.
Olenkin ihmetellyt että miksi Kehä III länsipässä ei mene yhtään bussilinjaa Kehää pitkin, silloin kun asuin Kauklahdessa olisin sellaista tarvinnut... mutta enpä enää...![]()
Suomessa ei kohta paljon muuta ole kuin Tommolan talo ja Pohjolan Liikenne. Kumpikin on nyt käynyt ostoksilla sen verran tiuhaan. Ans kattoo koska PL lähtee kaupan tekoon Saloon, Hossiankadulle..![]()
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Bussiyhteydelle Kirkkonummelta Länsiväylän kautta Helsinkiin on varmasti kysyntää tulevaisuudessakin. Kaikki eivät matkusta Rantaradan varrelle.
Toivottavasti Pohjolan Liikenne ja YTV suunnittelevat nyt linjaston mahdollisimman hyvin asikkaaita palvelevaksi, ja täten saavat joukkoliikenteen matkustajamäärät nousuun.
Est modus in rebus.
Onhan se PL aika kova tekijä etelä-suomessa, ja myöskin muualla suomessa. Samoin on myös Koiviston auto. Usein käy mutta ei AINA niin, että kun firma on iso, niin laatu myös siinä hieman huononee. Ei sillä, etteikö olisi olemassa myös hieman huonompia pieniä firmoja. En minäkään oikein jaksa uskoa, että se PL sinne Tampereen toreille tulee mustaa makkaraa syömään. Paunu jo kuitenkin aika iso tekijä.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.