Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/50

Viestiketju: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

  1. #31
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Pohjolan Liikenne ja YTV ovat tänään aloittaneet neuvottelut YTV-lippujen kelpoisuudesta M. V. Wikströmin linjoilla. Mikäli neuvottelut etenevät hyvin, voivat YTV-liput kelvata jo tänä keväänä.
    Toivottavasti saavat myös linjanumerot liikennöintisuunnitelman mukaiseksi. Tai ainakin poistavat käytöstä YTV:n pikalinjoja muistuttavat numerot 1-4.

  2. #32

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Toivottavasti saavat myös linjanumerot liikennöintisuunnitelman mukaiseksi. Tai ainakin poistavat käytöstä YTV:n pikalinjoja muistuttavat numerot 1-4.
    En toisaalta pidä hyvänä asiana, jos meillä tämän jälkeen on linjat 173, 173K, 173T, 173KT, 173B, 173BK ja 173BT. Tuosta ei ota hullukaan (lue: joukkoliikenneharrastajakaan) selvää.

    Jos oikein tulkitsin, YTV on asettanut kirjaimet seuraavasti: peruslinjat ajavat reittiä 4, T-vuorot reittiä 3, KT-vuorot reittiä 2 ja K-vuorot reittiä 1. B-vuorot jäävät Kantvikiin.

    Tuo on toki vain numerointitapa, jonka ensisijainen tarkoitus oli kai numeroida linjat julkaisussa "Kirkkonummen linjaston kehittäminen vuoteen 2009". Toivoa sopii, että linjastonumerointia järkevöitetään siten, että lisäkirjaimia on korkeintaan yksi. Ovatko nuo reittivaihtoehdot 2 ja 3 muutenkaan oikeasti tarpeellisia? Ainakin tuossa em. julkaisussa jäljelle jäisivät korkeintaan 172 (reittiä 4), 172K (reittiä 1) ja 173.
    Viimeisin muokkaaja Elmo Allen; 07.01.2008 kello 18:09.

  3. #33
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    En toisaalta pidä hyvänä asiana, jos meillä tämän jälkeen on linjat 173, 173K, 173T, 173KT, 173B, 173BK ja 173BT. Tuosta ei ota hullukaan (lue: joukkoliikenneharrastajakaan) selvää.
    No ei todellakaan! Linjastoa tulisi selkeyttää tiheämmin kulkeviksi runkolinjoiksi lukemattomien yhdistelmien sijaan. Näin jäisi pari tiheästi kulkevaa linjaa, jotka voisi numeroida 100-sarjalle ja Kirkkonummen sisäiset liityntälinjat 00-sarjalle.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #34
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Eipä sillä kai ole niin väliä, vaikka ne olisi 900-sarja. Kuhan vaan on tarpeeksi selkeä. Siitä ei tule mitään jos on yksi ja kaksi linjanumeroa, joiden perässä 10 erinlaista kirjainyhdistelmää. Paras olisi kun ne oikeasti erottuisi muiden joukosta. Tällöin olisi helppo tietää, mitkä linjat kulkevat Kirkkonummen suuntaan.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #35
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eipä sillä kai ole niin väliä, vaikka ne olisi 900-sarja. Kuhan vaan on tarpeeksi selkeä. Siitä ei tule mitään jos on yksi ja kaksi linjanumeroa, joiden perässä 10 erinlaista kirjainyhdistelmää. Paras olisi kun ne oikeasti erottuisi muiden joukosta. Tällöin olisi helppo tietää, mitkä linjat kulkevat Kirkkonummen suuntaan.
    900-sarja ei käy, sehän on Itäväylän suunnan seutulinjoille varattu sarja! Esimerkiksi vuonna 1987 oli tämmöiset 900-linjat:
    940 Helsinki-Länsimäki-Hakunila
    943 Itäkeskus-Korso
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  6. #36
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    En toisaalta pidä hyvänä asiana, jos meillä tämän jälkeen on linjat 173, 173K, 173T, 173KT, 173B, 173BK ja 173BT. Tuosta ei ota hullukaan (lue: joukkoliikenneharrastajakaan) selvää.
    Eihän tuo eroa mitenkään esimerkiksi Soukan ja Kivenlahden (143, 143A, 143AT, 143K, 143T, 147, 147K, 147KN, 147KT, 147N, 147NT, 147T) tai Nuuksion linjojen tilanteesta (28, 28B, 28K, 28KB, 28KT, 28T). En toki tarkoita, että pitäisin moista "sillisalaattia" selkeänä ja hyvä, mutta sellaista YTV tuntuu nyt harrastavan.

    Aikanaan juuri Kivenlahteen suunniteltiin kaksi selkeän linjatunnuksen omaavaa linjaa: 147 ja 150, mutta melkoisen sotkun se on nykyään poikinut. Miksei selkeästi eri numeroita voisi käyttää? Ei numerot maailmasta lopu...
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #37
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Aikanaan juuri Kivenlahteen suunniteltiin kaksi selkeän linjatunnuksen omaavaa linjaa: 147 ja 150, mutta melkoisen sotkun se on nykyään poikinut. Miksei selkeästi eri numeroita voisi käyttää? Ei numerot maailmasta lopu...
    Ja onko niitä eri variaatioita pakko olla niin paljoa. Preferoisin enemmän tiheästi kulkevia varmoja vaihdollisia yhteyksiä kuin harvoin sattumanvaraisesti kulkevia suoria yhteyksiä. Jos menee yleensä linjalla 123AB ja erehtyykin menemään linjalla 123AC niin päätyy jonnekin ihan muualle kuin piti, vaikka linjanumero antoi olettaa, että samaan suuntaan oltaisiin menossa.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  8. #38
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Uusia kylkinumeroita:
    MVW 51 -> PL 121
    MVW 52 -> PL 122
    MVW 53 -> PL 123
    MVW 54 -> PL 124
    MVW 55 -> PL 125
    MVW 57 -> PL 107
    MVW 58 -> PL 158
    MVW 59 -> PL 169
    MVW 60 -> PL 160
    MVW 82 -> PL 101
    MVW 83 -> PL 183
    MVW 84 -> PL 104
    MVW 85 -> PL 115
    MVW 86 -> PL 116
    MVW 87 -> PL 147
    MVW 88 -> PL 148
    MVW 89 -> PL 119
    MVW 90 -> PL 140
    MVW 91 -> PL 141
    MVW 92 -> PL 142
    MVW 93 -> PL 113
    MVW 94 -> PL 144
    MVW 95 -> PL 117
    MVW 96 -> PL 146
    MVW 97 -> PL 137
    MVW 98 -> PL 138
    MVW 99 -> PL 129
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 14.03.2008 kello 21:51. Syy: lisätty MVW 83

  9. #39
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Jokos näitä on alettu maalailemaan Pohjolan Liikenteen väreihin?
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  10. #40
    eliitti-karhu avatar
    Liittynyt
    24.03.2007
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    17

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Ei kai vielä. Tuossa olen pyörinyt akselilla Kirkkonummi-Espoo-Helskinki ja MVW:n autoja on tullut vastaan tiheämmin kuin ehtii laskea. Jokainen auto on ollut alkuperäisissä väreissään.. Tosin Kirkkonummelle on tuotu PL:n auto numero 50. Ja tänään katselin ohimennen, kun Kirkkonummen linja-autoasemalla oli Pohjolan Liikenteen ExpressBuss parkissa. Tiedä sitten mitä se teki täällä, mutta ainakin tuo auto 50 oli tänään linjalla 1 (Kirkkonummi-Helsinki).
    ________________________________________________
    Junahullu? Ehei.. JOUKKOLIIKENNEHARRASTAJA!


  11. #41
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Olen ilahtunut kaupasta, sillä tämä firmahan meinasi vastustaa ja vastustikin (siis MW) Kirkkonummen ytv-täysjäsenyyttä. Tällaista se on kun linja-autoisännät määräilevät. Onneksi ainakin pk-seudulla heidän mahtinsa on murenemassa.

  12. #42

    Liittynyt
    05.01.2008
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    37

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Epex82- Näytä viesti
    Olen ilahtunut kaupasta, sillä tämä firmahan meinasi vastustaa ja vastustikin (siis MW) Kirkkonummen ytv-täysjäsenyyttä. Tällaista se on kun linja-autoisännät määräilevät. Onneksi ainakin pk-seudulla heidän mahtinsa on murenemassa.
    Tuo on yksi näkemys.
    Joku toinen saattaa haikailla "vanhoja hyviä aikoja", jolloin pieniä ja keskisuuria linja-autoyrityksiä oli paljon - ja liikennettä pyöritettiin ilman verovaroja...

  13. #43
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eräs... Näytä viesti
    Tuo on yksi näkemys.
    Joku toinen saattaa haikailla "vanhoja hyviä aikoja", jolloin pieniä ja keskisuuria linja-autoyrityksiä oli paljon - ja liikennettä pyöritettiin ilman verovaroja...
    Pienien paikkakuntien liikenneyhteydet pysyvät paremmin ajan tasalla, kun niitä hoitaa paikallinen firma. Ison firman on helpompi karsia kannattamattomalta näyttäviä pätkiä kylmän taloudellisesti ajatellen, he eivät mieti paikallisten palvelemista. Tosin on sanottava, että ison firman sisällä vaihtoyhteydet pelaavat paremmin kuin lukuisien pikkufirmojen kesken.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  14. #44
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.11.2007
    Viestejä
    277

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Pikkufirmoja en kaipaa, tärkeintä on, että linja-autoisännät eivät pääse sanelemaan, miten liikennettä kehitetään ja että Kirkkonummikin on 100% mukana ytv-yhteistyössä. Mielenkiintoista on havaita, miten linja-autoisännät vastustavat esim Tampereella raideliikenteen kehittämistä ja kokonaisvaltaista liikennesuunnittelua. Miksiköhän Paunu pelkää sitä, että on yhteistariffialue ja ratikoita? kenen etua palvelee tällainen vastustaminen?

  15. #45
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Pienien paikkakuntien liikenneyhteydet pysyvät paremmin ajan tasalla, kun niitä hoitaa paikallinen firma.
    Tai seudullinen joukkoliikenneviranomainen. Kunnan tehtävänä on määritellä joukkoliikenteen palvelutaso omalla alueellaan, seudullinen joukkoliikenneviranomainen toteuttaisi palvelutason.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Rauman paikallisliikenne
    kirjoittanut Suntikka foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 18.05.2016, 22:41
  2. Lasse Julin Oy myyty
    kirjoittanut Rusetti foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 03.12.2008, 22:26
  3. Wikström & Degerlund
    kirjoittanut Hujis foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 13.04.2008, 20:51
  4. Jyrkilä Oy Kaupunkiliikenne Kotkasta myyty Pohjolan Liikenteelle
    kirjoittanut antti foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 15.11.2007, 21:21
  5. M. V. Wikström Oy
    kirjoittanut JT foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.03.2007, 21:15

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •