Eilen Helb 35 ajoi ainakin 17.54 lähdön munkkiniemen aukiolta
Helb 954 on tosiaan ollut aina 730:n vakio
Eikös Helb kierrätä jonkinverran lentokentällä linjoja 514, 520 ja 535 keskenään? Eli ruuhkalähtöjä. Silloin ei olisi ollenkaab tavatonta nähdä ex. Sta scaloja Espoossakin![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Ovatko NF 415, 432 ja 700 tulleet jäädäkseen Nobinan Myllypuron varikon linjoille? Ajavatko kyseiset autot myös ruuhka-ajan ulkopuolella?
Mikäli merkit pitävät paikkansa B10BLE city l:t ja Ikarukset saavat lähdöt. Myös tuo 700. Puolelle 620-642 Volvoista pitäisi keksiä jotain tekoa joten muiltakin varikoilta varmaan vanhimpia ja huonokuntoisimpia saa lähteä ja voidaan jopa ajatella että joitain muualla olevia romuja korvataan Myllypuron mahdollisesti kelvollisimmilla City l:llä ja IkaruksillaKesän alussa varmaan lähtee taas lisää, varmaan viimeistään viimeisetkin lokakuussa takaisin elvytetyt miinat
![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Eiköhän nuo B10BLE City L:t ja Ikarukset poistettane lähestulkoon kokonaan. Ja toivon todella hartaasti, että myös 686 vihdoin ja viimein poistetaan vuodenvaihteessa...Myllypuron kalusto koostunee ensi vuonna Itäkeskuksen liityntälinjojen Volvoista sekä muutamasta Volvo City L:stä (vara-autot).
Auton 700 kohtalo ihmetyttää siinä määrin, että miksi sitä ei ole vielä poistettu muiden saman sarjan autojen kanssa.
Veikkaan, että tuttuun tapaan taloon jää muutama molempia mahdollisesti vara-autoksi. 686:tta ei saa käyttää muulla kuin Korkeasaaren linjalla, joten sen poistuminen on jo satavarmaa Nobinan hävittyä h16:n. Itiksen liityntälinjoillehan tulee 13x uusia EEV-energiatehokkaita A1-kokoisia autoja, joten veikkaan että nekin sinne laitetaanOnhan siellä sitten vielä Jokeri-Volvot vielä elokuuhun 2013 saakka.
Tuossa vielä tulevan sopimuksen tiedot, jonka Nobina siis voitti.
Alunperin kirjoittanut kuukanko
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
Tänään pisti silmään Kuukankorvessa monen auton poisto viime vuoden lopulla.
Vielä, kun siis kerkeää, pitäisi käydä kuvaamassa muita pian tiensä päähän tulevaa kalustoa.
Alla listaa niistä autoista, joista olisi hienoa saada tietoon vakiolinjat (Koostuu pääosin vuosien 1997-2002 autoista).
HelB
9805-9809
9912-9932
9935, 9937
4-7
73
129
231
273
NF
16, 44, 47, 77, 92
55, 101, 103, 104
61
62, 63, 67, 97, 98
93
106, 122, 124, 130, 134, 136 - 137
112, 114, 140, 141, 278, 279, 285, 287, 324, 345, 347, 349, 353
139, 149
290, 291, 294, 298, 299, 305, 307, 309, 321, 323, 326, 329, 338, 346, 350, 352
Noita Nobinoita tapaa varmimmin seutulinjoilla 107, 112, 121, 122, 158, 160, 165, 206, 212 ja 213
Helbeistä telit 102/103:lla ja h39/70T:llä. P-huussi Volvoja Itä-Helsingistä. 273 taitaa olla edelleen lentokenttä-ajossa ja 73 h57:lla
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Helpoimmalla Volvo 7000:n taitaa tosiaan bongata Malmilla, jossa niitä liikkuu linjojen 70T ja 79 ruuhkavuoroissa. Laajasalossakin lienee edelleen muutama 7000 ruuhka-aikaan. Näitä on ollut myös vara-autoina eli satunnaisesti voi tavata melkein millä tahansa HelB:n linjalla.