Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/21

Viestiketju: Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä

  1. #1
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Pajamäestä on tuollaiseksi pieneksi pussinperälähiöksi erittäin hyvät bussiyhteydet niin keskustaan 14:lla kuin Pasilan ja Sörnäisten suuntaan 50:llä. Lisäksi Pitäjänmäentieltä menee busseja muutaman minuutin välein moneenkin suuntaan. Yhteydet eivät olennaisesti huononisi, vaikka 14:n ruuhka-ajan vuoroväli hieman pitenisikin.
    Pajamäestä voisi rakentaa Tammiston tapaan joukkoliikennekaistan johonkin, jolloin voitaisiin ajaa busseja lähiön läpi. Näin tarjontaa olisi mahdollista tehdä taloudellisemmaksi ja tarjota busseilta vaihtoyhteyksiä rantaradan juniin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.01.2008 kello 11:42. Syy: jaettu omaksi viestiketjukseen
    Yöbussissa on tunnelmaa

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Pajamäestä voisi rakentaa Tammiston tapaan joukkoliikennekaistan johonkin, jolloin voitaisiin ajaa busseja lähiön läpi. Näin tarjontaa olisi mahdollista tehdä taloudellisemmaksi ja tarjota busseilta vaihtoyhteyksiä rantaradan juniin.
    Niin pitäisi tehdä, eikä suinkaan ole ainoa tuollainen pussinperä, johon tarttisi tehdä bussikatu läpi...

    Olin muuten aluksi hieman yllättynyt siitä, että Raide-Jokeri aiotaan linjata Pajamäen ali, eikä läpi...
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  3. #3
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Niin pitäisi tehdä, eikä suinkaan ole ainoa tuollainen pussinperä, johon tarttisi tehdä bussikatu läpi...
    Henttaa, Kuurinniitty, Latokaski, Sundsberg, Vapaala, Torpparinmäki, Siltamäki, Kuusikko, Vierumäki. Kaikkiin näihin joukkoliikennekatu ja bussien läpiajo tehostaisivat liikenteen hoitoa ja parantaisivat yhteyksiä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #4
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Henttaa, Kuurinniitty, Latokaski, Sundsberg, Vapaala, Torpparinmäki, Siltamäki, Kuusikko, Vierumäki. Kaikkiin näihin joukkoliikennekatu ja bussien läpiajo tehostaisivat liikenteen hoitoa ja parantaisivat yhteyksiä.
    voisitko ystävällisesti valistaa että mihin kohtaa vierumäkeä ja mistä mihin

  5. #5
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    voisitko ystävällisesti valistaa että mihin kohtaa vierumäkeä ja mistä mihin
    Vierumäentien päästä, sieltä Ruokkitien kohdasta esimerkiksi Lehmuslehdontielle tai Firantieltä Tuusulanväylälle. http://maps.google.com näkyy tuo ajattelemani osuus.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  6. #6
    QS6
    QS6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    141

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Henttaa, Kuurinniitty, [...] Kaikkiin näihin joukkoliikennekatu ja bussien läpiajo [...]
    Espoon yleiskaavassa on varaus joukkoliikennekadulle Henttaan ja Kuurinniityn välille. Se toteutetaan Suurpellon rakentamisen yhteydessä. Toivottavasti jo rakentamisen alkuvaiheissa, voisin kommentoida.

  7. #7
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kuusikko
    Ei kai Kuusikossa ole tarvetta erityiselle joukkoliikennekadulle, kun busseja jo kulkee sekä alueen läpi (Kuusikkotie - Sammaltie) että sen sivuitse (Vanha Porvoontie, Jokiniementie). Kuusikkotie ja erityisesti Sammaltie ovat kyllä hyvin kapeita, mutta kovin paljon niitä ei varmaan edes voisi leventää, kun monet talot tulevat hyvin lähelle tietä.

  8. #8
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ei kai Kuusikossa ole tarvetta erityiselle joukkoliikennekadulle
    En tunne aluetta itse, mutta ehdotin nämä ehdotukset ihan kylmästi kartalta katsoen, missä on pussinperäalueen näköisiä alueita. En tiedä siis käytännön toteutuksesta. Tuolla Kuusikon alueella mietin vaihtoehtoa ajaa bussia Kuusikkotietä ihan Kehä III:n lähellä ja joukkoliikennekatua pitkin Isokaarelle, josta Heidehofintieltä Kehä III:lle, näin bussi saataisiin kulkemaan ihan alueen läpi pikkukatuja pitkin.

    Kehälle saisi myös rakentaa bussipysäkkejä palvelemaan näitä Vantaan alueita ja Puistolaa. Bussitarjontaa ei vielä ole pahemmin pääradan itäpuolisellä Kehä III:lla, mutta ainakin linjaan V56 pohjautuen voisi sitä kehitellä. Jotain olisi kehitettävä Puistolan ja Heikinlaakson huonon poikittaisliikenteen parantamiseksi, tosin en tiedä, onko Kehä III:lla tässä tapauksessa paljoa käyttöä, vai olisiko joku muu ratkaisu parempi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  9. #9
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Siltamäki
    Missä Siltamäessä on tarvetta tälläiselle? Nykyinen 70/T/V-linjojen reititys Siltamäessä (eli käytännössä välillä Peltokyläntie - Revontulentie) on varsin hyvä lähes kaikkien asukkaiden kannalta. Kohtuullisen pitkät kävelymatkat ovat pysäkeille ainoastaan Suutarilan koillisosasta, eli Sateenkaarentien Keravanjoen puoleisesta päästä, Isonkarhunkujalta, Pohjantähdenkujalta ja siitä suunnasta.

    Lisäksi autoliikenteestä ei ole juuri ollenkaan haittaa reitin varrella, sen verran vähäisiä liikennemäärät varsinkin Peltokyläntiellä/Siltakyläntiellä ovat.
    "Bara de döda stiger av i Kymlinge"

  10. #10
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kehälle saisi myös rakentaa bussipysäkkejä palvelemaan näitä Vantaan alueita ja Puistolaa. Bussitarjontaa ei vielä ole pahemmin pääradan itäpuolisellä Kehä III:lla, mutta ainakin linjaan V56 pohjautuen voisi sitä kehitellä. Jotain olisi kehitettävä Puistolan ja Heikinlaakson huonon poikittaisliikenteen parantamiseksi, tosin en tiedä, onko Kehä III:lla tässä tapauksessa paljoa käyttöä, vai olisiko joku muu ratkaisu parempi.
    Kehä III:lla kulkee tuossa kohtaa yksi vuoro päivässä länteen päin (linja 56Z). Linjan 56 muut vuorot ajavat Jokiniementietä, jonka varressa olevat pysäkit palvelevat hyvin Kuusikkoa. Itse parantaisin yhteyksiä Heikinlaaksosta Kehä III:n pohjoispuolelle siirtämällä linjat 732 ja 734 ajamaan moottoritieltä Jakomäen liittymän ja Heikinlaakson kautta Vanhalle Porvoontielle. Muutos ei juurikaan pidentäisi matka-aikaa, mutta mahdollistaisi esimerkiksi työmatkojen tekemisen kätevästi julkisilla. Hakkilassa on runsaasti työpaikkoja ja voisi kuvitella, että osa työntekijöistä asuu Puistolan ja Heikinlaakson alueella.

  11. #11

    Liittynyt
    15.02.2006
    Sijainti
    Töölö, Helsinki
    Viestejä
    152

    oletus Vs: Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut omp Näytä viesti
    Missä Siltamäessä on tarvetta tälläiselle?
    Siltamäen ja Suutarilan ongelmana ovat lähinnä huonot yhteydet suuriin kauppakeskuksiin. Lähin näistähän on Jumbo, joka on verrattain lähellä. Välissä tosin ovat ikävästi Keravanjoki ja siinä kulkeva Vantaan raja.

    Ehkäpä jonkin sortin seutulinja Jumboon Keravanjoen ylittävää joukkoliikennesiltaa pitkin olisi käytännöllinen?
    Viimeisin muokkaaja Tuomas Kyheröinen; 15.01.2008 kello 19:05. Syy: lisätty lainaus

  12. #12
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tuomas Kyheröinen Näytä viesti
    Ehkäpä jonkin sortin seutulinja Jumboon Keravanjoen ylittävää joukkoliikennesiltaa pitkin olisi käytännöllinen?
    Eiköhän tuolla riittäisi ihan sekin, että joku nyt Suutarilaan tai Siltamäkeen päättyvä linja jatkaisi Kehä III:n kautta Vantaanporttiin ja Jumbolle. Ajoaika pitenisi noin 5 minuutilla, joten yhdellä lisäautolla esimerkiksi linjalle 70T saataisiin varsin hyvä palvelutaso ilman suuria investointeja.

  13. #13
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tuomas Kyheröinen Näytä viesti
    Ehkäpä jonkin sortin seutulinja Jumboon Keravanjoen ylittävää joukkoliikennesiltaa pitkin olisi käytännöllinen?
    Muistona vanhoista ajoista Kirkonkyläntiehän on suhteellisen leveä myös ns. vanhan kivisillan päässä (ja itse asiassa siellä taitaa olla jopa pari pysäkkisyvennystä jäljellä), joten siitä kohdasta Keravanjoen ylityksessä saattaisi olla jopa jotain mieltä. Muuten en näkisi niinkään järkevänä lähteä halkomaan Keravanjoen varren ulkoilualueita joukkoliikennekadulla; ainoa mahdollinen paikka käytännössä kun olisi linjata tie Riimusauvantien päästä, nykyisen 75A:n ja 77A:n päätepysäkin kohdalta, Keravanjoelle päin.

    Tuosta kivisillan leveydestä en ole niinkään varma; olettaisin, että siitä mahtuu ainakin yksi bussi kulkemaan yli. Mutta volyymit tälläisellä linjalla ovat kuitenkin sen verran pienet ja täten vuorovälit pitkähköt, joten mitään ongelmaa siitä tuskin syntyy, että vain yksi auto kerrallaan mahtuu ajamaan sillan ylitse. Linjan 75A voisi esimerkiksi linjata uudelleen kulkemaan reitillä Puistolan asema - Jumbo, siten että Suutarilassa ja Siltamäessä se Suutarilantien sijasta kulkisi linjojen 70/T/V reittiä aina Kirkonkyläntielle asti, josta linja sitten kääntyisi kohti vanhaa kivisiltaa ja etenisi sieltä Jumbon suuntaan.

    Nykyisiä yhteyksiä käyttämälläkin voitaisiin toki saada hyvä yhteys Jumboon; Siltamäessä ja Suutarilassa nykyistä bussien käyttämää reittiä, mutta linjat jatkettaisiinkin Kehä III:n kautta Jumbolle Lampputielle jäämisen sijaan.
    "Bara de döda stiger av i Kymlinge"

  14. #14
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Raitiolinjan 9 aikataulut ja vaikutukset muuhun linjastoon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut omp Näytä viesti
    Missä Siltamäessä on tarvetta tälläiselle?
    Mietin lähinnä yhteyksiä Siltamäestä Vantaan puolelle. Helsinkiin yhteydet tosiaan pelaavat. Jos sen sijaan haluaa Siltamäen ostarilta matkustaa esimerkiksi Jumboon, ei homma olekaan niin helppo. Kohtuullisen pitkä kävelymatka bussien 75A/77A päättäriltä Ylästöntielle tai kiertäminen jostain kaukaa ovat vaihtoehtoina. Henkilöautolla homma on helppo, Suutarilantien ja Kehä III:n tai Tammiston kautta, mutta julkisilla menee hankalaksi nykytilanteessa. Joen ranta kun on vielä ulkoilureitti, niin Myllykujan ja vastapäisen Riimusauvantien välisen bussikadun toteuttaminen olisi ongelmallista.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut omp Näytä viesti
    Linjan 75A voisi esimerkiksi linjata uudelleen kulkemaan reitillä Puistolan asema - Jumbo, siten että Suutarilassa ja Siltamäessä se Suutarilantien sijasta kulkisi linjojen 70/T/V reittiä aina Kirkonkyläntielle asti, josta linja sitten kääntyisi kohti vanhaa kivisiltaa ja etenisi sieltä Jumbon suuntaan.
    Tämä olisi hyvä idea. Puistolasta puuttuu tällä hetkellä vaihdoton yhteys Jumboon, on kuljettava ensin Puistolasta bussilla Puistolan juna-asemalle, sieltä junalla Tikkurilaan ja 61:llä Jumboon. Tämä 75A:n reittimuutos ratkaisisi ongelman.
    Viimeisin muokkaaja kemkim; 15.01.2008 kello 19:42.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #15
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Pussinperiä pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut omp Näytä viesti
    Muistona vanhoista ajoista Kirkonkyläntiehän on suhteellisen leveä myös ns. vanhan kivisillan päässä (ja itse asiassa siellä taitaa olla jopa pari pysäkkisyvennystä jäljellä), joten siitä kohdasta Keravanjoen ylityksessä saattaisi olla jopa jotain mieltä
    Osaatko sanoa lisää näistä "vanhoista ajoista"? Onko tuo ollut joskus päätie? Ihmettelin joskus kävellessäni siellä Kirkonkyläntien loppupäässä, että onpa ison mittakaavan tie, mutta liikennettä ei juuri lainkaan. Sama kuin Henrik Forsiuksen tie Tapulikaupungissa, leveä isolla mitalla tehty tie, joka loppuu urheilukentälle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut omp Näytä viesti
    Nykyisiä yhteyksiä käyttämälläkin voitaisiin toki saada hyvä yhteys Jumboon; Siltamäessä ja Suutarilassa nykyistä bussien käyttämää reittiä, mutta linjat jatkettaisiinkin Kehä III:n kautta Jumbolle Lampputielle jäämisen sijaan.
    Lampputien päättärin bussipalvelut olisi silti järjestettävä jotenkin. Siellä on jonkin verran teollisuusalan yrityksiä ja myymälöitä, joille olisi tarjottava jollain linjalla palvelua.
    Yöbussissa on tunnelmaa

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Bussiliikenteessä viivästyksiä liukkauden takia
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.01.2011, 10:20
  2. HSL: HSL:n lippulajitutkimus Kirkkonummen bussiliikenteessä alkaa 25.10.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.10.2010, 09:00
  3. Pääkaupunkiseudun joukkoliikennerunko 2040
    kirjoittanut sebastin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 246
    Viimeisin viesti: 22.08.2008, 20:21
  4. Pääkaupunkiseudun kombiratikkaverkko?
    kirjoittanut jhaarni foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 14:04
  5. Pääkaupunkiseudun bussikuvasto
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 08.12.2005, 18:09

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •