Viime viikolla aloitettiin koko CBF:n kuljettajakuntaa koskevat YT-neuvottelut CBF liikenteen pilkkomiseksi kolmeksi tytärosakeyhtiöksi. Klovista, Hakunilasta ja Myllypurosta tulee itsenäiset osakeyhtiöt. Henkilökunta siirtyy uusiin yhtiöihin vanhoina työntekijöinä.
Syy: toiminnan tehostaminen, kannattavuuden lisääminen, henkilökunnan motivointi.
Ulkopuolisille välittyvä viesti:
kaikki ylläoleva olisi voitu tehdä paremmen ja tehokkaammin kokonaisessa CBF:ssä, byrokratia lisääntyy, kolme pääluottamusmiestä, pikkupomojen määrä kasvaa, kirjavuus kasvaa; kolme eri tavalla johdettua yhtiötä; autoja ja henkilökuntaa vaikeampi ajattaa varikoiden linjojen välillä.
Tytäryhtiöön helpompi ostaa joku toimija kentältä tai tytäryhtiö näppärä myydä itsenäisenä yhtiönä vaikka lounaalla.
Paikallinen sopiminen tehdään kolmessa paikassa.
Mitä muuta.....
Syy: toiminnan tehostaminen, kannattavuuden lisääminen, henkilökunnan motivointi.
Ulkopuolisille välittyvä viesti:
kaikki ylläoleva olisi voitu tehdä paremmen ja tehokkaammin kokonaisessa CBF:ssä, byrokratia lisääntyy, kolme pääluottamusmiestä, pikkupomojen määrä kasvaa, kirjavuus kasvaa; kolme eri tavalla johdettua yhtiötä; autoja ja henkilökuntaa vaikeampi ajattaa varikoiden linjojen välillä.
Tytäryhtiöön helpompi ostaa joku toimija kentältä tai tytäryhtiö näppärä myydä itsenäisenä yhtiönä vaikka lounaalla.
Paikallinen sopiminen tehdään kolmessa paikassa.
Mitä muuta.....