Pysäkkimuutos Kumpulassa

karihoo

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
29 Tammikuu 2006
Viestit
540
Seudullinen joukkoliikenneorganisaatio on suuressa viisaudessaan päättänyt, että linja h70T siirtyy Kampin suunnassa käyttämään "Kumpulan kampus" -pysäkin sijasta "Kyläsaarenkatu" -pysäkkiä. Tässä tiedote asiasta.

Meinaavatkohan samalla alkaa tosissaan kyttäämään, että U-busseihinkin pääsee kaupunkiin mennessä kyytiin kun ei niihin pitkään aikaan ole päässyt???
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Sturenkadun pysäkki

Seudullinen joukkoliikenneorganisaatio on suuressa viisaudessaan päättänyt, että linja h70T siirtyy Kampin suunnassa käyttämään "Kumpulan kampus" -pysäkin sijasta "Kyläsaarenkatu" -pysäkkiä.

Tämä järjestely taidettiin nopeasti todeta varsin epäkäytännölliseksi, sillä nykyisinhän 70T käyttää "Kumpulan kampus" -pysäkkiä jälleen molemmissa ajosuunnissa.

Tässä yhteydessä voisinkin kysäistä toisesta lähistöllä sijaitsevasta pysäkistä. Hämeentiellä on "Sturenkatu"-niminen pysäkki, jossa kaikki linjat seutulinjoja myöten pysähtyvät keskustan suuntaan ajettaessa. Sen sijaan ajettaessa maalle päin ainoastaan linja 55(A) pysähtyy Sturenkadun pysäkillä. Miksi muut linjat eivät käytä tätä pysäkkiä tai toisin päin, miksi linjalla 55 on yksi ylimääräinen pysäkki tässä ajosuunnassa?
 
Vs: Sturenkadun pysäkki

Hämeentiellä on "Sturenkatu"-niminen pysäkki, jossa kaikki linjat seutulinjoja myöten pysähtyvät keskustan suuntaan ajettaessa. Sen sijaan ajettaessa maalle päin ainoastaan linja 55(A) pysähtyy Sturenkadun pysäkillä. Miksi muut linjat eivät käytä tätä pysäkkiä tai toisin päin, miksi linjalla 55 on yksi ylimääräinen pysäkki tässä ajosuunnassa?

Spekuloinpa tässä hieman:
Saarenkatu 4:ssä (aivan kulman takana tuosta pysäkistä katsoen) on varsin pitkään toiminut suurehko päiväkoti Kotikallio. Sen ympäristössä lienee odotettavissa "lastenvaunuliikennettä" joka muiden lähiseudun palvelukohteiden ohella voi olla perusteena ylimääräiselle pysäkille. Muutenkin tuo linja 55 on keskustassa niputettu samoille pysäkeille kuin muutkin keskustalinjat joten senkin puolesta sille voidaan tehdä tiheämpi pysäkkiväli kuin muille bussilinjoille vaikkei se numeronsa puolesta olekaan mikään keskustalinja.
 
Takaisin
Ylös