Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/50

Viestiketju: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

  1. #31
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    H46t lakkautetaan 31.12.2008
    Tuleeko ikävä? Ei minulle ainakaan. Turhempaa linjaa ei seudulta helpolla löydä.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #32
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Tuleeko ikävä? Ei minulle ainakaan. Turhempaa linjaa ei seudulta helpolla löydä.
    Paha sanoa kuinka turha tuo 46T on, mutta viekö se voiton 53:sta? Bussi kulkee lähes tyhjänä päivälläkin, nousut Munkasta Hakaniemeen tyypillisesti alle 20 matkustajaa per sivu, mutta naurettavinta on, että se kulkee klo 22.30 asti. Kyydissä iltaisin 1-2 matkustajaa jos sitäkään. Eikö sillekään rahalle mitään parempaa käyttöä löydy?

  3. #33

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    51

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    h53:sta tulikin mieleeni, että uudessa talviaikataulussa 503 kulkee aamuisin pidempään kuin ennen. Viimeiset lähdöt Merihaasta ja Matinkylästä lähtevät samaan aikaan, klo 9.30. Turhat päällekkäisydet 53:n kanssa poistettu, sillä ensimmäinen 53 Merihaasta lähtee 10.10 ja Munkkiniemestä 10.15. Viime vuonnahan 503 ja 53 saattoivat kulkea ruuhka-ajan päätyttyä lähes peräkkäin samaan suuntaan.

    Muuten, oliko entinen 502 huomattavasti kannattavampi linja kuin 53? Meinaan, sehän kulki myös 22.30 asti. Siitä olen täysin samaa mieltä, että liikennöinti voisi hyvin loppua arkisin klo 20 ja lauantaisin viimeistään klo 18.

  4. #34

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Miksi ei poisteta koko h53 ja lisätään 503 lähtöjä?

  5. #35
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tonttu18 Näytä viesti
    Miksi ei poisteta koko h53 ja lisätään 503 lähtöjä?
    Vaikuttaisiko se, että moni 503:n käyttäjistä on klo 7-9 töihin meneviä ja klo 14-16 töistä palaavia matkustajia (ainakin klo 7.20 ja 7.35 lähdöissä Merihaasta ja klo 14.15 ja 14.35 lähdöissä Matinkylästä), joten tarviiko kyseistä linjaa ajaa keskipäivällä, iltaisin ja lauantaisin? Eipä niissä 503 viimeisissä lähdöissäkään ole kovinkaan montaa ihmisiä. Itselläni on muutaman kerran tapahtunut viimeisissä lähdöissä, että olin ainoa matkustaja Matinkylästä Lehtisaareen asti, joten kannattaako moinen seutulinja?
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  6. #36

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kotkalainen Näytä viesti
    Vaikuttaisiko se, että moni 503:n käyttäjistä on klo 7-9 töihin meneviä ja klo 14-16 töistä palaavia matkustajia (ainakin klo 7.20 ja 7.35 lähdöissä Merihaasta ja klo 14.15 ja 14.35 lähdöissä Matinkylästä), joten tarviiko kyseistä linjaa ajaa keskipäivällä, iltaisin ja lauantaisin? Eipä niissä 503 viimeisissä lähdöissäkään ole kovinkaan montaa ihmisiä. Itselläni on muutaman kerran tapahtunut viimeisissä lähdöissä, että olin ainoa matkustaja Matinkylästä Lehtisaareen asti, joten kannattaako moinen seutulinja?

    Jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin...?

  7. #37
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Paha sanoa kuinka turha tuo 46T on, mutta viekö se voiton 53:sta? Bussi kulkee lähes tyhjänä päivälläkin, nousut Munkasta Hakaniemeen tyypillisesti alle 20 matkustajaa per sivu, mutta naurettavinta on, että se kulkee klo 22.30 asti. Kyydissä iltaisin 1-2 matkustajaa jos sitäkään. Eikö sillekään rahalle mitään parempaa käyttöä löydy?
    No tuossahan on jo monta oikeaa matkustajaa. Mitä itse olen 46T:tä ajanut, niin yleensä olen joutunut ajelemaan aivan keskenäni, joskus tulee kyytiin joku, jonka piti nousta 42:een ja joka hätääntyy, kun auto ei nousekaan Hämeenlinnanväylälle.

    Paljon mieluummin ajoin linjoja, joilla kulkee paljon matkustajia (esim. 65A) kuin tällaisia nollalinjoja, joilla työrupeaman matkustajien laskemiseen riittävät hyvin yhden käden sormet.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  8. #38

    Liittynyt
    04.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    10

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Oon kyllä äärimmäisen pettynyt siihen, että HKL:n linja 17 lakkautetaan. Olen usein matkustanut sillä Merikadulle. Raitolinja 9 EI korvaa sitä, sillä se jää Etelä-Helsingissä jonnenkin hornan kuuseen kolmikulmaan tms. Ainoa asia mistä ikinä olen ollut kommunisti Paavo Arhinmäen kanssa samaa mieltä oli hänen aloitteensa valtuustossa linjan jatkamisesta Merikadulle asti. Silloin ja vain silloin bussin 17 lakkautus olisi ollut perusteltavissa ...

  9. #39
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus ratikka 9 ja 17:n lakkautus

    Raitiolinja 9 oli alunperin tarkoitettu lähtemään joko Merikadulta tai Kapteeninpuistikosta. Jos nyt oikein muistan niin paikallinen asukasyhdistys vastusti kiskojen rakentamista Korkeavuorenkadulle/Neitsytpolulle vedoten parkkipaikkojen vähenemiseen (!) ja meluhaittoihin. Nimby, nimby...
    Ysin kannattavuuslaskelmat perustuvat nimenomaan siihen että se korvaa linjan 17, ja myöhemmin kun sitä saadaan jatkettua Ilmalaan, myös osan 23:sta. Nyt on sitten eteläisissä kaupunginosissa tyytyminen korvaaviin ratkaisuihin - 14 (Kamppiin ja Töölöön), 16 (Erottajalle, Hakaniemeen) ja 3B/T (asemalle, Kallioon, Töölöön). Oikeastaan vain Pasila jää puuttumaan suorista yhteyksistä?

  10. #40
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    nyt kun linjan 121 A-vuoroja lisätään niin eihän perusvuoroja ajeta enää kuin arkisin ruuhka-aikoina joten eikö olisi ollut järkevämpää jatkaa linjaa 121 puolarmetsään ja luopua kokonaan A-kirjaimesta? Niitä muutamia ruuhkalähtöjä jotka jäävät Kuitinmäkeen olisi voitu ajaa B-tunnuksella, näin ainakin aikataulusta olisi tullut hieman selkeämpi.

  11. #41
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Yksi muutos, jonka huomasin YTV:n aikataulussa on, että linja 530 (Myyrmäki-Espoon Keskus) ei lähde enää Espoon asemalta, vaan lähtee Espoon torilta (eli paikasta, josta e82, e85 ja e86 lähtee,)ja kulkee Espoon portin kautta.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  12. #42
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kotkalainen Näytä viesti
    Yksi muutos, jonka huomasin YTV:n aikataulussa on, että linja 530 (Myyrmäki-Espoon Keskus) ei lähde enää Espoon asemalta, vaan lähtee Espoon torilta
    530 kulkee reitillä Martinlaakso-Espoon keskus. Voisin veikata (todennäköisin perustein), että tuo 530 siirtyy sen takia tuonne Espoontorille kun uusi linja 46 Espoon keskus-Hyljelahti aloittaa liikennöinnin. Voisi tulla muuten ruuhkaa tuonne "Espoon asemalle".
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  13. #43
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Veolia Transport alkaa liikennöidä seutulinjaa 109 talviliikenteen alusta alkaen vuokratiloista Klovin varikolta nykyisen Tuupakan sijaan
    Klovissa olikin tänään jo odottelemassa Veoliat 347, 362 ja 372.

  14. #44

    Liittynyt
    04.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    10

    oletus Vs: ratikka 9 ja 17:n lakkautus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ilpo Näytä viesti
    Raitiolinja 9 oli alunperin tarkoitettu lähtemään joko Merikadulta tai Kapteeninpuistikosta. Jos nyt oikein muistan niin paikallinen asukasyhdistys vastusti kiskojen rakentamista Korkeavuorenkadulle/Neitsytpolulle vedoten parkkipaikkojen vähenemiseen (!) ja meluhaittoihin. Nimby, nimby...
    Ysin ratikan päättärin ja HKL:n 17 bussin päättärin välillä taitaa olla muutama ahtaampi katu, joilla on asukaspysäköintiä. Asukkaat pelkäsivät ilmeisesti, että koska ratikka ei pääse väistelemään pysäköityjä autoja milliäkään, pysäköinti kadun laitaan menee vaikeammaksi. Musta siihen olis voinut kylmästi kyllä kiskot laittaa. Kyllä varmasti siihen kadun reunaan olisi edelleen mahtunut pysäköimään, pienellä harjoittelulla jopa isommankin citymaasturin niin että spåra mahtuu ohitse

  15. #45

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Paha sanoa kuinka turha tuo 46T on, mutta viekö se voiton 53:sta? Bussi kulkee lähes tyhjänä päivälläkin, nousut Munkasta Hakaniemeen tyypillisesti alle 20 matkustajaa per sivu, mutta naurettavinta on, että se kulkee klo 22.30 asti. Kyydissä iltaisin 1-2 matkustajaa jos sitäkään. Eikö sillekään rahalle mitään parempaa käyttöä löydy?
    Jos 53/503 ei kulkisi, ei olisi kunnon yhteyttä Kalliosta Meilahteen. 53 on tietenkin siitä hassu poikittaislinja, että se ei kulje juuri ruuhka-aikaan, jolloin matkustajiakin olisi eniten. Kyllä Kalliosta pitää olla kunnon poikittaisyhteydet.

    502:n voisi tietenkin palauttaa. Otaniemestä tulisi mukavasti lisää matkustajia varsinkin talvella. Itsekin matkustin useasti 502:lla Kalliosta Otaniemeen, silloin kuin se kulki. Päiväsaikaan matkustajia tuntui kertyvän sille monasti siinä 30 per sivu tai jopa yli. Illalla viimeisillä vuoroilla pääsi Otaniemestä Kallioon mukavan nopeasti, tosin kymmenen aikaa illalla ei silloinkaan ollut kovin paljon matkustajia kyydissä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. YTV:n ja HKL:n talviaikataulut/reitit 2009-2010 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 16.11.2009, 18:24
  2. YTV:n ja HKL:n kesäaikataulut/reitit 2009 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 24.06.2009, 23:25
  3. Muutokset kaukoliikenteessä 1.1.2009 alkaen
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 28.01.2009, 00:28
  4. Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Junat
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 29.12.2008, 09:51
  5. YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 03.09.2007, 17:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •