Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/33

Viestiketju: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

  1. #16
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Kuinkahan paljon aletaan Porvoon Liikenteen vuoroilla matkustaa Helsingin keskustasta Itä-Helsinkiin? Kyseessähän on sitten metron liityntäliikenteen alun ensimmäinen vaihdoton bussiyhteys Helsingin keskustasta mm. Itäkeskukseen ja Mellunmäkeen. Bussit ovat vieläpä pehmeäpenkkisiä ja matkalla ei pysähdellä montaa kertaa, koska linjoja ei (vielä) käytetä paljoa Helsingin sisäisiin matkoihin.

    Vihdintiellä linja 339 on ollut jo pitkään U-liikenteessä ja sitä käytetään ahkerasti myös kaupungin sisäisiin matkoihin, jopa niinkin lyhyellä matkalla kuin Talontieltä Töölön tulliin. Liikennöitsijäähän tämä ei varmastikaan haittaa, kun saa hyvän korvauksen jokaisesta HKL-matkustajasta. Matkustajia houkutellaan isolla 339-kyltillä, joka muistuttaa hyvin selvästi seutulinjojen vastaavia ja bussitkin ovat erehdyttävän samankaltaisia, ei arvaisi linjan olevan vakiovuoro. Syntyykö kuitenkin sellainen tilanne, että Porvoon bussi olisi täynnä Helsingin alueella ja ajaisi puolityhjänä edelleen. Monet vakiovuoroista etenkin Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä elävät nimenomaan U-matkustajista, koska matkustajia ei riitä paljoakaan seutulippualueen ulkopuolella.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  2. #17
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Tämä ei liity liitosalueeseen mutta sama ihmetys täällä H46T:n suhteen. Linja loppui eikä mitään tietoa missään. Kannelmäen ostarin pysäkillä on tiedote että liikennöinti loppui-ei muuta.
    Tämä tietohan on toisaalta painettu oikein isoilla kirjaimilla jo voimassaolevaan aikataulukirjaan (1.1.2009 LINJA KORVATAAN PALVELULINJALLA), joten 46T:tä säännöllisesti käyttäneet ja sen aikatauluja kirjasta hakeneet ovat varmasti bonganneet tiedon. Se kuinka uusista Jouko-palvelulinjoista sitten jaetaan tietoa, on kokonaan toinen juttu.

  3. #18
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Se kuinka uusista Jouko-palvelulinjoista sitten jaetaan tietoa, on kokonaan toinen juttu.
    Posti toi kotiin esitteen oman alueen palvelulinjoista, aikataulut ja iso reittikartta!

  4. #19
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Posti toi kotiin esitteen oman alueen palvelulinjoista, aikataulut ja iso reittikartta!
    No jotain tällaista odotin, ei kai Perhekunnantie nyt liian kaukana J37:n reitistä ole? (vai miksiköhän tänne ei jaettu?)

    Nimim. Sitä 46T:täkin käyttänyt...

  5. #20

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Kävin tänään Karhusaaressa kävelemässä. Menin sinne Landbon kautta. Menin 14:25 93A:n vuorolla Landbohon, jossa tunnus vaihtui 93AK:ksi ja matka jatkui 14:45 Karhusaareen, josta bussi luonnollisestikin jatkoi kohti Itäkeskusta.

    Landbohon mennessä ennen Fallbackaa kyytiin oli noussut yli 15 matkustajaa, joista suurin osa oli nuoria. Kaksi jäi myöskin pois ennen liitosaluetta. Täysimmillään bussi oli Östersundoms skola/Topeliuksen koulun ja Landbon välissä, kun koulujen pysäkiltä tulvi koululaisia valtava määrä kyytiin. Matka jatkui miltei välittömästi Landbon pysäkiltä kohti Karhusaarta.

    Takaisin lähdin 15:45 Landbosta lähteneellä bussilla, joka oli Karhusaaressa 15:55. Kyytiin noustessani bussissa oli kahdeksan matkustajaa. Yksi matkustaja nousi Östersundomin tietämiltä. Myös Fallbackan ja Itäkeskuksen väliltä nousi matkustajia, vaikka pysäkeillä ei jostain syystä ole lainkaan mainittu tätä linjaa.

    Tuo tietojen puuttuminen pysäkeiltä on mielestäni kummallista. Jostain syystä 93A lähtee eri puolelta Itäkeskuksen laiturialuetta kuin 97 ja 97V. 93A vaikuttaa houkuttelevammalta kuin 97V Itäväylän varrelta Itäkeskuksen metroasemalle tullessa, kun se ei kiertele lainkaan. Pelätäänkö, että 93A täyttyy liiaksi, jos siitä ilmoitetaan?

    Edellisellä kerralla liitosalueella käydessäni kuljin 91K:lla. Tällöin oli koulupäivä ja taas Knutersintien varren kouluja käyvät koululaiset muodostivat pääosan matkustajista. Koululaisista riittää menijöiksi myös pienenempiin kyliin. 91 hoitaa alueen koulukuljetuksia tarjoten samalla muillekin pienten liitosalueen syrjäkylien asukkaille mahdollisuuden käyttää joukkoliikennettä, joten ihan hyödyllinen linja tuokin on.

  6. #21
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Myös Fallbackan ja Itäkeskuksen väliltä nousi matkustajia, vaikka pysäkeillä ei jostain syystä ole lainkaan mainittu tätä linjaa.
    Tuo tietojen puuttuminen pysäkeiltä on mielestäni kummallista. Jostain syystä 93A lähtee eri puolelta Itäkeskuksen laiturialuetta kuin 97 ja 97V. 93A vaikuttaa houkuttelevammalta kuin 97V Itäväylän varrelta Itäkeskuksen metroasemalle tullessa, kun se ei kiertele lainkaan. Pelätäänkö, että 93A täyttyy liiaksi, jos siitä ilmoitetaan?
    Oletpa aivan oikeassa. Tiedustelin nimittäin asiaa. Vastaus oli juuri se. 93A:ta liikennöidään vielä osaksi pikkubusseilla. Vaarana on, että bussi täyttyy "vanhan Helsingin" matkustajista. Muutos on kuulemma tulossa syksystä 2010, jolloin pikkubusseja ei linjalla enää käytetä.

  7. #22
    MMH
    MMH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.05.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Usein Itäkeskukseen päin mentäessä ihmiset eivät uskalla pysäyttää 93A:ta vaan jäävät odottamaan tuttua 97:aa. Itäkeskuksesta lähdettäessä kyydissä on melko usein mellunkyläläisiä. Pikkubussi "pelottaa" joitakin vanhoja helsinkiläisiä, sillä en ole koskaan nähnyt sellaisia pikkubussi 93:ssa (paitsi mellunkyläläinen kaverini).
    Östersundomin linjojen uusi sopimus alkaa 1.1.2011. Autotarve on 2 pikkubussia ja 3 normaalikokoista. Se tarkoittanee kolmea lähtöä tunnissa eli 20 min vuoroväliä ainakin ruuhkassa.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MMH Näytä viesti
    Pikkubussi "pelottaa" joitakin vanhoja helsinkiläisiä, sillä en ole koskaan nähnyt sellaisia pikkubussi 93:ssa (paitsi mellunkyläläinen kaverini).
    Senpä takia noita joukojakaan ei pahemmin käytetä, ainakin J33-35 kulkee yhä edelleen pääosin tyhjänä täällä Munkassa. No, tyhjää joukkoliikennettä täällä on jostain syystä varaa ylläpitää muutenkin, juuri tuli vastaan bussi 53 ja siinä oli tällä kertaa sentään yksi ihan kokonainen matkustaja!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  9. #24

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Tuo tietojen puuttuminen pysäkeiltä on mielestäni kummallista. Jostain syystä 93A lähtee eri puolelta Itäkeskuksen laiturialuetta kuin 97 ja 97V. 93A vaikuttaa houkuttelevammalta kuin 97V Itäväylän varrelta Itäkeskuksen metroasemalle tullessa, kun se ei kiertele lainkaan. Pelätäänkö, että 93A täyttyy liiaksi, jos siitä ilmoitetaan?
    Sama ongelmahan on myös 800 -sarjan U -linjoilla: niidenkään pysähtymisestä Itäväylän ja Puotinharjun pysäkeillä välillä Mellunmäentie - Junatie ei ole minkäänlaista merkintää pysäkeillä pysähtyvien linjojen luetteloissa.

  10. #25
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bellatrix Näytä viesti
    Sama ongelmahan on myös 800 -sarjan U -linjoilla: niidenkään pysähtymisestä Itäväylän ja Puotinharjun pysäkeillä välillä Mellunmäentie - Junatie ei ole minkäänlaista merkintää pysäkeillä pysähtyvien linjojen luetteloissa.
    Itse asiassa yhdellä pysäkillä löytyy informaatio näistä linjoista. Olisiko ollut joskus Kalasataman jälkeen. Sinäänsä nyt ymmärrän, ettei niitä kauheasti mainosteta. Mutta Itäsalmen suunnalla voisi olla silti pysäkeillä taulut kertomassa siitä ohi ajavien linjojen määränpäät. Nykysin ei ole edes Hkl:n pysäkkejä, vaan vanhat vakiovuoropysäkit..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Itse asiassa yhdellä pysäkillä löytyy informaatio näistä linjoista. Olisiko ollut joskus Kalasataman jälkeen. Sinäänsä nyt ymmärrän, ettei niitä kauheasti mainosteta. Mutta Itäsalmen suunnalla voisi olla silti pysäkeillä taulut kertomassa siitä ohi ajavien linjojen määränpäät. Nykysin ei ole edes Hkl:n pysäkkejä, vaan vanhat vakiovuoropysäkit..
    Joo niinhän tuossa Tynnyrintekijänkadulla on, mutta olikos siinäkin vielä vaan U830-U840 eli ei mainita Pohjolan Liikenteen ja Etelä-Suomen Linjaliikenteen linjoja U850 ja U870. Mun mielestä noiden linjojen numerot ja määränpäät voisi laittaa pysäkkikatoksiin ainakin osuudella Itäkeskus-Porvoo, nyt vielä kun Uudelle Porvoontielle/170:lle saatiin oikeastaan kaikille pysäkeille uudet katokset merkkeineen. Aikataulukehikot on ja pysäkkimerkin alta löytyy tila lisäläpyskälle; pysäkin nimi siihen vaikka.
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  12. #27
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Senpä takia noita joukojakaan ei pahemmin käytetä, ainakin J33-35 kulkee yhä edelleen pääosin tyhjänä täällä Munkassa. No, tyhjää joukkoliikennettä täällä on jostain syystä varaa ylläpitää muutenkin, juuri tuli vastaan bussi 53 ja siinä oli tällä kertaa sentään yksi ihan kokonainen matkustaja!
    Samoin h93A arkena isolla bussilla kulkee lähes aina tyhjänä (milloinkas linjalla yleensä on pikkubussi?).
    Mutta on mukava huomata, että linjalla J91 on käyttäjiä. Minullekin se tarjoaa kyydin kotiportilta!

  13. #28
    MMH
    MMH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.05.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    h93 ei aja yleensä tyhjänä. Tietyilla vuoroilla se on täynnä. Linja palvelee etenkin koululaisia ja muulloin kuin koulujen alkamis ja loppumisaikohin busseissa on luonnollisesti vähemmän matkustajia. Pikkubussia linjalla käytetään arkisin 5-6, 10-12 ja 18-0 sekä viikonloppuna.

  14. #29
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Olin työkeikalla Itäkeskuksessa kahtena edellisenä Maanantai-iltana ja illan viimeiset 93AK lähdöt Itäkeskuksesta klo 22.47 ja 23.47 ajoivat täysin tyhjänä kohti sipoota, onneksi nämä turhat lähdöt sentään ajetaan pikkubussilla eikä isolla autolla!

  15. #30
    MMH
    MMH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.05.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Sipoosta Helsinkiin liitettävän alueen linjasto

    Karhusaareen on tullut tällä viikolla kaksi uutta pysäkkiparia, Reelinki ja Pituuspiiri. Vanha Reelingin pysäkki on muutettu Merikapteenintieksi. Karhusaaren vanhoille pysäkeillekin on tullut uudet pysäkkitolpat, joissa lukee pysäkkiä käyttävät linjat ja pysäkin nimi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pasilan linjasto
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 04.01.2011, 16:42
  2. Helsingin liitosalueiden linjasto
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 30.11.2008, 12:53
  3. Raision linjasto
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 17.04.2008, 09:45
  4. Keravan YTV-linjasto
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 03.01.2007, 13:36
  5. Tähtimäinen vai verkkomainen linjasto?
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 06.09.2005, 23:26

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •