Bussien kunto

Nuo Nobinan entisille wessun linjoille laittamat bussithan ehdittiin kertaalleen poistaa ja lienevät seisseet muutaman kuukauden kosteassa syysilmassa, tottahan siinä ajassa nyt ehtii jos jonkinlaista kasvustoa syntymään.
 
Vali vali, vaihda työnantajaa jossei kelpaa ;) Kauhee valitus täällä autojen kunnosta ja silti ajat Nobinalla, en oikein ymmärrä..

Eihän työnteossa ole mitään mielenkiintoa jos ei päivittäin joudu käyttämään luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä ;) Lisäksi pidän työilmapiiristä ja varikko sijaitsee kivenheiton päässä kotoa :D
Täytyy vähän pitää keskustelua yllä tälläisestä aiheesta. Vaikka joku isokenkä voikin pokerinaamana sanoa, että meidän bussit ovat siistejä, samalla Kuljettaja antaa kasvot sille yritykselle toimintatapoineen. Nyt herrat istuvat toimistoissa kahvia juoden tietämättä mistään mitään ja kuskia katsotaan kieroon, kun siellä kasvaa sieniä maton reunasta :D
 
Viimeksi muokattu:
:)
Mun mielestä olisi myös kohtuullista jos niitä käytössä olleitakin siivottaisiin joskus :D

Ihan matkustajankin näkökulmasta katsottuna on miellyttävämpää matkustaa bussilla, jonka ylläpito on edes jollain tasolla.

Sinänsä muutama sieni ei ole mikään mailmaa mullistava (eikä tällä "kunnossapidolla" yllättävä) juttu, mutta tarkemmin mietittynä kuvaa melko hyvin nykyisen toiminnan tasoa.
 
Ihan matkustajankin näkökulmasta katsottuna on miellyttävämpää matkustaa bussilla, jonka ylläpito on edes jollain tasolla.

Mulla ei kyllä ole Nobinan Hakunilan autoista mitään valittamista.. Ilmeisesti varikkojen välillä on eroja. Melkein kaikki Hakunilan autot ovat siistejä ja hyvässä kunnossa, Myllypuron ja Klovin autot taas ovat huonommassa kunnossa.. Mistä tämä sitten johtuu.. Kuljettajissakin on eroa, Hakunilasta löytyy omasta mielestäni Nobinan parhaimmat kuljettajat. Kotilinjallani 76A/B on todella usein samat kuljettajat, jotka aina tervehtivät, ajavat rauhallisesti (usein pari min myöhässä, sellainen tuo linja on), odottavat rauhassa että mummot ja papat pääsee istumaan jne..

Hakunilan Veolian kuskit ovat taas rallikuskeja (Suurmetsäntieltä (3430) Rautientorilla 16minuutissa linjalla 74N), mutta ei niistä sen enempää...
 
Mulla ei kyllä ole Nobinan Hakunilan autoista mitään valittamista.. Ilmeisesti varikkojen välillä on eroja. Melkein kaikki Hakunilan autot ovat siistejä ja hyvässä kunnossa, Myllypuron ja Klovin autot taas ovat huonommassa kunnossa.. Mistä tämä sitten johtuu.. Kuljettajissakin on eroa, Hakunilasta löytyy omasta mielestäni Nobinan parhaimmat kuljettajat. Kotilinjallani 76A/B on todella usein samat kuljettajat, jotka aina tervehtivät, ajavat rauhallisesti (usein pari min myöhässä, sellainen tuo linja on), odottavat rauhassa että mummot ja papat pääsee istumaan jne..

Hakunilan Veolian kuskit ovat taas rallikuskeja (Suurmetsäntieltä (3430) Rautientorilla 16minuutissa linjalla 74N), mutta ei niistä sen enempää...

Hakunilassa alkaa olla verrattain uutta kalustoa johon ei lieve-ilmiöitä liiemmin ole kertynyt. Ovathan herttoniemen ivecotkin kuin toiselta planeetalta :D Ehkäpä siellä viesti kuljettajalta menee eteenpäin, eikä jää huudoksi pimeyteen :D
Kaaharikuskeihin en ota kantaa, hoppuhousuja on joka talossa
 
Viimeksi muokattu:
Hakunilassa alkaa olla verrattain uutta kalustoa johon ei lieve-ilmiöitä liiemmin ole kertynyt. Ovathan herttoniemen ivecotkin kuin toiselta planeetalta :D Ehkäpä siellä viesti kuljettajalta menee eteenpäin, eikä jää huudoksi pimeyteen :D
Kaaharikuskeihin en ota kantaa, hoppuhousuja on joka talossa

Noh, siellä Klovissa sitä uutta on enemmän VDL:ien ansiosta ;) Tarkoitinkin vanhempaa kalustoa, vaikken sitä maininnut, esim. Carrus City L:t, olikohan 297 joka 76A:lla ruuhkassa on :smile: Ikarukset E94 ja E94F:t nyt ovat kamalia, on mikä tahansa yhtiö kyseessä..
 
Matkustajien osuutta autojen siisteyteen ei pidä unohtaa. Monesti lähdet juuri sisältäkin pestyllä autolla liikenteeseen ja kierroksen jälkeen auto on kuin kaatopaikka.
 
Nimenomaan! Kaiken maailman penkin repijät, istuinnojien kaivertelijat, töhrijät ja muut sotkijat ovat isoja vaikuttajia bussien siisteyteen.

Jos töhryt ja purkat poistaa sekä rikotut penkit korjaa mahdollisimman pian, vähentää se merkittävästi uutta ilkivaltaa. Aloitettua kaiverrusta on helpompi jatkaa ja toisen tagin viereen on helppo tehdä toinen, kuin puhtaaseen ja ehjään penkkiin. Välillä näkee toistakymmentä pureskeltua purkaa vierekkäin, ne tuskin ovat jääneet saman päivän aikana. Eiköhän puhdas fakta ole, että päivittäishuollon tasoa olisi varaa nostaa, mutta toisaalta tilaaja viime kädessä päättää mitä haluaa.
 
Jos töhryt ja purkat poistaa sekä rikotut penkit korjaa mahdollisimman pian, vähentää se merkittävästi uutta ilkivaltaa. Aloitettua kaiverrusta on helpompi jatkaa ja toisen tagin viereen on helppo tehdä toinen, kuin puhtaaseen ja ehjään penkkiin. Välillä näkee toistakymmentä pureskeltua purkaa vierekkäin, ne tuskin ovat jääneet saman päivän aikana. Eiköhän puhdas fakta ole, että päivittäishuollon tasoa olisi varaa nostaa, mutta toisaalta tilaaja viime kädessä päättää mitä haluaa.

Ja toisaalta pienemmissä firmoissa se on helpompaa ;) Isoissakin firmoissa olisi, jos henkilökuntaa palkattaisiin enemmän. Mutta jos siivoushenkilöstöä on samanverran kuin pienemmissä niin vaikeampaahan jokaikistä autoa on siistinä pitää. Ja sitten on autot jotka ovat varikolla seisonnassa 2-3tuntia päivässä keskellä yötä (esim. Suomenojan 195:n Volvot)
 
Jos töhryt ja purkat poistaa sekä rikotut penkit korjaa mahdollisimman pian, vähentää se merkittävästi uutta ilkivaltaa. Aloitettua kaiverrusta on helpompi jatkaa ja toisen tagin viereen on helppo tehdä toinen, kuin puhtaaseen ja ehjään penkkiin. Välillä näkee toistakymmentä pureskeltua purkaa vierekkäin, ne tuskin ovat jääneet saman päivän aikana. Eiköhän puhdas fakta ole, että päivittäishuollon tasoa olisi varaa nostaa, mutta toisaalta tilaaja viime kädessä päättää mitä haluaa.

En väitä ettetkö olisi oikeassa, mutta kun kyseessä on iso firma, niin se huolto on mitä on, tietenkin teillä se on vähän eri tilanne kun saa helposti kontrolloitua muutamaa autoa, mutta sitten isossa firmassa jopa sataa, ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta toki kun korjaa jäljet nopeasti niin tulee siinä ilkivallantekijällekkin mietittävää että onko kannattavaa töhriä tai muuta sotkea kun ei ole kukaan muu vielä sitä tehnyt, joten kiinnijäämisen riski on suurempi.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös