Bussien kunto

Epäsiisteys ja huolimaton kunnossapito ei rajoitu kyllä pelkästään Transdeviin ja Nobinaan. Hävettää vain hieman, kun katsoo, missä kunnossa kehäradan junat ovat. Terevetulloo Suameen vaa! :lol:
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2015

Mun pitikin jo aikoja sitten laittaa tämä kuva Nobina #679:n jakkaroiden päällisistä. Mahtaako #679 olla entinen Jokeri-bussi, sitä en tiedä. Jos joku tietää, kertokoon. Kuva on otettu 9.9.2015.
Jos jossain bussissa on yksi penkki "jokeri" kuosissa, tuskin tekee siitä vanhaa jokeribussia? Ja tuota kuosiahan voi nykyään käyttää missä tahansa, Jokeri-brändin poistuttua pari vuotta sitten :lol:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noi nobinan i(karu)kset on ihan hirveessä kunnossa sisältä penkit ihan pölyisiä ja hajalla ja vaatteet menee likaiseksi ja stopnapeissa vähän syötyjä purkkia ja katot vuotaa ja ovet vetää ilmaa läpi. Poistoon nämä ja äkkiä😷
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko kellään tieto onko HelB 807 joutunut johkin kunnostukseen kun ei ole liikenteessä näkynyt 2viikkoon ja 3viikko alussa jo.
 
Helbillä ja TDF:llä vain muutamia peruutuksia.

HelB:llä aika runsaasti:
Poikkeusinfo sanoi:
Seutuliikenteen linjat: 102, 103, 611, 39 ja 332, harvennettu liikenne.
Syy: tekninen vika.
Arvioitu kesto: 06:48 - 09:48.

Helsingin sisäisen liikenteen linjat: 43, 45 ja 70T, harvennettu liikenne.
Syy: tekninen vika.
Arvioitu kesto: 06:46 - 08:46.

Pakkasen kiristyessä nopeasti teknisiä ongelmia ilmenee usein paljon, kun paikat jäätyvät. Ongelmia tuottaa yleensä enemmän pakkasen kiristyminen kuin se, kuinka kylmäksi ilma menee. Yksi pahimpia on nopea pakkaselle meno plussalta, jolloin kalustossa on paljon vettä plussakelin jäljiltä, joka sitten jäätyy.

Kaluston kanssa ongelmia lisää että välissä on harvemman liikenteen päivä (kuten nyt oli loppiainen), jolloin osa kalustosta seisoo kokonaisen vuorokauden ja jäätyy siksi vielä helpommin.
 
Noita paikkauksiahan on monessa Nobinalaisissa. :lol: Jostain syystä en ole silti havainnut muiden yhtiöiden autoissa niin paljoa. Milläköhän linjalla 285 liikkuu, kun pitäisi ikuistaa se ennenkuin menee poistoon.
 
Omiin silmiini pistää erityisesti nobinan bussien ulkoinen siisteys, jopa uusimmat bussit ovat niin mustia ettei ikkunoista juurikaan ulos näe. Tänäänkin oli ero kuin yöllä ja päivällä kun Rajatorpantiellä ajeli peräkkäin NF:n uudehko mersu linjalla 311 ja perässä PL:n teli-volvo 8900 linjalla 510. Ensiksi mainittu lähes musta ja jälkimmäinen täysin puhdas. Olisiko niin ettei nobinan bussit käy pesulinjalla läheskään yhtä usein kuin PL:n bussit?
 
Omiin silmiini pistää erityisesti nobinan bussien ulkoinen siisteys, jopa uusimmat bussit ovat niin mustia ettei ikkunoista juurikaan ulos näe. Tänäänkin oli ero kuin yöllä ja päivällä kun Rajatorpantiellä ajeli peräkkäin NF:n uudehko mersu linjalla 311 ja perässä PL:n teli-volvo 8900 linjalla 510. Ensiksi mainittu lähes musta ja jälkimmäinen täysin puhdas. Olisiko niin ettei nobinan bussit käy pesulinjalla läheskään yhtä usein kuin PL:n bussit?


Saman totesin pääsiäispyhinä. Etenkin linjojen 76A, 76 B ja 77A bussit olivat järkyttävän likaisia. Itse nousin Malmilla 554K:n Mersuun jonka ikkunoista näki sentään kohtuullisesti ulos.
 
Omiin silmiini pistää erityisesti nobinan bussien ulkoinen siisteys, jopa uusimmat bussit ovat niin mustia ettei ikkunoista juurikaan ulos näe. Tänäänkin oli ero kuin yöllä ja päivällä kun Rajatorpantiellä ajeli peräkkäin NF:n uudehko mersu linjalla 311 ja perässä PL:n teli-volvo 8900 linjalla 510. Ensiksi mainittu lähes musta ja jälkimmäinen täysin puhdas. Olisiko niin ettei nobinan bussit käy pesulinjalla läheskään yhtä usein kuin PL:n bussit?

Nobinalla etävarikoiden autot varsinkin käyvät harvakseltaan pesussa. Aika yleistä on, että sivuikkunoista ei näy ulos ollenkaan.
 
Takaisin
Ylös