Sivu 12 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2891011121314151622 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/378

Viestiketju: Bussien kunto

  1. #166
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    p.s jos haluaa tutustua huippuhyvään Nobina ikarukseen, kannattaa käydä katsomassa 158/160:lla nf 141:n. se on harvinaista herkkua
    Mun on pakko sanoa tähän että olet oikeassa, 141 on ehkä yksi niistä Ikaruksista joka on oikeasti hyvässä kunnossa.
    Mutta silti en pidä yhtään, mutta jos on pakko valita meneekö Veolian Ikaruksella vai tolla niin kyllä matkustan mielummin 141:sellä.

  2. #167
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussien kunto

    Tänään linjalla s324 olleen NOF 854:n (uudenkarhea Citea) etuovi ei toiminut. Liekö talvi vai jokin ihan muu syy?
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  3. #168
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Tänään linjalla s324 olleen NOF 854:n (uudenkarhea Citea) etuovi ei toiminut. Liekö talvi vai jokin ihan muu syy?
    Käytettiinkö sisään menemiseen ja poistumiseen keskiovia?

  4. #169

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Käytettiinkö sisään menemiseen ja poistumiseen keskiovia?
    Onko muita vaihtoehtoja?

  5. #170
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Käytettiinkö sisään menemiseen ja poistumiseen keskiovia?
    Kyllähän se avorahastukseksi meni :-D
    Eräällä pysäkillä matkustajat eivät ymmärtäneet kuskin osoittelua keskioville niin sanoin keskiovesta heille että täältä sisään.
    Viimeisin muokkaaja Prompter; 27.10.2012 kello 19:41.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  6. #171
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Onko muita vaihtoehtoja?
    On, vaihdattaa auto pois linjalta.

  7. #172

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    On, vaihdattaa auto pois linjalta.
    Kyllähän se varmaan vaihdettiin ensi tilassa mutta ei vissiin sivua ajamatta jätetty jos matkalla hajonnut...

  8. #173
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Kyllähän se varmaan vaihdettiin ensi tilassa mutta ei vissiin sivua ajamatta jätetty jos matkalla hajonnut...
    Samalla autolla ajettiin ainakin seuraava s324:n vuoro.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  9. #174

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Bussien kunto

    Vaikka asia ei ihan näin yksioikoinen ole, niin eikös kyseinen yritys jolla on paljon vanhoja busseja ajossa ole onnistunut hyvin suunnittelussaan. Jos sopimuksiin saa ajoon vanhoja jo maksettuja busseja niin eikös se ole vaan hyvä yrityksen kannalta. Liikennöitsijöiden kannalta on tosin tainnut unohtua se, että bussilla voi ajaa HSL-alueella 16 vuotta, kun Ikaruksia on mennyt poistoon jo noin kymmenen vuoden iässä toisin kuin Carrukset jotka ajetaan aina 16:sta vuoden ikään asti.

  10. #175
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Liikennöitsijöiden kannalta on tosin tainnut unohtua se, että bussilla voi ajaa HSL-alueella 16 vuotta, kun Ikaruksia on mennyt poistoon jo noin kymmenen vuoden iässä toisin kuin Carrukset jotka ajetaan aina 16:sta vuoden ikään asti.
    Jokuhan voisi tietty väittää että ikarukset eivät vaan kestä, joka osittain onkin totta, ikarus vaatii enemmän kuin carrus. En silti sano, että esim. omalla työnantajallani olisi carruksetkaan yhtään sen hehkeämpiä kuin ikarukset myös uudemmista 8700le:stä huomaa, että 10v ikäisenä autot on "lopussa" eikä niillä ole aikomustakaan olla juuri pidempään liikenteessä.

    Hyvin huolehdittuja ikaruksia ovat 14vuotiaat helb 9857 ja 9862, kyllä niillä kelpaa
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  11. #176
    ana
    ana ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    137

    oletus Vs: Bussien kunto

    Kyllä jotkut City ällät ovat aika pahassa kunnossa. Eilen näin esim. Nobinan auton #400, mikä oli ainakin ulkoapäin aika kuppaisen oloinen. Auto on siis mallia -03, eli sillä ois vielä seitsemän pitkää vuotta ajoja edessä...

  12. #177

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ana Näytä viesti
    Kyllä jotkut City ällät ovat aika pahassa kunnossa. Eilen näin esim. Nobinan auton #400, mikä oli ainakin ulkoapäin aika kuppaisen oloinen. Auto on siis mallia -03, eli sillä ois vielä seitsemän pitkää vuotta ajoja edessä...
    Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli. Hyviä vanhoja Carruksia ovat esim. VT:t 136, 152-187 ja 361-385 joitten valmistusvuosi on 1997-2001 välillä ja ovat oikeastaan kaikki hyvässä kunnossa. Toki VT:lta löytyy hyväkuntoisia Ikaruksia, mutta ne ovat poikkeuksetta käyneet Virossa kunnostuksessa.
    Viimeisin muokkaaja hana; 04.11.2012 kello 20:07.

  13. #178
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli.
    Mielestäni Puolassa valmistetut Volvot on yhtä hyviä koriltaan kuin Vantaan Carruksetkin. Vantaalaisethan ne Puolalaisia opetti tekemään busseja :P Se ensimmäisen sukupolven B7R(LE) alustan moottori on vain täysi susi 8700LE:ssä mielestäni Puolalaiset ovat vähemmän nitisevää mallia kuin Tampereella tehdyt kaimat.

    Menneellä viikolla ajoin kolmena päivänä viidellä eri Carrus City L autolla vuosilta 99-00 ja yksi näistä olisi joutanut suorinta tietä naulatehtaaseen toivottoman huonon kuntonsa takia, mutta yksi niistä oli teknisesti ja sisätiloiltaan niin hyvässä kunnossa, että toivotan sille vielä pitkää ikää Päällepäin kaikki muistuttivat perunasäkkejä hikilaseineen
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  14. #179
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli. Hyviä vanhoja Carruksia ovat esim. VT:t 136, 152-187 ja 361-385 joitten valmistusvuosi on 1997-2001 välillä ja ovat oikeastaan kaikki hyvässä kunnossa..
    Taitaapi näistä luetelluista autoista ainakin #136, #361, #362, #363, #364, #365, #366, #367, #368, #369, #370 ja #371 olla Puolassa valmistettu, ilmeisesti myös #375, #376 ja #377, joille en ole ainakaan vielä löytänyt vastaavuutta Wiiman tuotannosta.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #180
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Taitaapi näistä luetelluista autoista ainakin #136, #361, #362, #363, #364, #365, #366, #367, #368, #369, #370 ja #371 olla Puolassa valmistettu, ilmeisesti myös #375, #376 ja #377, joille en ole ainakaan vielä löytänyt vastaavuutta Wiiman tuotannosta.
    Teliautoista saattoi muuten jokunen saada korinsa Kiitokorinkin pajalla. 1990-luvun loppupuolella toimittiin noin isompien tilausten kohdalla. Jonkin tilauserän autoja koritettiin peräti kolmella tehtaalla: Vantaa, Kausala (Kiitokori) ja Puola.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Bussien päällipesu
    kirjoittanut PKL-YTV foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 01.01.2009, 11:50
  2. Kaupunkibussien runkojen kunto
    kirjoittanut JSL foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.05.2008, 22:21
  3. Bussien ajoturvalaitteet
    kirjoittanut Assamies foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 11.04.2008, 23:14
  4. Bussien tunnistamista
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 27.12.2007, 16:11
  5. Tikkurilan kaupunkiradan asemien kunto
    kirjoittanut a__m foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.07.2005, 20:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •