Nuo Nobinan entisille wessun linjoille laittamat bussithan ehdittiin kertaalleen poistaa ja lienevät seisseet muutaman kuukauden kosteassa syysilmassa, tottahan siinä ajassa nyt ehtii jos jonkinlaista kasvustoa syntymään.
Eihän työnteossa ole mitään mielenkiintoa jos ei päivittäin joudu käyttämään luovuutta ja ongelmanratkaisukykyäLisäksi pidän työilmapiiristä ja varikko sijaitsee kivenheiton päässä kotoa
![]()
Täytyy vähän pitää keskustelua yllä tälläisestä aiheesta. Vaikka joku isokenkä voikin pokerinaamana sanoa, että meidän bussit ovat siistejä, samalla Kuljettaja antaa kasvot sille yritykselle toimintatapoineen. Nyt herrat istuvat toimistoissa kahvia juoden tietämättä mistään mitään ja kuskia katsotaan kieroon, kun siellä kasvaa sieniä maton reunasta![]()
Viimeisin muokkaaja Nak; 16.11.2012 kello 18:25.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Ihan matkustajankin näkökulmasta katsottuna on miellyttävämpää matkustaa bussilla, jonka ylläpito on edes jollain tasolla.
Sinänsä muutama sieni ei ole mikään mailmaa mullistava (eikä tällä "kunnossapidolla" yllättävä) juttu, mutta tarkemmin mietittynä kuvaa melko hyvin nykyisen toiminnan tasoa.
Näin se nyt vaan menee
Mulla ei kyllä ole Nobinan Hakunilan autoista mitään valittamista.. Ilmeisesti varikkojen välillä on eroja. Melkein kaikki Hakunilan autot ovat siistejä ja hyvässä kunnossa, Myllypuron ja Klovin autot taas ovat huonommassa kunnossa.. Mistä tämä sitten johtuu.. Kuljettajissakin on eroa, Hakunilasta löytyy omasta mielestäni Nobinan parhaimmat kuljettajat. Kotilinjallani 76A/B on todella usein samat kuljettajat, jotka aina tervehtivät, ajavat rauhallisesti (usein pari min myöhässä, sellainen tuo linja on), odottavat rauhassa että mummot ja papat pääsee istumaan jne..
Hakunilan Veolian kuskit ovat taas rallikuskeja (Suurmetsäntieltä (3430) Rautientorilla 16minuutissa linjalla 74N), mutta ei niistä sen enempää...
Hakunilassa alkaa olla verrattain uutta kalustoa johon ei lieve-ilmiöitä liiemmin ole kertynyt. Ovathan herttoniemen ivecotkin kuin toiselta planeetaltaEhkäpä siellä viesti kuljettajalta menee eteenpäin, eikä jää huudoksi pimeyteen
Kaaharikuskeihin en ota kantaa, hoppuhousuja on joka talossa
Viimeisin muokkaaja Nak; 16.11.2012 kello 19:04.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Matkustajien osuutta autojen siisteyteen ei pidä unohtaa. Monesti lähdet juuri sisältäkin pestyllä autolla liikenteeseen ja kierroksen jälkeen auto on kuin kaatopaikka.
Jos töhryt ja purkat poistaa sekä rikotut penkit korjaa mahdollisimman pian, vähentää se merkittävästi uutta ilkivaltaa. Aloitettua kaiverrusta on helpompi jatkaa ja toisen tagin viereen on helppo tehdä toinen, kuin puhtaaseen ja ehjään penkkiin. Välillä näkee toistakymmentä pureskeltua purkaa vierekkäin, ne tuskin ovat jääneet saman päivän aikana. Eiköhän puhdas fakta ole, että päivittäishuollon tasoa olisi varaa nostaa, mutta toisaalta tilaaja viime kädessä päättää mitä haluaa.
Ja toisaalta pienemmissä firmoissa se on helpompaaIsoissakin firmoissa olisi, jos henkilökuntaa palkattaisiin enemmän. Mutta jos siivoushenkilöstöä on samanverran kuin pienemmissä niin vaikeampaahan jokaikistä autoa on siistinä pitää. Ja sitten on autot jotka ovat varikolla seisonnassa 2-3tuntia päivässä keskellä yötä (esim. Suomenojan 195:n Volvot)
En väitä ettetkö olisi oikeassa, mutta kun kyseessä on iso firma, niin se huolto on mitä on, tietenkin teillä se on vähän eri tilanne kun saa helposti kontrolloitua muutamaa autoa, mutta sitten isossa firmassa jopa sataa, ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta toki kun korjaa jäljet nopeasti niin tulee siinä ilkivallantekijällekkin mietittävää että onko kannattavaa töhriä tai muuta sotkea kun ei ole kukaan muu vielä sitä tehnyt, joten kiinnijäämisen riski on suurempi.
Viimeisin muokkaaja Palomaa; 16.11.2012 kello 22:30.