Bussien kunto

En väitä ettetkö olisi oikeassa, mutta kun kyseessä on iso firma, niin se huolto on mitä on, tietenkin teillä se on vähän eriä kun saa helposti kontrolloitua muutamaa autoa, mutta sitten isossa firmassa jopa sataa, ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta toki kun korjaa jäljet nopeasti niin tulee siinä ilkivallantekijällekkin mietittävää että onko kannattavaa töhriä tai muuta sotkea kun ei ole kukaan muu vielä sitä tehnyt, joten kiinnijäämisen riski on suurempi.

Tähän vielä lisättävä että pitäisihän siitä jonkun myös ilmoittaa jokaikisestä töhrystä. Mutta josseivat kuljettajat huomaa, niin kukas niistä tietää. Pienissä firmoissa se on helppo joka ilta yhden henkilön käydä bussit läpi, toisinkuin isommissa.
 
Täytyy vielä lisätä, että jos autot siivotaan niin, että tankkauspistooli pistetään tankkaamaan ja kävellään auton läpi takaovesta etuovelle harja kädessä, lisätään pissapoikaa (joka on 90%vettä) ja tankkauksen jälkeen ajetaan vähintään sataa harjapesukoneen läpi, on vähintäänkin selvää mikä on lopputulos

Olen vastannut tuon jonnekin tähän ketjuun jo aiemmin. Jos tilaaja(Liikennöitsijä) vaatii tuottajalta(Siivousfirma) että autojen on oltava puhtaita niin silloinhan ne ovat puhtaita. Muuten seuraa sopimuksen purku. Nyt vaatimustaso on se, että tankissa on aamulla naftaa .
 
Ihan vaan mutu-tuntumalla taitaa siivoojilla olla vielä kiireisemmät aikataulut kun meillä kuljettajilla...
 
Olen vastannut tuon jonnekin tähän ketjuun jo aiemmin. Jos tilaaja(Liikennöitsijä) vaatii tuottajalta(Siivousfirma) että autojen on oltava puhtaita niin silloinhan ne ovat puhtaita. Muuten seuraa sopimuksen purku. Nyt vaatimustaso on se, että tankissa on aamulla naftaa .
Helbillä tehdään joka aamu pistokokeita useaan autoon, tarkistetaan vuorokausihuollon työn jälki :)
 
Työnantajaa ei saa (aiheesta) arvostella?

Enhän minä väittänyt ettei saa omaa työnantajaa arvostella. Tottakai saa. Mutta miksi olla työnantajalla töissä, jos kaikki asiat on pielessä? Mutta Nak kyllä perusteli hyvin miksi silti ajaa Nobinalla ;)
 
Jos töhryt ja purkat poistaa sekä rikotut penkit korjaa mahdollisimman pian, vähentää se merkittävästi uutta ilkivaltaa. Aloitettua kaiverrusta on helpompi jatkaa ja toisen tagin viereen on helppo tehdä toinen, kuin puhtaaseen ja ehjään penkkiin. Välillä näkee toistakymmentä pureskeltua purkaa vierekkäin, ne tuskin ovat jääneet saman päivän aikana. Eiköhän puhdas fakta ole, että päivittäishuollon tasoa olisi varaa nostaa, mutta toisaalta tilaaja viime kädessä päättää mitä haluaa.

Sanoisinpa että tiettyihin matkustajiin ei auta tämäkään, päinvastoin, ajattelevat että olinpa ensimmäinen sotkija ja pitävät sitä coolina. Ainakin omalla työpaikalla bussela siistitään ihan ok tasolla ja jos mainitsee bussin olevan erityisen likainen niin se otetaan tarpeen mukaan erikseen siivoukseen. Talon omat siivoojat tosin taitavat olla parempia kuin ulkopuolelta palkatut.
 
Sanoisinpa että tiettyihin matkustajiin ei auta tämäkään, päinvastoin, ajattelevat että olinpa ensimmäinen sotkija ja pitävät sitä coolina.

Kuinka coolia se on enää silloin kun leijuvat paikallisen k-extran takapihalla tehneensä tagit bussin takapenkkiin ja seuraavana päivänä se onkin jo hävinnyt sieltä kun kaverit ovat menossa tekemään omiaan sinne :D
Mutta olet oikeassa, jokuhan ne ensimmäiset töhryt tekee ja ensimmäiset purkat laittaa penkkiin ja nostaa kuraiset jalat penkille :S
 
Kuinka coolia se on enää silloin kun leijuvat paikallisen k-extran takapihalla tehneensä tagit bussin takapenkkiin ja seuraavana päivänä se onkin jo hävinnyt sieltä kun kaverit ovat menossa tekemään omiaan sinne :D

:lol: Näinhän se menee, valitettavasti. Mutta onhan tämä "ilmiö" vähentynyt siitä mitä se on ollut, kameravalvonta on vähentänyt töhrimistä paljon.
 
:lol: Näinhän se menee, valitettavasti. Mutta onhan tämä "ilmiö" vähentynyt siitä mitä se on ollut, kameravalvonta on vähentänyt töhrimistä paljon.

Kameran näkyminen voi vähentää töhrimistä, mutta jos joku päättää kaikesta huolimatta bommata selkänojiin, tallenteita ei ihan kovin helpolla lähdetä penkomaan. Tarkentakaa, jos tiedätte paremmin, mutta eikö luvan saaminen nauhojen katsomiseksi vaadi rikosilmoituksen tekemisen?
 
Kaikista satunnaisimpiin sotkijoihin voisi tehota tarrat valvonnasta, joita on riittävästi, ja tyhjät kamerakotelot ja tietenkin se että niitä töhryjä ei ole siellä ennestäänkään :) Näinhän muistaakseni oli Helbin 710-719 Scaloissa että vain muutamassa autossa kamerat olivat ja lopuissa vain kotelot :D
Overdriver on oikeassa, joka niitä tageja tekemällä tekee, sitä ei joku kameravitsi hidasta tai se että niitä ei jo ole
 
tallenteita ei ihan kovin helpolla lähdetä penkomaan. Tarkentakaa, jos tiedätte paremmin, mutta eikö luvan saaminen nauhojen katsomiseksi vaadi rikosilmoituksen tekemisen?

Joo kai ja sit jos se meni niin että tallenteita ei myöskään saa katsoa muut kuin kuljettaja, hänen esimiehensä ja joku yksi vielä lisäksi, näin siis kuulin joltain kuljettajalta kun juteltiin että näin Veolialla on.
hana, jos tiedät niin korjaisitko tätä kuulopuhetta että miten se menee teillä? ketkä saa katsoa nauhoja Veolialta?
 
Joo kai ja sit jos se meni niin että tallenteita ei myöskään saa katsoa muut kuin kuljettaja, hänen esimiehensä ja joku yksi vielä lisäksi, näin siis kuulin joltain kuljettajalta kun juteltiin että näin Veolialla on.
hana, jos tiedät niin korjaisitko tätä kuulopuhetta että miten se menee teillä? ketkä saa katsoa nauhoja Veolialta?

Katseluista pidetään rekisteriä. Kuljettaja saa olla mukana ja halutessaan saa ottaa mukaan luottamusmiehen, jos häntä koskevaa materiaalia katsotaan, mutta itsenäisesti kuljettaja ei saa / pääse katsomaan. Katsomisoikeus on mm. varikkopäälliköllä ja muilla vastaavilla henkilöillä.
 
Katseluista pidetään rekisteriä. Kuljettaja saa olla mukana ja halutessaan saa ottaa mukaan luottamusmiehen, jos häntä koskevaa materiaalia katsotaan, mutta itsenäisesti kuljettaja ei saa / pääse katsomaan. Katsomisoikeus on mm. varikkopäälliköllä ja muilla vastaavilla henkilöillä.

Okei, kiitos kun tarkensit. :)
 
Kameran näkyminen voi vähentää töhrimistä, mutta jos joku päättää kaikesta huolimatta bommata selkänojiin, tallenteita ei ihan kovin helpolla lähdetä penkomaan. Tarkentakaa, jos tiedätte paremmin, mutta eikö luvan saaminen nauhojen katsomiseksi vaadi rikosilmoituksen tekemisen?

Nykissä suuressa maailmassa taidetaan vieläkin toimia metrossa siten, että heti kun joku porukka sotkee junan, se tyhjennetään seuraavalle asemalle kun töhryt havaitaan ja ajetaan suoraan puhdistukseen tyhjänä. Ei ole bommaamisesta mitään iloa, kun se on hetken kuluttua poissa. Lisäksi matkustajamäärät lähtivät kasvuun kun tämä toimintamalli Giulianin pormestarikaudella otettiin käyttöön.
 
Takaisin
Ylös