Joihinkin busseihin kertyy melko mukavia kilometrimääriä, esim. alle neljä vuotta ajossa olleessa VT 494:ssa on jo noin 530000 kilometriä mittarissa eli se tekee vuositasolla jopa noin 135000 kilometriä![]()
Näinhän tuo tuppaa menemäänesim. Nobinan Scania Ikaruksilla(-02) on menty järjestään noin. 1-1,2 milj. kilometriä. -07 Volvoilla reilua 700tkm. Vastapainona myllypurosta tulleilla liityntäbusseilla mittarissa on vasta n. 450tkm
Muistaakseni edesmenneen Helb 9630:n perään oli tussattu "1 439 000 km ja kaput", kun seisoi ruhassa purettuna syksyllä -08![]()
Viimeisin muokkaaja Nak; 27.06.2013 kello 20:53.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Tänään 21.55 lähtenny 45 Kampista (auto HelB1304). Bussiin tuli vahvasti humalassa oleva nainen joka oksensi bussin takapenkeille. Nainen jäi linnankoskenkadulla pois. Kuljettaja katsoi peileistä että tapahtuiko jotai ja pysäytti bussin Kuusitielle ja meni tarkastamaan asian. Soitti heti varikolle ja ilmoitti asiasta mutta uutta bussia ei saatu tilalle niin lyhyessä ajassa. Haluisin tietää että talentavatko bussissa olevat kamerat talteen asiat jotta nainen saadaan vastuuseen asiasta!
Penkkikankaat varmaan menee uusiksi, mitä ne sitten maksavatkaan. Muutenkin, vaikka olisikin valvontakamerakuva niin miten aattelet että se nainen siitä tunnistetaan kun on aika pieni todennäköisyys että videon katsova henkilö tämän naisen tuntisi.
Lisäksi noita kai sattuu aika paljon näihin aikoihin viikosta, hirveä työ olisi jokainen jäljittää ja lähettää lasku, jo henkilöllisyyden selvitys vie aikaa kun pitäisi lehdille lähettää kuvaa että kuka tunnistaa.
Niitä tallenteita ei vaan saa kovin pienin perustein katsella. Muistaakseni pitää olla vähintään rikosilmoitus tiedossa, ja ainakin taksiliikenteessä tuomion miniminkin pitää olla niin ja niin paljon, ennen kuin nauhoja tutkitaan. Joskus tein ilmoituksen töhrijästä, mihin työnjohto totesi, että tuskin saadaan filmiä avata.
Yksi tapa on sellainen, että katsotaan valvontakameroista milloin tämä nainen on noussut kyytiin, jos hänellä on henkilökohtainen matkakortti niin eiköhän nauhoista selviä että moneltako hän on noussut kyytiin.
Buscomin korttitiedoista lienee näkee kuka on leimannut korttinsa juuri silloin. Tämä voi olla pieni mahdollisuus, mutta mahdollisuus sekin.
Onpas taas harvinaisen turha varuste tuo valvontakamera, jos tallenteita ei saa edes katsoa![]()
*köh köh* kuten myös se ilmastointi, taas pari viikkoa ollut jatkuva köhä ja kurkkukipu, kylmyyden ja vedon takia. Pääasia että matkustaja viihtyy sen 10-15 min. jonka viettää matkustamossa![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta