Bussien kunto

Voisin kuvitella, että ne varoitusäänet on tarkoituksella sävelletty ärsyttäviksi, jotta olisi yksi syy lisää lopettaa ajaminen...

Oma suosikkini on tällä hetkellä kenties Volvo 8700:n "sorsa". :) 4-sarjan Scanian jarrupainevaroituspilli taas on inhottavammasta päästä.
On nuo merkkiäänet ainakin paljon järkevämmät kuin esim. maakaasu Mannin mitättömät ns. piippaukset esim. veden vähyydelle(lisättynä tekstin käännösvirheellä) ja moottorin ylikuumenemiselle; niitä valoja kun ei viitsitä noteerata :lol: Muutama Mannin kone SULATETTU sillä tyylillä;lämmöt kun tasaantuu mittarin mukaan siinä vaiheessa kun vesi loppuu, ajo taas jatkuu kunnes auto sammuu kun leikkaa kiinni :mad:
 
Mielestäni 5-sarjan Scanioiden "Messukellot" ovat ehdottomasti ärsyttävimmät! :mad: Volvoon tottuu hyvin pian! :lol:
 
Volvo on ykkössijalla "rakenna raivostuttavin varoitusääni"-kisassa. Välillä tuntuu että volvo-kuljettajan vakiovarusteena pitäisi olla earit ;)

Eikö tämä juuri ole varoitusäänen idea, varoittaa vaarasta? Ärsyttävimmät äänet ovat juuri ne jotka kiinnittävät pinttyneimpienkin Nobinan kuskien huomion.
 
jotka kiinnittävät pinttyneimpienkin Nobinan kuskien huomion.

Ei haittaa mua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu ;) *PII-PIP-PII-PIP-PII-PIP*

Tarkennetaan nyt sen verran, että 95% varoitusäänen kuulumiskerroista on turhan takia..
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tämä juuri ole varoitusäänen idea, varoittaa vaarasta? Ärsyttävimmät äänet ovat juuri ne jotka kiinnittävät pinttyneimpienkin Nobinan kuskien huomion.

Jos varoittaisivat vain silloin kun on aihetta... Mutta kun 8700-Volvo saattaa huutaa vaikka puoli tuntia ovivikaa vaikka missään ei ole mitään vikaa...Sitten hiljenee vähäksi aikaa kunnes ajat vaikka kaivonkannen yli ja taas jatkuu... Korjaamolla levitellään käsiään että huono korjata kun ei ole vikaa missään eikä osia oikein kannata arvaamalla alkaa vaihtamaan.
 
No, viestistäsi ei ainakaan selvinnyt muuta kuin mistä bussista on kyse. Videosta mulle jäi epäselväksi ainakin se, miksi jonkun herätyskello soi. Vai oliko se joku varoitusääni? Ja miksi bussi pysähtyi moottoritielle? Hajosiko se? Miten? Selväksi tuli oikeastaan vain se moottoritielle pysähtyminen...

Ei siinä, mulla on ihan samankuulonen herätyskello, tuon alun piipityksen kanssa. Tuossa sarjassa on usein ollu ongelmia, millon moottorien kanssa, milloin sähköissä,millon juuri täälläkin mainitussa peräpään data (Can-väylän) -yhteys katkokset.
 
Olen täysin samaa mieltä. Itsekin todennut että väh. HUOM! VÄH.! 95% Volvojen piipuityksistä aivan turhia...

Samaa suuruusluokkaa, ellei suurempikin prosentti pelastuslaitoksen saamista automaattisten paloilmoittimien hälytyksistä osoittautuvat turhiksi. Mutta niin hekin vain joutuvat ottamaan ne vakavasti joka kerta.
 
Ei haittaa mua, kyllä maailmaan ääntä mahtuu ;) *PII-PIP-PII-PIP-PII-PIP*
Tarkennetaan nyt sen verran, että 95% varoitusäänen kuulumiskerroista on turhan takia..

Tarkennan itse sen verran, että viestini ei ollut kohdistettu mitenkään henkilökohtaisesti kehenkään.
 
En keksi parempaakaan palstaa hassulle kysymykselleni, saa siirtää sopivampaan.

Minkä vuoksi Ål 3:n takalinjanäyttö on korvattu pienellä nauhakilvellä, kun alkuperäisenä oli sähkökyltti?

Oiskos se menny RIKKI? Ja sitten ovat Åbergilla miettineet, että kannattaako tollaseen wanhaan autoon enää tilata uutta kallista linjakilpeä, kun tossa hallin nurkassa on tollanen nauhakilpi.
 
Veolia Vantaan kuljettajat ovat huolissaan kaluston kunnosta. Kuljettajien mukaan vikoja ei korjata tarpeeksi nopeasti ja niihin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Esimerkiksi jarruviasta raportoitu auto saatetaan siirtää korjaamatta toiselle linjalle ja eri kuljettajalle joka ei välttämättä edes tiedä viasta, jutussa viitataan myös Elokuussa sattuneeseeseen katsastamattomaan bussiin jonka jarrut syttyivät "palamaan" ja toiseen autoon jonka rengas räjähti Koivukylässä. Veolia Vantaan Juha Nykänen kiistää syytökset kaluston vaarallisuudesta. Kuljettajat aikovat pitää 28.10 työmaakokouksen koskien kaluston kuntoa.

Lähde: Metro

Itselläni ainakin on ollut erittäin harvoin valittamista Veolian kalustosta, peruttuja lähtöjä ei ole kohdalleni juurikaan osunut eikä bussit ole kertaakaan hajonnut matkalle.
 
Itselläni ainakin on ollut erittäin harvoin valittamista Veolian kalustosta, peruttuja lähtöjä ei ole kohdalleni juurikaan osunut eikä bussit ole kertaakaan hajonnut matkalle.

On hyvä, että asiasta herätetään keskustelua julkisesti, mutta keskustelun avaaja yllättää. Itsellänikään ei ole Veolia kalustosta valittamista. Se on pääasiassa siistiä ja hyväkuntoisen näköistä. Heille voisi järjestää tripin erääseen toiseen yritykseen, niin tietävät mitä on huonokuntoinen kalusto :D

Tuota välinpitämätöntä asennetta ilmaantuu varmasti jokaisessa isommassa talossa. Vikoja ei korjata, eikä kuljettajia kuunnella. Kuljettajat eivät jaksa täyttää vikailmoituksia, kun ei niistä ole mitään hyötyä, eli vikoja ei voida korjata, kun ei niistä tiedetä. Loputon oravanpyörä.

Hyvin se Veolian liikennejohtaja sälyttää uutisessa kaiken kuljettajien syyksi. "Ajetaan kanttareita päin" "Äkkijarrutuksia" "On ajettu jotain päin" Ei ole yksi tai kaksi autoa jossa remontin jälkeen ratti on kääntymässä oikealle/vasemmalle reilusti, kun auto etenee vaappuen suoraan.

Sivuhuomautuksena, onko kukaan huomannut kaupungilla Nobina 771:ä ja mahtavan kokoista spray-töhryä takaluukussa, joka on ollut siinä jo n. kolmen viikon ajan :roll:
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös