Sivu 8 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910111218 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/378

Viestiketju: Bussien kunto

  1. #106
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Nobina pitäisi vetää jonnekin raastupaan niistä ennen toista maailmansotaa valmistetuista syöpä-autoistaan, mitä liikkuu mm. linjalla 16 Helsingissä.
    väitätkö että näin uljaassa kulkineessa on jotain vikaa
    http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=3134



    Trafin pitäisi kyllä muutenkin asettaa kaikki tuon kyseisen koritehtaan kulkineet ajokieltoon
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 28.08.2012 kello 22:16. Syy: tuplahymiö pois
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #107
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Overdriver Näytä viesti
    Kyllähän uusia kuskeja koulutetaan jatkuvasti TTS:n tai jonkun muun tahon kautta, ja työkkärin sivuilta löytyy linjakilpailutuksia voittaneiden yhtiöiden ilmoituksia, joissa tarjotaan mahdollisuutta ajaa D-kortti ja päästä alalle.
    Tässä olikin kyse hyvistä kuljettajista.... Kyllähän työkkäri työntää kursseille vaikka väkisin, se että onko näiden kursseille "pakotettujen" motivaatio toimia kuljettajana kovin kaksinen onkin sitten eri juttu.

  3. #108
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Nobina pitäisi vetää jonnekin raastupaan niistä ennen toista maailmansotaa valmistetuista syöpä-autoistaan, mitä liikkuu mm. linjalla 16 Helsingissä.
    En ymmärrä miksi Nobinaa aina parjataan, ei heidän kalusto ole oikeasti sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan. Jos nyt kerran sattuu yhdellä linjalla tulemaan joku vanha romu, niin ei siitä pitäisi mitään näin laajaa yhteenvetoa kyseisen yhtiön kalustosta tehdä.

  4. #109

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    En ymmärrä miksi Nobinaa aina parjataan, ei heidän kalusto ole oikeasti sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan. Jos nyt kerran sattuu yhdellä linjalla tulemaan joku vanha romu, niin ei siitä pitäisi mitään näin laajaa yhteenvetoa kyseisen yhtiön kalustosta tehdä.
    +1 Ihan samaa mieltä Joonaksen kanssa tästä. Ps. Nobinalla sentään asiakaspalvelu tunnetaan

  5. #110
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    En ymmärrä miksi Nobinaa aina parjataan, ei heidän kalusto ole oikeasti sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan. Jos nyt kerran sattuu yhdellä linjalla tulemaan joku vanha romu, niin ei siitä pitäisi mitään näin laajaa yhteenvetoa kyseisen yhtiön kalustosta tehdä.
    No, kyllä ne nyt vaan on, kyljet lommoilla, ei niitä jakseta korjata. sisällä kaikki tussisotkut tms. muut graffitintapaiset aina siivoamatta. Muoviosat rikki jne. Esim. pohjolan liikenteeltä voisivat ottaa mallia.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.08.2012 kello 21:59. Syy: kiroilu pois

  6. #111
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    No, kyllä ne nyt vaan on, kyljet lommoilla, ei niitä jakseta korjata. sisällä kaikki tussisotkut tms. muut graffitintapaiset aina siivoamatta. Muoviosat rikki jne. Esim. pohjolan liikenteeltä voisivat ottaa mallia.
    Hei nyt sanon jotai kyllä tähän väliin, ota kuva jos huomaat "kyljissä lommoja" ja lähetä tänne ? Ehkä vanhimmissa Carrus City L:issä voi olla lommoja mutten usko uudemmista.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.08.2012 kello 22:00. Syy: muokattu lainattua viestiä

  7. #112

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    No, kyllä ne nyt vaan on, kyljet lommoilla, ei niitä jakseta korjata. sisällä kaikki tussisotkut tms. muut graffitintapaiset aina siivoamatta. Muoviosat rikki jne. Esim. pohjolan liikenteeltä voisivat ottaa mallia.
    HelBilläkin niitä tussisotkuja löytyy, jopa ihan uusimmista autoista (12xx -sarjan Scalat, 10xx -sarjan Scalat) jne. joten
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.08.2012 kello 22:00. Syy: muokattu lainattua viestiä

  8. #113
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jodo Näytä viesti
    No, kyllä ne nyt vaan on, kyljet lommoilla, ei niitä jakseta korjata. sisällä kaikki tussisotkut tms. muut graffitintapaiset aina siivoamatta. Muoviosat rikki jne. Esim. pohjolan liikenteeltä voisivat ottaa mallia.
    PL nyt on "hieman" pienempi yhtiö HSL-liikenteessä kuin Nobina, 100 autoa on helpompi pitää priimakunnossa kuin 300 autoa! Eikä taaskaan pidä yleistää mainitsemiasi vikoja koko nobinan kalustoon, kyllä siellä valtaosa autoista on hyvässä kunnossa, noita mainitsemiasi "kyljet lommoilla" autoja näkee nykyään enää todella vähän.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.08.2012 kello 22:00. Syy: muokattu lainattua viestiä

  9. #114
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Bussien kunto

    Ja aina sitä saa itse niitä busseja mennä siivoamaan ja korjaamaan jos ei miellytä ja kokee että osaa tehdä paremmin.


  10. #115
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    PL nyt on "hieman" pienempi yhtiö HSL-liikenteessä kuin Nobina, 100 autoa on helpompi pitää priimakunnossa kuin 300 autoa! Eikä taaskaan pidä yleistää mainitsemiasi vikoja koko nobinan kalustoon, kyllä siellä valtaosa autoista on hyvässä kunnossa, noita mainitsemiasi "kyljet lommoilla" autoja näkee nykyään enää todella vähän.
    Kyllähän Nobinalla edelleen on paljon huonokuntoista kalustoa ajossa, vaikka kesän aikana poistoon on mennytkin useita kymmeniä "pommeja". Vielä liikenteessä olevat B10BLE/CityL:t, B7RLE/CityL:t ja L94/Ikarukset ovat enemmän ja vähemmän karseassa kunnossa niin sisältä kuin ulkoakin. Äänestä päätellen myös tekniikka vetelee monessa yksilössä viimeisiään. Uudemmistakin autosarjoista monet 8700LE:t ja Scalat ovat sen näköisiä, ettei niille ole tankkauksen lisäksi paljon muuta huolenpitoa suotu. Toki muillakin liikennöitsijöillä romubusseja on, mutta yleinen taso niillä tuntuisi olevan selvästi siistimpi.

  11. #116
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussien kunto

    Jos silmät voisi kirjaimellisesti hävetä päästään, ne olisi tippuneet jo kymmenet kerrat. Kuljettaja se etunenässä edustaa yhtiötään, ja 7/10:stä päivästä joutuu ajamaan pussi päässä

    vastine siis edellä käytyyn keskusteluun

    Täytyy vielä lisätä, että jos autot siivotaan niin, että tankkauspistooli pistetään tankkaamaan ja kävellään auton läpi takaovesta etuovelle harja kädessä, lisätään pissapoikaa (joka on 90%vettä) ja tankkauksen jälkeen ajetaan vähintään sataa harjapesukoneen läpi, on vähintäänkin selvää mikä on lopputulos Ainakin jossain vaiheessa Nobinan Hannuksenpellon autot olivat selvästi muita siistimpiä, kun kuljettajat hoitivat siivouksen itse.. nykytilanteesta en tiedä.
    Viimeisin muokkaaja Nak; 29.08.2012 kello 20:31.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  12. #117
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    PL nyt on "hieman" pienempi yhtiö HSL-liikenteessä kuin Nobina, 100 autoa on helpompi pitää priimakunnossa kuin 300 autoa!
    Mihin tämä yhtälö perustuu?

    Käsittääkseni resursseja pitäisi olla oikeassa suhteessa kaluston määrään, jolloin 10, 100 tai 1000 bussin kunnossapito pitäisi olla yhtä helppoa. Tässäkin asiassa isoilla ja pienillä yksiköillä on omat erilaiset etunsa, jotka lopputuloksissa mennevät hyvin lähelle toisiaan. Ihan kuten yritysten koossa muutenkin, pienillä ja isoilla yrityksillä on omat etunsa ja haittansa.

  13. #118

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Kyllähän Nobinalla edelleen on paljon huonokuntoista kalustoa ajossa, vaikka kesän aikana poistoon on mennytkin useita kymmeniä "pommeja". Vielä liikenteessä olevat B10BLE/CityL:t, B7RLE/CityL:t ja L94/Ikarukset ovat enemmän ja vähemmän karseassa kunnossa niin sisältä kuin ulkoakin. Äänestä päätellen myös tekniikka vetelee monessa yksilössä viimeisiään. Uudemmistakin autosarjoista monet 8700LE:t ja Scalat ovat sen näköisiä, ettei niille ole tankkauksen lisäksi paljon muuta huolenpitoa suotu. Toki muillakin liikennöitsijöillä romubusseja on, mutta yleinen taso niillä tuntuisi olevan selvästi siistimpi.
    Allekirjoitan tämän. Ikaruksen pysyvät luultavasti kasassa pelkästään peltien avulla, monista runko poikki. City L/B7RLE:t vielä savuttavatkin siihen malliin, että luulisi jo ympäristöviranomaisellakin olevan sanansa sanottavana. En minä ole ikinä muilla liikennöitsijöillä samankuntoista kalustoa nähnyt, paitsi ehkä wessulla. Nobinan kuskeja kävi jossain vaiheessa suorastaan sääliksi. Vuoden 1996 Säffle Systeemit ne vasta kauheita perunasäkkejä olivatkin, niistä on sentään päästy jo eroon.

  14. #119
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    En ymmärrä miksi Nobinaa aina parjataan, ei heidän kalusto ole oikeasti sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan. Jos nyt kerran sattuu yhdellä linjalla tulemaan joku vanha romu, niin ei siitä pitäisi mitään näin laajaa yhteenvetoa kyseisen yhtiön kalustosta tehdä.
    Kyllä yleisesti Nobinalla muutamaa vuotta vanhemmat autot ovat lähes poikkeuksetta enemmän tai vähemmän luokattomassa kunnossa. Ja kyse on tasan liikennöitsijän viitseliäisyyden puutteesta sekä tilaajan puutteellisista kaluston laadun vaatimuksista. Korostan jälleen esimerkiksi Tampereen ja Tukholman samanikäisen kaluston kuntoeroa HSL-alueen kalustoon. Se on melko huima. Tosin muillakin liikennöitsijöillä on kaluston kunnossapidossa toivomisen varaa, mutta mielestäni viimeisen viiden vuoden aikana Nobinan kaluston taso on laskenut selkeästi mutta vastaavasti esim. HelB:illä parantunut.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Hei nyt sanon jotai kyllä tähän väliin, ota kuva jos huomaat "kyljissä lommoja" ja lähetä tänne ? Ehkä vanhimmissa Carrus City L:issä voi olla lommoja mutten usko uudemmista.
    Täytyy alkaa keräillä kuvia. Ja niitä kolhittuja autoja riittää. Viimeksi eilen pisti silmään jälleen NF:n 600-sarjan telivolvo (muistaakseni #611), jossa keskellä kylkeä kunnon kolhio, joka on ollut korjaamatta jo useamman vuoden. Että kiirettä on pitänyt. Jos katselee HSL-alueen kalustoa kriittisellä silmällä, voi huomata, että vain harva auto on kunnossa. Kukapa muistaa vaikkapa nähneensä Nobinan 8700-sarjan telivolvoissa ulkonevat takaäärivalot? Niissä jokaisessa on sellaiset ollut, mutta ne on ajettu/ajetaan jatkuvasti kaikista päreiksi. Ajotapa ilmeisesti ihan ok?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    HelBilläkin niitä tussisotkuja löytyy, jopa ihan uusimmista autoista (12xx -sarjan Scalat, 10xx -sarjan Scalat) jne. joten
    Kaikilla liikennöitsijöillä autojen tuhoaminen on riesana, mutta eri liikennöitsijöillä autojen kunnossapidossa on huomattavia eroja.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti

    Käsittääkseni resursseja pitäisi olla oikeassa suhteessa kaluston määrään, jolloin 10, 100 tai 1000 bussin kunnossapito pitäisi olla yhtä helppoa.
    Näin juuri. Viimekädessä tilaaja päättää millä laatukriteereillä se bussiliikennettä tilaa. HSL-alueella näyttää riittävän, että vuoro ajetaan, oli auto tuliterä tai täysi pommi.
    Näin se nyt vaan menee

  15. #120
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    648

    oletus Vs: Bussien kunto

    Pakko sanoa, että havaintojeni perusteella Nobinalla kaluston kunnossapito on valitettavan heikkotasoista. Monen bussin tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää, varsinkin KUB-Scalojen (jotka eivät vielä ole edes kovin vanhojakaan!). Ei siis sillä, etteikö tätä ilmiötä tapahtuisi muilla yhtiöillä, mutta olen huomannut itse sitä suurimman osan Nobinalla.

    Vieläpä ne läpinäkymättömät ikkunaruudut... Tänään näin NOF 130:n, josta oli valehtelematta puolet ikkunoista maito-efektin peitossa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Bussien päällipesu
    kirjoittanut PKL-YTV foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 01.01.2009, 11:50
  2. Kaupunkibussien runkojen kunto
    kirjoittanut JSL foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.05.2008, 22:21
  3. Bussien ajoturvalaitteet
    kirjoittanut Assamies foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 11.04.2008, 23:14
  4. Bussien tunnistamista
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 27.12.2007, 16:11
  5. Tikkurilan kaupunkiradan asemien kunto
    kirjoittanut a__m foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.07.2005, 20:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •