Sivu 9 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891011121319 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/378

Viestiketju: Bussien kunto

  1. #121
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Vieläpä ne läpinäkymättömät ikkunaruudut... Tänään näin NOF 130:n, josta oli valehtelematta puolet ikkunoista maito-efektin peitossa.
    Tuota maitoutumista tapahtuu kaikilla firmoilla, esim eräässä 700-sarjan MANnissa oli myös maitoutunut toinen keskiovi, eli niin.

  2. #122

    Liittynyt
    27.11.2007
    Viestejä
    7

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Nobinan kaluston taso on laskenut selkeästi mutta vastaavasti esim. HelB:illä parantunut.
    Helbiä ja Nobinaa ei ole mielekästä verrata keskenään niin kauan, kun Helbin annetaan tehdä voimakkaasti tappiota. On varmasti paljon helpompaa osoittaa muun muassa korjaukseen rahaa, kun omistajalla on verotusoikeus ja se sallii vuodesta toiseen jatkuvan raskaan miinusmerkkisen tuloksen. Jos Helbistä oikeasti oltaisiin tekemässä edes nolla-tulosta tekevää yhtiötä, tällaisiinkin asioihin puututtaisiin varmasti vieläkin tarkemmin.

  3. #123
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussien kunto

    Noh, mielestäni tärkeää olisi nähdä ikkunasta ulos

  4. #124

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Noh, mielestäni tärkeää olisi nähdä ikkunasta ulos
    Kaikkein tärkeintä on päästä sinne minne on tarkoitus bussilla matkustaa

  5. #125
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Bussien kunto

    Eräässä Nobinan uudessa Volvossa (En nyt muista kylkinumeroa) oli nyt jo repsottamista valosuojissa sekä keskioven ylläoleva luukku auki. Eipä sitten kauaa ehtinyt siistinä pysymään..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  6. #126
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vjokinen Näytä viesti
    Helbiä ja Nobinaa ei ole mielekästä verrata keskenään niin kauan, kun Helbin annetaan tehdä voimakkaasti tappiota. On varmasti paljon helpompaa osoittaa muun muassa korjaukseen rahaa, kun omistajalla on verotusoikeus ja se sallii vuodesta toiseen jatkuvan raskaan miinusmerkkisen tuloksen. Jos Helbistä oikeasti oltaisiin tekemässä edes nolla-tulosta tekevää yhtiötä, tällaisiinkin asioihin puututtaisiin varmasti vieläkin tarkemmin.
    Vertasin yhtoiöitä vain matkustajakokemuksen näkokulmasta. Toinen on parantanut, toinen ei. Yhtiöiden rahoitus ja omistuskuviot sekä niiden seuraukset ovat kokonaan toinen aihe.
    Näin se nyt vaan menee

  7. #127

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    PL nyt on "hieman" pienempi yhtiö HSL-liikenteessä kuin Nobina, 100 autoa on helpompi pitää priimakunnossa kuin 300 autoa!
    Lainaus Alunperin kirjoittanut vjokinen Näytä viesti
    Helbiä ja Nobinaa ei ole mielekästä verrata keskenään niin kauan, kun Helbin annetaan tehdä voimakkaasti tappiota.
    Eikö sitä siis voi verrata mihinkään?

  8. #128

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    253

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vjokinen Näytä viesti
    Helbiä ja Nobinaa ei ole mielekästä verrata keskenään niin kauan, kun Helbin annetaan tehdä voimakkaasti tappiota. On varmasti paljon helpompaa osoittaa muun muassa korjaukseen rahaa, kun omistajalla on verotusoikeus ja se sallii vuodesta toiseen jatkuvan raskaan miinusmerkkisen tuloksen. Jos Helbistä oikeasti oltaisiin tekemässä edes nolla-tulosta tekevää yhtiötä, tällaisiinkin asioihin puututtaisiin varmasti vieläkin tarkemmin.
    Samalla logiikalla voitaneen todeta voitollisen Nobinan tahkoavan mammonaa osakkeenomistajilleen matkustajamukavuuden ja liikenneturvallisuuden kustannuksella. Luulisi olevan, kuten totesit, "helpompaa osoittaa korjaukseen rahaa", kun viivan allekin jää mukavasti tulosta.

    Mitenkäs vertailu Pohjolan Liikenteeseen? Mistäs sen rahoitus järjestyykään?

  9. #129

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Mitenkäs vertailu Pohjolan Liikenteeseen? Mistäs sen rahoitus järjestyykään?
    Etteiköhän Pohjolan rahoitus tulisi myös VR:ltä? VR ruokkii Pohjolan Liikennettä, jonka vuoksi Pohjolan Liikenteellä on sitä rahaa mällättäväksi asti. Autot pystytään pitää siistissä kunnossa, kun tuotetaan pelkkää voittoa ja kunnolla.

    (Kirjoitus perustui mututuntumaan, mitään virallisia papereita ei ole mistä Pohjolan Liikenne saa rahaa, minkä verran käyttää kaluston huoltamiseen jne.)

  10. #130

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Etteiköhän Pohjolan rahoitus tulisi myös VR:ltä? VR ruokkii Pohjolan Liikennettä, jonka vuoksi Pohjolan Liikenteellä on sitä rahaa mällättäväksi asti. Autot pystytään pitää siistissä kunnossa, kun tuotetaan pelkkää voittoa ja kunnolla.

    (Kirjoitus perustui mututuntumaan, mitään virallisia papereita ei ole mistä Pohjolan Liikenne saa rahaa, minkä verran käyttää kaluston huoltamiseen jne.)
    Julkisia tietojahan nuo tulosluvut on. Esimerkiksi tämä pienessä kiireessä hakemani oheinen pikku-uutinen
    Paljonkin lisätietoa löytyy kyllä vuosikertomuksista ym.

    Yleisellä tasolla todeten ja juur näihin mainittuihin firmoihin liittymättä toteaisin, että kaluston kunnossapito on tuloksenteon kannalta tärkeää. jos huollot+muu ylläpito on asianmukaista niin korjaamolaskut pysyy aisoissa, luotettavuus sekä turvallisuus paranee, uuden kalliin kaluston loppuunajaminen vie pidempään kuin pari vuotta jne.
    Ja tuntuuhan tuo kaluston kunto asiakkaillekin mukavuutena sekä on käyntikortti firmalle.

    Kvartaalimaailmassa joku saattaa laskea, että on kannattavampaa pitää kalustoa ainoastaan minimiylläpidolla. Mä olen sitä mieltä, että kokonaisuutena asialliseen ylläpitoon satsaaminen kannattaa aina ja monestakin syystä. Jos siis ajatellaan sitä pelkästää rahallissti. Toki tässäkään ei ylilaatua kannata tehdä, mutta ei nyt siitä ole kysymyskään

  11. #131
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikle Näytä viesti
    Julkisia tietojahan nuo tulosluvut on. Esimerkiksi tämä pienessä kiireessä hakemani oheinen pikku-uutinen
    Paljonkin lisätietoa löytyy kyllä vuosikertomuksista ym.
    Onko Pohjolan Liikenne Oy eri yritys kuin Pohjolan Kaupunkiliikenne Oy ?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  12. #132

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Onko Pohjolan Liikenne Oy eri yritys kuin Pohjolan Kaupunkiliikenne Oy ?
    Njoo näyttäisi olevan tarkalleenottaen Pohjolan Liikenteen tytäryhtiö. Ja muuten aamulla kaivamani uutinen oli aika vanha, tässä hieman uudempi ja aiheena nimenomaan tämä Kaupunkiliikenne.

  13. #133
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussien kunto


  14. #134
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Bussien kunto

    Perjantaina 31.8. klo 16 aikaan Nobinan 363 kävi jostain syystä Lauttasaaressa Pohjoiskaaren päässä kokeilemassa, kuinka siellä ei mahdu kääntämään teliautoa särkemättä sitä. Kuljettajan päätös auton kääntämisestä peruuttelun sijaan johti Säffle vs. koivu -matsissa lopputulokseen irronnut sekä vääntynyt kylkipelti ja särkynyt takalinjakilpi. Oli myös jännä valinta jatkaa matkaa kylkipellin harottaessa vaarallisesti.

    Nimi: 265_a.JPG
Katselukertoja: 824
Koko: 91,0 KB
    Näin se nyt vaan menee

  15. #135

    Liittynyt
    03.11.2011
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Etteiköhän Pohjolan rahoitus tulisi myös VR:ltä? VR ruokkii Pohjolan Liikennettä, jonka vuoksi Pohjolan Liikenteellä on sitä rahaa mällättäväksi asti. Autot pystytään pitää siistissä kunnossa, kun tuotetaan pelkkää voittoa ja kunnolla.

    (Kirjoitus perustui mututuntumaan, mitään virallisia papereita ei ole mistä Pohjolan Liikenne saa rahaa, minkä verran käyttää kaluston huoltamiseen jne.)
    Trolliksi hyvä kirjoitus mutta....

    Oy Pohjolan Liikenne Ab ja Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab maksaa omistajalleen eli VR-Groupille osinkoa tuloksestaan. Se että autot pidetään kunnossa ja korjataan ajallaan on
    mahdollisten suurempien huoltotarpeiden minimoimista. Jos huoltoa laiminlyödään ja vikoja ei korjata, mukaan luettuna kolarit, niin eihän mikään pysy kunnossa on se sitten mikä tahansa kulkuneuvo.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Bussien päällipesu
    kirjoittanut PKL-YTV foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 01.01.2009, 11:50
  2. Kaupunkibussien runkojen kunto
    kirjoittanut JSL foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.05.2008, 22:21
  3. Bussien ajoturvalaitteet
    kirjoittanut Assamies foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 11.04.2008, 23:14
  4. Bussien tunnistamista
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 27.12.2007, 16:11
  5. Tikkurilan kaupunkiradan asemien kunto
    kirjoittanut a__m foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.07.2005, 20:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •