Ainakin tämän päivän Uutislehti 100:ssa oli pieni uutinen, jossa kerrottiin HKL:n suunnittelevan yöaikaan kulkevaa "bilebussia" (tai juoppolinjaa, miksikä kukin sitä haluaa kutsua) Keskustan ympäristöön. Reitti kulkisi ydinkeskustasta Pasilaan ulottuvan säteen sisäpuolella ja sen tarkoituksena olisi erityisesti tasata kauemmas lähiöihin ja muihin kaupunginosiin kulkevien yölinjojen kuormituksia.
Ratkaisuksi tähän voisi kuvitella, että kolmosen tai seiskan ratikan liikennöinti yön yli olisi järkevää (mikä muistaakseni on foorumilla ollut esillä) kun niiden reitit kulkevat juuri yllämainitulla alueella. Toisaalta HKL varmaan ajattelee osin siltä kannalta, että bussissa olisi pelkästään yölisämaksua maksavia asiakkaita, kun taas ratikassa iso osa matkustaa pummilla.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 31.03.2008 kello 19:06. Syy: lyhennetty lainausta
Erittäin hieno idea, varmasti itsellekin joskus käyttöä.
Mutta voi sitä bussikuskipoloa, joka tuota joutuu ajamaan![]()
Joukkoliikennelautakunta on päättänyt perustaa uuden aamuyölinjan 03N Rautatientori-Sörnäinen-Pasila-Kallio-Rautatientori.
Samalla 02N:n lähtöpaikka muutetaan Elielinaukiolle ja kulkemaan suoraan Mannerheimintietä
Yöbussit ovat HKL:lle käsittääkseni varsin kannattavaa liikennettä. Tässä mielessä HKL:n kannattaisi edistää taksipuolen toivetta kalliimmasta yölähtömaksusta. Tämän tarpeellisuus on selvää, kun katsoo taksijonoja viikonloppuöisin. Kysyntä on paljon suurempaa kuin tarjonta ko. hinnalla. Kun taksien hintataso kasvaisi, saavat yöbussit lisää matkustajia ja taksaakin voisi hiukan korottaa.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 28.04.2008 kello 07:06. Syy: korjattu lainaus