Asiakaspalvelu

Liittynyt
27 Huhtikuu 2006
Viestit
2,697
Vs: Bussien kunto

Olen huomannut, että monille kuljettajille tuntuu olevan kovin vaikeaa tervehtiä takaisin asiakkaalle eli matkustajalle. Eräänä päivänä matkustin erään bussiyhtiön vuoroissa neljää kertaa. Kolmena kertana kun tervehdin kuljettajaa, niin tämä ei sanonut mitään. Sitten kun soitetaan yhtiöön ja kerrotaan asia niin sanotaan erittäin epäystävällisellä äänellä "kiinnitetään huomiota" eikä edes kysytä missä vuoroissa tätä on tapahtunut. Eli suomeksi asialle ei viitsitä tehdä yhtään mitään. Eli olisi syytä kiinnittää kuljettajakoulutuksessa myös asiakaspalvelun tärkeyteen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Bussien kunto

Eli suomeksi asialle ei viitsitä tehdä yhtään mitään.

Kun ainakin yhdessä firmassa pääkaupunkiseudulla ollaan siinä tilanteessa, että pitää olla onnellisia, jos vuorolle ylipäätään löytyy kuljettaja, niin silloin ei voida millään kiinnittää huomiota tervehtimisen kaltaisiin seikkoihin. Jos kuljettajalle vielä huomautetaan asiasta, niin kuljettaja voi suuttua ja ottaa lopputilin tai sairaslomaa.

Puhelimeen vastaamassa oli sentäs joku sen verran asiakaspalveluhenkinen kaveri, että sanoi, että hommaan kiinnitetään huomiota (vaikkei oikeasti kiinnitetäkään). En olisi yhtään yllättynyt, vaikka sieltä olisi haistateltu ja todettu, että meitä ei kiinnosta.

HKL:hän on parissa viime kilpailutuksessa antanut lisäpisteitä asiakaspalveluun painottuvasta kuljettajakoulutuksesta ja kaikki liikennöitsijät ovat em. koulutusta myös tarjonneet. Matkustajien tänä keväänä antamat arvosanat asiakaspalvelusta ovat vähän aikaisempia parempia, joten ehkä koulutuksella onkin ollut jotakin vaikutusta.
 
Muistan aikoinaan kun linjalla h62 oli vakikuskit ja vakiautot (ajokki city ja wiima K202) niin silloin oli todella hyvää palvelua kun kuskit tunsi matkustajat ja autot oli siistejä, nykyään nämä kuskit taitaa jo vietellä eläkepäiviä?
 
Takaisin
Ylös