Kun ainakin yhdessä firmassa pääkaupunkiseudulla ollaan siinä tilanteessa, että pitää olla onnellisia, jos vuorolle ylipäätään löytyy kuljettaja, niin silloin ei voida millään kiinnittää huomiota tervehtimisen kaltaisiin seikkoihin. Jos kuljettajalle vielä huomautetaan asiasta, niin kuljettaja voi suuttua ja ottaa lopputilin tai sairaslomaa.
Puhelimeen vastaamassa oli sentäs joku sen verran asiakaspalveluhenkinen kaveri, että sanoi, että hommaan kiinnitetään huomiota (vaikkei oikeasti kiinnitetäkään). En olisi yhtään yllättynyt, vaikka sieltä olisi haistateltu ja todettu, että meitä ei kiinnosta.
HKL:hän on parissa viime kilpailutuksessa antanut lisäpisteitä asiakaspalveluun painottuvasta kuljettajakoulutuksesta ja kaikki liikennöitsijät ovat em. koulutusta myös tarjonneet. Matkustajien tänä keväänä antamat arvosanat asiakaspalvelusta ovat vähän aikaisempia parempia, joten ehkä koulutuksella onkin ollut jotakin vaikutusta.