Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Asiakaspalvelu

  1. #1
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Bussien kunto

    Olen huomannut, että monille kuljettajille tuntuu olevan kovin vaikeaa tervehtiä takaisin asiakkaalle eli matkustajalle. Eräänä päivänä matkustin erään bussiyhtiön vuoroissa neljää kertaa. Kolmena kertana kun tervehdin kuljettajaa, niin tämä ei sanonut mitään. Sitten kun soitetaan yhtiöön ja kerrotaan asia niin sanotaan erittäin epäystävällisellä äänellä "kiinnitetään huomiota" eikä edes kysytä missä vuoroissa tätä on tapahtunut. Eli suomeksi asialle ei viitsitä tehdä yhtään mitään. Eli olisi syytä kiinnittää kuljettajakoulutuksessa myös asiakaspalvelun tärkeyteen!
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 05.04.2008 kello 18:40. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  2. #2
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Bussien kunto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eli suomeksi asialle ei viitsitä tehdä yhtään mitään.
    Kun ainakin yhdessä firmassa pääkaupunkiseudulla ollaan siinä tilanteessa, että pitää olla onnellisia, jos vuorolle ylipäätään löytyy kuljettaja, niin silloin ei voida millään kiinnittää huomiota tervehtimisen kaltaisiin seikkoihin. Jos kuljettajalle vielä huomautetaan asiasta, niin kuljettaja voi suuttua ja ottaa lopputilin tai sairaslomaa.

    Puhelimeen vastaamassa oli sentäs joku sen verran asiakaspalveluhenkinen kaveri, että sanoi, että hommaan kiinnitetään huomiota (vaikkei oikeasti kiinnitetäkään). En olisi yhtään yllättynyt, vaikka sieltä olisi haistateltu ja todettu, että meitä ei kiinnosta.

    HKL:hän on parissa viime kilpailutuksessa antanut lisäpisteitä asiakaspalveluun painottuvasta kuljettajakoulutuksesta ja kaikki liikennöitsijät ovat em. koulutusta myös tarjonneet. Matkustajien tänä keväänä antamat arvosanat asiakaspalvelusta ovat vähän aikaisempia parempia, joten ehkä koulutuksella onkin ollut jotakin vaikutusta.

  3. #3
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus Vs: Asiakaspalvelu

    Muistan aikoinaan kun linjalla h62 oli vakikuskit ja vakiautot (ajokki city ja wiima K202) niin silloin oli todella hyvää palvelua kun kuskit tunsi matkustajat ja autot oli siistejä, nykyään nämä kuskit taitaa jo vietellä eläkepäiviä?

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Matkalippujen tarkastuksen asiakaspalvelu suljetaan torstaina klo 14
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.06.2010, 13:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •