Ei tietenkään, koska se edustaa vain 1/972 rekisteröityjen käyttäjien mielipiteistä.
Yleisesti linjanumeroinnista, koska mun mielestä seudun nykyinen numerointiperiaate on parhain mihin olen missään päin maailmaa (=suppea alue Keski-Euroopassa) törmännyt. Osittainen kiitos Postille.
Raskasraideliikenteelle mä näkisin parhaimmaksi, että länsiraide olisi tunnukseltaan 100, rantarata 200, Martsarin-/kehärata 400, pää-/kehärata 600, päärata 700 Riksuun ja 750 Lahteen sekä itäraide 900 Mellunmäkeen ja 950 Vuosaareen.
Lähijunien pysähtymiskäytännöt ilmaistaisiin lisäkirjaimilla (hoh*): esim. 700 olis nykyinen N-juna, 700N olis nykyinen T-juna, 700Z olis R-juna.
550 Jokeri ja esim. 560 Jokeri 2. Mahdollinen Pokeri olis sitten vaikka se 500.
Bussiliikenteessä pidetään nykyiset 10-, 20-... 90-suunnat pääosin nykyisellään Helsingin sisäisessä liikenteessä. Espoossa ja Kirkkonummella Länsiväylän tietämillä numerointi olisi 101-199, rantaradan tietämillä 201-299 jne.
Ratikoiden numeroinniksi jää siis 1-19 koska 20:ä pienemmät numerot saa helposti poistettua bussilinjoilta – Helsingissä kun ei juuri 10-sarjan busseja tarvita. Mutta en mä nyt erityisesti mitään linjanumerovarauksia tekisi pitemmäksi aikaa.
PS. *=lisäkirjaimet ok, mutta niitä on nykyisin aivan liikaa
PPS. Nykyisestä numeroinnista mua häiritsee kaikkein eniten linjapari 415/451. Mä en muista kumpi on Ylästön ja kumpi pikalinja. Logiikkakin on pettänyt suunnittelijoilta, koska 415/415Z-pari olis paljon parempi!