- Liittynyt
- 14 Tammikuu 2008
- Viestit
- 69
Uutta HELMI-järjestelmää rakennetaan ja se edistyy kohtuullisen hyvää tahtia.
Muutamia ongelmia vielä on, kuten se, että samoista etuuksista kilpailee monta menopeliä, kenelle etuus on tärkein? Samoin avoimina kysymyksinä on mm. missä risteyksissä HELMI etuuksista olisi eniten hyötyä.
Uusi HELMI 2- järjestelmä tullee käyttöön n. vuonna 2012. Se tuo mukanaan tämänhetkisten suunnitelmien mukaan mm. kameran kuvaamaan auton edustaa (esim edessä olevaa pysäkkiä), kuljettajan ohjaamana myöskin matkustamoa, sekä sisältää ns. paniikkinapin, jolla lähtee hätäkeskukselle suora signaali hädästä, sekä metrintarkka sijainti.
HELMI 2:n tärkein ominaisuus on ns. Cash in, Cash out- toiminta. Siinä matkustajalla on jo valmiiksi ostettu lippu, jonka hän näyttää lukijalaitteelle noustessaan kyytiin. Poistuessaan matkustaja näyttää lippunsa myös, jolloin kone veloittaa vain kuljetun matkan. Tässä yhteydessä loppuu myöskin kuljettajarahastus.
Muutamia ongelmia vielä on, kuten se, että samoista etuuksista kilpailee monta menopeliä, kenelle etuus on tärkein? Samoin avoimina kysymyksinä on mm. missä risteyksissä HELMI etuuksista olisi eniten hyötyä.
Uusi HELMI 2- järjestelmä tullee käyttöön n. vuonna 2012. Se tuo mukanaan tämänhetkisten suunnitelmien mukaan mm. kameran kuvaamaan auton edustaa (esim edessä olevaa pysäkkiä), kuljettajan ohjaamana myöskin matkustamoa, sekä sisältää ns. paniikkinapin, jolla lähtee hätäkeskukselle suora signaali hädästä, sekä metrintarkka sijainti.
HELMI 2:n tärkein ominaisuus on ns. Cash in, Cash out- toiminta. Siinä matkustajalla on jo valmiiksi ostettu lippu, jonka hän näyttää lukijalaitteelle noustessaan kyytiin. Poistuessaan matkustaja näyttää lippunsa myös, jolloin kone veloittaa vain kuljetun matkan. Tässä yhteydessä loppuu myöskin kuljettajarahastus.