Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
17.11

345= Helb 9712
h45= Helb 611 on jo kolmatta päivää ajanut ilman määränpää tekstejä, miksi?
 
Ke 17.12.08 Helsinki:

HelB 273 / h65A
HelB 915 (Scala) / h68
HelB 9612 (Carrus City U) / h68
HelB 919, 927 ja 928 (Volvo 8700LE) / h78

#928 = UBG-846

Iltaruuhkassa kylläkin 9411 / h57 :)

Aamulla #9411:n tuotiin Rautatientorille hajonneen #102:n tilalle, siis 70V:lle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kerava 18.12:

738K: VT 303 (Teli-Scala)

Vaikka pidänkin klo 6:37 vuoron vakio-CityM:n menosta enemmän, kuin tästä hiukan tärisevästä Scalasta, niin täytyy toivoa, että teli on tullut jäädäkseen. Ko vuorolla on nimittäin koko syksyn matkustajamäärä kasvanut ja ollaan tilanteessa, jossa lähes poikkeuksetta Korson jokivarren kohdalta matkustajat saa enää seisomapaikkoja. Se on aika pitkä matka seistä Korsosta Käpylään tai jopa Kurviin asti, ei aina niin joutuisassa Lahdenväylän aamuruuhkassa. Keskimäärin parina päivänä viikossa istumapaikat on täynnä jo Ahjon eteläpäässä ja Nikinmäestä asti seistään. Mutta tämä siis olisi perusteltu muutos linjalla.
 
18.12.2008

h51 Veolia 81

Miksi tällä linjalla ei näy enää telibusseja niin kuin ennen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miksi tällä linjalla ei näy enää telibusseja niin kuin ennen?

Telibusseilla oli ongelmia Viidennen linjan kautta menneellä poikkeusreitillä. Liikennöitsijän vaihtuessa tammikuussa telibussien pitäisi palata linjalle.
 
19.12. Helsinki

HelB 909 / 453
HelB 926 / h22
 
19.12
315= Cbf 708 (8700LE helb väreissä)
Helb 9514 kilvitettynä linjalle h55A ja määränpäätekstit ajoi mannerheimintiellä.
452= Helb 9715,821
 
Maunulan jokeripysäkkeihin on jo vaihdettu uudet linjat, ei kuitenkaan siksi, että 52V lakkautetaan, sillä se löytyy yhä listalta. Sen sijaan 516 on kadonnut ja sen tilalle on ilmestynyt 513. En kuitenkaan muista mistään lukeneeni tällaisesta linjastomuutoksesta, osaisiko joku selittää mistä on kyse?
 
Pe 19.12. Espoo

HELB #24 ja 310 / 23

Helsinki

HELB #917 ja 918 / 68X
HELB #927 ja 928 / 78
 
19.12.08 Espoo

HelB 826 (Manne)/e22

19.12.08 Helsinki

HelB 125 (teli Ikarus)/h42

Cbf 708 (Volvo 8700LE)/231K
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eilen 19.12 n. klo 14, Lauttasaari (Wavulinintien ja Itälahdentien risteys)

h65A:n vai 66A:n kuski (ihan suomalaisen näköinen) lähestyy STA:n väreissä olevalla 90-luvun lopun autolla suojatietä, jota olen lähdössä ylittämään. Kuski vaikuttaa himmailevan ennen risteystä, joten lähden ylittämään suojatietä, onhan tämä tieliikennelainsäädännössä minulle jalankulkijana kuuluva oikeus. Katson tapojeni mukaisesti kuljettajaa silmiin ja arvioin, onko tämä todella pysähtymässä. Olen juuri astunut suojatielle, kun kuljettaja tekee äkkijarrutuksen, katsoo minua kieroon ja naputtaa Obelix-tyyliin etusormellaan ohimoonsa.

Sappeni kiehahtaa ja viiton omalla etusormellani suojatien liikennemerkkiä.

Olisin ymmärtänyt kuljettajan käytöksen, jos olisin suin päin rynnännyt bussin alle. Kuitenkin bussi tuli melko hitaasti risteykseen ja tällä oli todella hyvin aikaa väistää jalankulkijaa. Jos bussi ei olisi hidastanut vauhtiaan, olisin tottakai jättänyt astumatta suojatielle.

Kysymys kuuluu: onko todella pääkaupunkiseudulla yleisestikin tällainen liikennekulttuuri?
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös