17.11
345= Helb 9712
h45= Helb 611 on jo kolmatta päivää ajanut ilman määränpää tekstejä, miksi?
Viimeisin muokkaaja vko; 19.12.2008 kello 00:47. Syy: havainnointivirhe korjattu
Kerava 18.12:
738K: VT 303 (Teli-Scala)
Vaikka pidänkin klo 6:37 vuoron vakio-CityM:n menosta enemmän, kuin tästä hiukan tärisevästä Scalasta, niin täytyy toivoa, että teli on tullut jäädäkseen. Ko vuorolla on nimittäin koko syksyn matkustajamäärä kasvanut ja ollaan tilanteessa, jossa lähes poikkeuksetta Korson jokivarren kohdalta matkustajat saa enää seisomapaikkoja. Se on aika pitkä matka seistä Korsosta Käpylään tai jopa Kurviin asti, ei aina niin joutuisassa Lahdenväylän aamuruuhkassa. Keskimäärin parina päivänä viikossa istumapaikat on täynnä jo Ahjon eteläpäässä ja Nikinmäestä asti seistään. Mutta tämä siis olisi perusteltu muutos linjalla.
18.12.2008
h51 Veolia 81
Miksi tällä linjalla ei näy enää telibusseja niin kuin ennen?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.12.2008 kello 20:34. Syy: isot kirjaimet pieniksi
18.12
506= Helb 918 (Volvo 8700LE)
18.12. Vantaa
HelB 908 / 453
19.12. Helsinki
HelB 909 / 453
HelB 926 / h22
Helsinki 19.12
HELB 923 / 79
"Bara de döda stiger av i Kymlinge"
Talvimaisemia Urho Kekkosen kansallispuistosta
19.12
315= Cbf 708 (8700LE helb väreissä)
Helb 9514 kilvitettynä linjalle h55A ja määränpäätekstit ajoi mannerheimintiellä.
452= Helb 9715,821
Maunulan jokeripysäkkeihin on jo vaihdettu uudet linjat, ei kuitenkaan siksi, että 52V lakkautetaan, sillä se löytyy yhä listalta. Sen sijaan 516 on kadonnut ja sen tilalle on ilmestynyt 513. En kuitenkaan muista mistään lukeneeni tällaisesta linjastomuutoksesta, osaisiko joku selittää mistä on kyse?
Pe 19.12. Espoo
HELB #24 ja 310 / 23
Helsinki
HELB #917 ja 918 / 68X
HELB #927 ja 928 / 78
19.12.08 Espoo
HelB 826 (Manne)/e22
19.12.08 Helsinki
HelB 125 (teli Ikarus)/h42
Cbf 708 (Volvo 8700LE)/231K
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.12.2008 kello 23:27. Syy: yhdistetty kaksi viestiä
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Eilen 19.12 n. klo 14, Lauttasaari (Wavulinintien ja Itälahdentien risteys)
h65A:n vai 66A:n kuski (ihan suomalaisen näköinen) lähestyy STA:n väreissä olevalla 90-luvun lopun autolla suojatietä, jota olen lähdössä ylittämään. Kuski vaikuttaa himmailevan ennen risteystä, joten lähden ylittämään suojatietä, onhan tämä tieliikennelainsäädännössä minulle jalankulkijana kuuluva oikeus. Katson tapojeni mukaisesti kuljettajaa silmiin ja arvioin, onko tämä todella pysähtymässä. Olen juuri astunut suojatielle, kun kuljettaja tekee äkkijarrutuksen, katsoo minua kieroon ja naputtaa Obelix-tyyliin etusormellaan ohimoonsa.
Sappeni kiehahtaa ja viiton omalla etusormellani suojatien liikennemerkkiä.
Olisin ymmärtänyt kuljettajan käytöksen, jos olisin suin päin rynnännyt bussin alle. Kuitenkin bussi tuli melko hitaasti risteykseen ja tällä oli todella hyvin aikaa väistää jalankulkijaa. Jos bussi ei olisi hidastanut vauhtiaan, olisin tottakai jättänyt astumatta suojatielle.
Kysymys kuuluu: onko todella pääkaupunkiseudulla yleisestikin tällainen liikennekulttuuri?
Sakari Kestinen