Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,548
Helsingin Bussiliikenteen webbisivuilla kerrotaan, että h56:lle tulee kolme uutta ilmastoitua bussia 1.1.2010.
 
HelB hankkii vuoden 2010 alussa alkavaan liikenteeseen 21 uutta Scaniaa.
 
Scala on korimerkki, jonka yleisin alusta on Scanialta, tosin on niitä yksi tai kaksi Mersu-alustallakin.
 
Scala on korimerkki, jonka yleisin alusta on Scanialta, tosin on niitä yksi tai kaksi Mersu-alustallakin.

Yksi on Mersun alustalla, nimittäin Westendin Linjan auto #69. Nykyisin se ei tosin ole enää alkuperäisessä hopeanuoli-värityksessä, vaan valkoinen pohjaväri + Westedin Linjan teipit.
 
Pohjolan Liikenteen tiedotteen mukaan Pohjolan Kaupunkiliikenne hankkii 1.1.2010 alkavien kohteiden liikennöintiin yli 30 uutta linja-autoa, jotka kaikki ovat päästötasoltaan parasta EEV-luokkaa.
 
Scala on korimerkki, jonka yleisin alusta on Scanialta, tosin on niitä yksi tai kaksi Mersu-alustallakin.

Joo siis meni sanat sekaisin.. Eli tuleekohan suurin osa Scalan korilla? Olen kuullut erinäisistä tietolähteistä, että uudet puolan volvot ovat jatkuvasti korjaamolla, ja sitä kautta niihin ei oltaisi kovin tyytyväisiä. Jonka takia muutamalle isolle firmalle tulisi vain tuota Scalaa.. Joku fiksumpi voinee kumota tai vahvistaa asian?
 
PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

Ilmalassa liikkuvien huhujen mukaan Volvo 8700:n lisäksi loppusuoralle neuvotteluissa ovat päässeet Irisbus (Iveco) Crossway LE, sekä MAN Lion's City.

Saa nyt sitten nähdä mitä sitten oikeasti tulee... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

Jess! Hyvä että tulee muita autoja kuin Scanioita ja volvoja.

Man Lion's City LL linjalla h58 olisi kyllä hyvä :biggrin:
 
Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

:icon_frown: Toimivatko huonosti, vai miksi lopetettiin?

Itse en moista romua kyllä soisi ikinä näkeväni valtion kaarissa... On myös erittäin epäkorrektia, että PL on hoitanut kalustopuolensa hyvin tähän asti, ja nyt sortuu hankkimaan jotain itäblokin Manneja joilla ei pääse edes kunnolla Vallikallion päälle. Moiset romut vois ampua mun puolesta kuuhun ennen ku on ehtiny ensimmäistäkää sivua ajaa..
 
Viimeksi muokattu:
Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

Oho, olihan tiukkaa tekstiä Aleksi K:lta.

Nämä PL:n harkinnassa olevat MANit olisivat kai diesel-vehkeitä, sillä erolla siis Helbin vastaaviin verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

Itse en moista romua kyllä soisi ikinä näkeväni valtion kaarissa... On myös erittäin epäkorrektia, että PL on hoitanut kalustopuolensa hyvin tähän asti, ja nyt sortuu hankkimaan jotain itäblokin Manneja joilla ei pääse edes kunnolla Vallikallion päälle. Moiset romut vois ampua mun puolesta kuuhun ennen ku on ehtiny ensimmäistäkää sivua ajaa..

Eikös MAN AG ole melkoisen länsipainotteinen? Ruhristahan sen juuret löytyvät.

Tällä palstalla jossain taidettiin mainita, että tuo nuhapumppuisuus johtuu vaihteiston asetuksista, jotka HelB:llä ovat yhtä tai kahta vaunua lukuunottamatta supersäästäriasennossa. Ne, jotka eivät ole, jaksavat kyllä. Pahoittelen, etten nyt löydä varsinaista sitaattia.
 
Takaisin
Ylös