Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/67

Viestiketju: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

  1. #16
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Eikös MAN AG ole melkoisen länsipainotteinen? Ruhristahan sen juuret löytyvät.
    Motorwerke Augsburg-Nürnberg eli jäljet johtavat eteläiseen Saksaan.

    MANnin bussitehdas on käsittääkseni ollut iät ja ajat Salzgitterissä, joka sijaitsee Braunschweigista lounaaseen. Eli onhan bussitehdaskin ollut kylmän sodan aikana Länsi-Saksan puolella. Kyseinen bussitehdas taitaa olla alun perin Büssingin tuotantolaitos. Tosin nykyään noita MANnin tehtaita taitaa olla muuallakin:
    http://de.wikipedia.org/wiki/MAN_Nut...erlandbusse.29
    Eli Euroopan alueella Braunschweigin lisäksi myös Saksan Plauenissa sekä Puolan Posenissa (Poznanissa) ja Starachowicessä.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  2. #17

    Liittynyt
    30.07.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    119

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Tällä palstalla jossain taidettiin mainita, että tuo nuhapumppuisuus johtuu vaihteiston asetuksista, jotka HelB:llä ovat yhtä tai kahta vaunua lukuunottamatta supersäästäriasennossa. Ne, jotka eivät ole, jaksavat kyllä. Pahoittelen, etten nyt löydä varsinaista sitaattia.
    Höpö höpö.. 2 aks kohdalla myös ahtamaton kone vaikuttaa asiaan.
    -Kimmo-

  3. #18
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Itse en moista romua kyllä soisi ikinä näkeväni valtion kaarissa... On myös erittäin epäkorrektia, että PL on hoitanut kalustopuolensa hyvin tähän asti, ja nyt sortuu hankkimaan jotain itäblokin Manneja joilla ei pääse edes kunnolla Vallikallion päälle. Moiset romut vois ampua mun puolesta kuuhun ennen ku on ehtiny ensimmäistäkää sivua ajaa..
    No, miten vain, minä ajoitan usein lähtöni siten että pääsen HelB 707 tai 708:lla matkaan Scalan sijasta. Minun puolestani kaikki matkustamani bussit saisivat olla MANneja. Penkissä pysyy koko matkan(Scalassa mahdottomuus), ovet eivät kirsku (vrt. Scala) eivätkä suhise voimakkaasti (vrt. CNG-Säffle), hiljainen käyntiääni ym.

    Joo, ehkä vähän ohi aiheen mutta kaikkein vähiten pahaa sanottavaa keksin MANista.

  4. #19
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    885

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kimmo Näytä viesti
    Höpö höpö.. 2 aks kohdalla myös ahtamaton kone vaikuttaa asiaan.
    ZF:n automaattilaatikoista löytyy muistaakseni neljä eri taloudellisuus"asentoa". Ehkäpä sillä on ihan vähän merkitystä esimerkiksi auton kiihtyvyyteen, millä kierrosalueella ajetaan....

  5. #20
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    ZF:n automaattilaatikoista löytyy muistaakseni neljä eri taloudellisuus"asentoa". Ehkäpä sillä on ihan vähän merkitystä esimerkiksi auton kiihtyvyyteen, millä kierrosalueella ajetaan....
    HelBin uusimmissa MANeissa 826, 901-904, 930-937 loota taitaa olla säädetty power-asentoon kun vaihtavat aiempaa suuremmilla kierroksilla ja ovat pirteämpiä. Esim. painamalla kaasupoljin täyskaasuasentoon kone ottaa kierroksia 2200 r/min asti eli käytännössä kierrosrajoittimeen asti.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  6. #21

    Liittynyt
    23.12.2008
    Viestejä
    1

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    HelBin uusimmissa MANeissa 826, 901-904, 930-937 loota taitaa olla säädetty power-asentoon kun vaihtavat aiempaa suuremmilla kierroksilla ja ovat pirteämpiä. Esim. painamalla kaasupoljin täyskaasuasentoon kone ottaa kierroksia 2200 r/min asti eli käytännössä kierrosrajoittimeen asti.
    Uusimmissa MAN:neissa on ihan sama ohjelma vaihteistoissa. Kaasupoljin on muuttunut. Vanhemmissa kickdown ei mene päälle jos ei oikeasti polje kaasua pohjaan. Siis kuskit salille! Uudemmissa poljin on kevyt käyttää. Ainoa missä on eri ohjelma niin auto 607.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.05.2009 kello 22:24. Syy: siistty viestiä

  7. #22
    PKL-YTV avatar
    Liittynyt
    14.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    69

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    PL:lle tulee 25kpl Irisbus Iveco Crossway LE 2-akselisia, sekä 6kpl Scania Scala telejä.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PKL-YTV Näytä viesti
    PL:lle tulee 25kpl Irisbus Iveco Crossway LE 2-akselisia, sekä 6kpl Scania Scala telejä.
    Eli täsmälleen sitä kalustoa, jota kohteisiin oli tarjottukin.

  9. #24
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PKL-YTV Näytä viesti
    PL:lle tulee 25kpl Irisbus Iveco Crossway LE 2-akselisia
    Tätä en olisi halunnut kuulla, olkookin sitä kalustoa mitä tarjottiin. PL on tähän asti ollut hyvä firma ja nyt sortuu näihin. Sikäli Irisbus kulkee hyvin ja kuulostaa hyvältä, mutta että Pohjolan Liikenteelle, jolle on yleensä tullut uusia volvoja tai scaloja..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  10. #25

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: PL:n kalustohankinnat - syksy 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Tätä en olisi halunnut kuulla, olkookin sitä kalustoa mitä tarjottiin. PL on tähän asti ollut hyvä firma ja nyt sortuu näihin. Sikäli Irisbus kulkee hyvin ja kuulostaa hyvältä, mutta että Pohjolan Liikenteelle, jolle on yleensä tullut uusia volvoja tai scaloja..
    Minä taas pidän siitä että ei aina tarvitse matkustaa samanlaisissa busseissa.

  11. #26
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

    Mitähän korjaamolla sanotaan vuoden kuluttua, kun on puuhailtu 25 kärryn kanssa?

  12. #27
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Mitähän korjaamolla sanotaan vuoden kuluttua, kun on puuhailtu 25 kärryn kanssa?
    Onko sulla parempaa tietoa kuin PL:lla, mikä noissa niin huonoa olisi? Ei noi voi ainakaan uusia Volvoja kehnompia olla.

    Noissa leasingautoissahan on lienee täydellinen huoltosopimus eli PL:n korjaamolla ei saa käytännossä vaihtaa kuin ajovalonpolttimoita tai muuta sellaista, kaikki muu korjataan maahantuojan korjaamolla.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 14.05.2009 kello 03:59.

  13. #28
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

    Anteeksi nyt jos toistan itseäni mutta mikä niissä Scaloissa ja Volvoissa on niin hyvää? Volvon vielä ymmärrän mutta yksikään firma jota kiinnostaa matkustusmukavuus yhtään älköön enää koskaan hankkiko yhtään Scalaa...

    Ihan sama mitä iirispusseja tilalle mutta olen tullut viikon Scalassa 2x35min istuneena jo niin selkä/jalka ym. vaivaiseksi että kaikki Scalat saisi minun puolestani laivata vaikka tunkiolle ja hankkia mitä tahansa tilalle...

    Se taitaa olla monella periaate että Scala ja 8700 on "oikeita autoja" ja on trendikästä "vihata" kaikkea mikä ei ole Scala/8700.

  14. #29
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Se taitaa olla monella periaate että Scala ja 8700 on "oikeita autoja" ja on trendikästä "vihata" kaikkea mikä ei ole Scala/8700.
    Kyllä kai kotimaisuuskin jotain vaakakupissa painaa.
    "Juna toisi huumeet."

  15. #30
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

    Scala ja 8700 eivät ole ainoat vaihtoehdot, mutta kun muutaman vuoden takainen ikarusvillitys on näyttänyt sen, että halvalla ei saa hyvää, varsinkin jos autoja ei viitsitä edes huoltaa, tällöin niin matkustajienkin kuin kuljettajienkin on ikävä kulkea räjähdyspisteessä olevalla rotiskolla. (Syyttävä sormi osoittaa etenkin erääseen C:llä alkavaan konserniin). Myös Irisbussien toimivuudesta kuulee yhtä jos toista, en väittäisi, että Volvot olisivat yhtään niitä huonompia.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012
    kirjoittanut chauffer foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 02.03.2013, 02:44
  2. Uudet bussit, vuodenvaihde 2010/2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 28.01.2011, 10:09
  3. Uudet bussit, vuodenvaihde 2008/2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 28.01.2009, 19:38
  4. Uudet bussit, vuodenvaihde 2007/2008
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.02.2008, 16:44
  5. Uudet bussit, vuodenvaihde 2005/2006
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 55
    Viimeisin viesti: 12.11.2006, 02:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •