Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

Etunäytössä vaikuttaisi lukevan

Meilahden Klinkikat
Klinikerna i Meilans

Sivunäytössä vaikuttaisi lukevan

Meilahti Klinikat
Meilans Kliniker
 
Etunäytössä vaikuttaisi lukevan

Meilahden Klinkikat
Klinikerna i Meilans

Sivunäytössä vaikuttaisi lukevan

Meilahti Klinikat
Meilans Kliniker

:D:D Mutta etunäytössä lukee myös Meilahti klinkikat ja ruotsiksi on ihan oikein Mejlans, eikä Meilans . Näyttäisi siltä että PL on käyttänyt google translatea...
 
Tänään 58:lla pelkkiä ivecoja. Sisällä oleva pysäkkinäyttö lienee selkein ja tarkoituksenmukaisin, mitä HSL alueella on tähän mennessä vakituisesti käytetty. Tosin ohjelmointi kaipaa vielä pientä hiontaa, sillä #758:ssa näyttö näytti vain kirjainta ä, napinpainamisen jälkeen Vuorotellen STOP ja ä. #748:ssa, jossa oli jo sotkuja takapenkillä :mad: :eek:, näyttö näytti pysäkillä määränpäätä 58 Itäkeskusä58 Östra centrum ja pysäkit muodossa KotkankatuäKotkagatan, SturenkatuäSturegatan. Etulinjakilvissä silmään pisti suomenkielisen määränpäätekstin jäljessä turha kauttaviiva.

No, eiköhän nuo korjaannu. ;)
 
Sehän nyt onkin täysi roskalinja koko h67! Onneksi sitä ei tarvitse enää HelBillä ajaa!

Joo oikeasti on Suomen nuoriso nykyään aika kiittämätöntä porukkaa, kun järjestetty bussit kulkemaan kotoa keskustaan ja takaisin ja vieläpä suhteellisen usein, mutta bussit pitää sitten heti töhriä... Ei sillä, olenhan itsekin vasta 16, mutta en minä sentään busseja alkaisi töhrimään tai hajottamaan penkkejä tai varastamaan hätätilanteisiin tarkoitettuja vasaroita busseista. Ei tulisi mieleenkään.

Mutta joo menee(kö?) vähän off topicciin jo...
 
Pohjolan Liikenteen uusista Ivecoista olen nyt tehnyt usean päivän ajan matkustajahavaintoja seuraavasti: selkeä ja pirteä yleisilme, väritys sisällä on jopa iloinen verrattuna totuttuun Scalan harmauteen. Penkit ovat hyvät istua ja pysäkkinäyttö on tosiaan likimain paras mitä on nähty. Mutta puutteitakin löytyy: takapenkki on aivan mahdoton paikka istuttavaksi 180cm ihmiselle, lämmityslaitteisto pitää yllättävän kovaa kohinaa, etuvippiovet ovat hitaaaaaaaaaimmat koskaan näkemäni, lattia pyrkii jäätämään.
 
HelB 1014, Scala KUB 4x2, oli 6.1.2010 yhä Ruskeasuolla eikä rekisterikilpiäkään aamun hämäryydessä näkynyt.
 
Joku näistä PL:n uusista Ivecoista tuli iltapäivällä 6.1 Hämeenlinnanväylällä vastaan hinurin kyydissä. Kilvitetty 58B:lle. Kauanpa kesti.
 
Joku näistä PL:n uusista Ivecoista tuli iltapäivällä 6.1 Hämeenlinnanväylällä vastaan hinurin kyydissä. Kilvitetty 58B:lle. Kauanpa kesti.

Olisiko ollut auto 759, joka hajosi Tullinpuomiin puolen päivän korvilla.
 

Liitetiedostot

  • pl_irisbussit.jpg
    pl_irisbussit.jpg
    101.7 KB · Lukukerrat: 336
Joku näistä PL:n uusista Ivecoista tuli iltapäivällä 6.1 Hämeenlinnanväylällä vastaan hinurin kyydissä. Kilvitetty 58B:lle. Kauanpa kesti.

1/7/10

PL 738 (Irisbus Crossway LE) oli hätävilkut päällä hajonneenna Pasilan aseman pysäkillä n klo 17 tänään. Mikähän noita Iriksiä oikein vaivaa, kun eivät millään meinaa pysyä aikataulussa, tai sitten jäävät välille?
 
Olisikohan ensimmäisen varsinaisen talven haasteet. Kalustohan on etelästä kotoisin. Huolestuisin vasta kun ensi talvella sama toistuu.
 
Takaisin
Ylös