Uudet bussit, syksy 2009

Tänään bongattu Ivecon maahantuojalla Delta Trucksilla:
- 2 x WL Crossway LE
- 1 x Veolia Crossway LE
 
Uusien Scalojen kanssa oli ongelmia heti eilen. #711:sen ovet reistailivat Leppävaarassa iltapäivästä. Talvi näyttää mitä tuleman pitää..

Tosiaan heti näkyi, että Lahdessa ollaan tehty autoja kiireellä ja viimeistely/huolellisuus on sitten sen mukaista. Esimerkiksi eräässä Veolian teli-Scalassa kattokanavan ja ikkunankarmien liitoksista pursuili eristevillaa. Lisäksi kori tuntui tärisevän enemmän 80 km/h nopeudessa kuin vanhemmat KUB-sukulaiset. Eräänlaisena "ominaisuutena" näissä tämänkesäisissä Scaloissa niin Veolian kuin muiden osalta on tyhjäkäyntiresonointi/-tärinä, joka ilmeisesti aiheutuu ilmastoinnin hurinasta. Voi olla, näistä uutukaisista tulee vielä varsinaisia nitisijöitä.
 
Tosiaan heti näkyi, että Lahdessa ollaan tehty autoja kiireellä ja viimeistely/huolellisuus on sitten sen mukaista. Voi olla, näistä uutukaisista tulee vielä varsinaisia nitisijöitä.

Se nyt ei liene kenellekkään yllätys, jos tehdas pyörii ihan äärirajoilla ja ulos tulee pelkkää tusina-Scalaa. Se kuitenkin ihmetyttää, että ongelmat alkoivat nyt jo heti. Luulisi, että olisi koneet ja muut kestäny edes kesäilmoilla. Jäämme odottamaan "jännittävää" talvea kun saadaan PL:n iirisbussit, joita on kuuleman mukaan jäänyt Wessulla tien varteen parhaimmillaan 14 kappaletta päivässä.. :)
 
...iirisbussit, joita on kuuleman mukaan jäänyt Wessulla tien varteen parhaimmillaan 14 kappaletta päivässä.. :)

Äkkiseltään mietittynä taitaa WL omistaa 14kpl Irisbus Citelis Line-tyyppistä autoa. Tämän lisäksi nyt tulee mieleen #90 Crossway ja Daily Wing-pikkubussi, olikohan vielä muita? Kuuluuko noille tiellejääneille kenties myös Renault Agora Linet, vai mitä kuulemasi kertoo? Vai onko tilanne kenties se, että koko Citelis-laivue hyytynyt saman päivän aikana?

Scalan viimeistely tuntuu olevan olleen koko mallihistorian ajan melko omaa luokkaansa, harvassa Volvossakaan tänä päivänä säästyy räminöiltä ja resonoinnilta. Ei ihme, jos Pohjolassakin mietitään ja kokeillaan vaihtoehtoja kahden valtamerkin rinnalle.
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiseltään mietittynä taitaa WL omistaa 14kpl Irisbus Citelis Line-tyyppistä autoa.

harvassa Volvossakaan tänä päivänä säästyy räminöiltä ja resonoinnilta.

Olen todella kuullut, että 14 kappaletta iirisbusseja oltaisiin vedetty hinausautolla pois tien varresta. :) Näissä viime vuonna tulleissa Volvoissa kuuluu olevan etuakselissa semmonen kummallinen "klonsutus" kun tulee pieni kuoppa tiessä. Telipeleissä vastaavaa en ole koskaan kuullut. En tiedä että mistä moinen johtuu mutta kuoppaisella tiellä se häiritsee ainakin allekirjoittajaa.
 
...harvassa Volvossakaan tänä päivänä säästyy räminöiltä ja resonoinnilta...

Tänään muuten tuli matkustettua HelB 928:lla (vai olikohan 918, en nyt ihan 100% varmasti muista, samaa sarjaa kuitenkin) ja täytyy sanoa, etten ole koskaan aikaisemmin kuullut yhtä narisevia keski-ovia. Tuli ihan mieleen "Linnunradan käsikirja liftareille" -elokuvan huokailevat ovet, mutta tämän bussin ovet olivat korvia särkeviä.
 
Olen todella kuullut, että 14 kappaletta iirisbusseja oltaisiin vedetty hinausautolla pois tien varresta. :)
Onko sinullekin joku tämän kertonut? Vai viittaatko tähän viestiini? Minulle eräs hinausautoyrittäjä näin rehvasteli, mutta toistaiseksi pidän sitä yksittäisenä heittona ilman vahvistusta suuntaan tai toiseen.
 
Onko sinullekin joku tämän kertonut? Vai viittaatko tähän viestiini? Minulle eräs hinausautoyrittäjä näin rehvasteli, mutta toistaiseksi pidän sitä yksittäisenä heittona ilman vahvistusta suuntaan tai toiseen.

Ihan kertomana tullut kuljettajan suusta.. :)
 
Vt 490 Irisbus Iveco
 

Liitetiedostot

  • VT 490.jpg
    VT 490.jpg
    105 KB · Lukukerrat: 540
  • 490.jpg
    490.jpg
    122.6 KB · Lukukerrat: 446
  • VT490jbg3.jpg
    VT490jbg3.jpg
    91.7 KB · Lukukerrat: 739
  • Vt490jpg4.jpg
    Vt490jpg4.jpg
    92.3 KB · Lukukerrat: 615
Takaisin
Ylös