Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-17/17

Viestiketju: PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä

  1. #16
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen lähtö Turun sopimusliikenteestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Höpö höpö. Tilinpäätöstiedothan on julkisia ja webistä vapaasti selattavissa. Pääkaupunkiseudun sopimusliikenteessä eniten voittoa tekee Concordia Bus Finland.
    Täältä löytyvät ainakin nämä taloustiedot:
    http://www.inoa.fi/

    Voidaanko ajatella, että jos Pohjolan Liikenteellä noudatettaisiin tehokkaampia käytäntöjä, niin voitto paranisi nykyisestä selvästi? Nykyiset käytännöt voivat toki työntekijöille olla kevyempiä, vaikka näennäisesti tehottomia, jolloin työssäjaksaminen olisi parempaa.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  2. #17
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen lähtö Turun sopimusliikenteestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Nykyiset käytännöt voivat toki työntekijöille olla kevyempiä, vaikka näennäisesti tehottomia, jolloin työssäjaksaminen olisi parempaa.
    Tämä tulee vastaan lähinnä tilaajan kiertoja tiukemmin ajamisessa ja siirtoajoihin varatussa ajassa. Näillä asioilla "leikkineet" firmat ovat saaneet kokemusta niiden vaikutuksesta mm. sairaspoissaoloihin ja vaihtuvuuteen ja sitä kautta kokonaistaloudellisuuteen. Lopputuloksena nähdään, että kaikissa isoissa firmoissa on tilaajan kiertoja tiukemmin ajamista, siirtoajojen tarkkaa kellotusta ja viimeisten sivujen ajoaikojen seurantaa.

    Jotkut tehottomat käytännöt taas haittaavat myös työtyytyväisyyttä, mainitsit itse mm. pitkät palkalliset tauot.

    Usein on myös niin, että jo firman voitollisuus sinällään lisää työtyytyväisyyttä. Silloin työntekijöillä ei ole pelkoa siitä, että firma menisi nurin tai päättäisi lopettaa toimintansa pääkaupunkiseudun sopimusliikenteessä.

    Olen ennenkin kirjoittanut täällä, että Concordian esimerkki näyttää, että pääkaupunkiseudulla on täysin mahdollista tehdä voittoa sopimusliikenteessä, jos vain toiminta osataan järjestää tehokkaasti. Viimeisimmässä Bussiammattilaisessa Westendin Linjan toimitusjohtaja välitti samaa sanomaa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Alihankinnat YTV/HKL-liikenteessä
    kirjoittanut Rasbelin foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 12.05.2011, 19:16
  2. HSL: Muutoksia Kirkkonummen liikenteessä 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 22:00
  3. ESLL:n kuvat
    kirjoittanut ESLL foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.01.2009, 13:08
  4. ESLL alihankkijana?
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 03.09.2008, 17:39
  5. Hauska huomio ESLL:n bussista
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.02.2006, 15:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •