Tämä tulee vastaan lähinnä tilaajan kiertoja tiukemmin ajamisessa ja siirtoajoihin varatussa ajassa. Näillä asioilla "leikkineet" firmat ovat saaneet kokemusta niiden vaikutuksesta mm. sairaspoissaoloihin ja vaihtuvuuteen ja sitä kautta kokonaistaloudellisuuteen. Lopputuloksena nähdään, että kaikissa isoissa firmoissa on tilaajan kiertoja tiukemmin ajamista, siirtoajojen tarkkaa kellotusta ja viimeisten sivujen ajoaikojen seurantaa.
Jotkut tehottomat käytännöt taas haittaavat myös työtyytyväisyyttä, mainitsit itse mm. pitkät palkalliset tauot.
Usein on myös niin, että jo firman voitollisuus sinällään lisää työtyytyväisyyttä. Silloin työntekijöillä ei ole pelkoa siitä, että firma menisi nurin tai päättäisi lopettaa toimintansa pääkaupunkiseudun sopimusliikenteessä.
Olen ennenkin kirjoittanut täällä, että Concordian esimerkki näyttää, että pääkaupunkiseudulla on täysin mahdollista tehdä voittoa sopimusliikenteessä, jos vain toiminta osataan järjestää tehokkaasti. Viimeisimmässä Bussiammattilaisessa Westendin Linjan toimitusjohtaja välitti samaa sanomaa.