Sivu 14 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41011121314151617 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/248

Viestiketju: Teli- ja nivelbussit

  1. #196
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Muutamat jo aiemmin viljeli "täysin varmana tietona" että MAN ei enää tee telejä, joku linkitti että ruotsiin niitä oli toimitettu silti ja senkin jälkeen tätä "varmaa tietoa" jaettiin. Nyt niitä siis saa ruotsiin jo toisen kerran tämän "varman tiedon" aikana.

  2. #197
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Kenties LL mallia, eli täysmatalaa ei valmisteta enää, kun en niitä löytänyt Ruotsistakaan vuoden -09 jälkeen.
    Vai olisiko Helbiltä laitettu huhu liikkeelle synonyyminä asialle "nämä ovat epäluotettavia p%#&ja emmekä hanki niitä enää"

    Mitenhän toimiva kapine Man olisi dieselmoottorilla? Ja olisi edelleen esim. 550:lle täysmatala ollut toimivampi korityyppi kuin tulevat Scalat :/

    Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että 615:lla, jossa matkustajavaihtuvuutta on vähemmän ja keskinopeutta enemmän, ajetaan avarilla, moni-ovisilla ja meluisilla keskustabusseilla ja hitaampia matkustajavaihtuvampia linjoja ajetaan ahtaammilla ja vähempi-ovisilla scaloilla
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #198
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1425

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että 615:lla, jossa matkustajavaihtuvuutta on vähemmän ja keskinopeutta enemmän, ajetaan avarilla, moni-ovisilla ja meluisilla keskustabusseilla ja hitaampia matkustajavaihtuvampia linjoja ajetaan ahtaammilla ja vähempi-ovisilla scaloilla
    Eivät ole olleet mittauksissa meluisia, eikä muutenkaan, tyhjäkäyntiääntäkään tuskin kuulee sisällä. Vai vertailetko sähköbusseihin?

  4. #199
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    879

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Eivät ole olleet mittauksissa meluisia, eikä muutenkaan, tyhjäkäyntiääntäkään tuskin kuulee sisällä.
    HelBin 600-sarjan MANin telimalliset korit kuitenkin rämisevät ja kolisevat nykyään jo sen verran pahasti, että korviin koskee.

  5. #200
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Eivät ole olleet mittauksissa meluisia, eikä muutenkaan, tyhjäkäyntiääntäkään tuskin kuulee sisällä. Vai vertailetko sähköbusseihin?
    Ainakin viimeksi kun olen mennyt 615:lla, oli moottorin ja voimansiirron äänet yksistään huomattavat Tuusulanväylän osuudella. Tai oikeastaan välillä Käpylä - Lentoasema. Siihen päälle vielä ovien suhina vajaassa 90km/h nopeudessa. Taajamanopeuksissa Man onkin mukavan hiljainen.

    LE-korissa kuitenkin jo rakenne itsessään vaimentaa ääntä, kun ei koko bussi pituudeltaan viistä maata. Ja Moottori+Vaihteisto jää kauemmaksi matkustamosta.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  6. #201

    Liittynyt
    25.06.2013
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Tervehdys,

    Ajattelin kysyä teiltä asijantuntioilta neuvoa nivelbusseihin liittyen.
    Aloitin juuri vuoden pituisen markkinointiduunin eräässä Englantilaisessa firmassa Lontoon lähellä.

    Kyseisellä firmalla, joka vuokraa ajoneuvoja, on Citaro 0530 G ja Scania Omnicity nivelbusseja yhteensä noin 100kpl tyhjän panttina. Vuosimallit ovat 2003-2004, kunto on jokaisessa todella hyvä mutta ratti on oikealla puolella. Bussit ovat pois käytosta sen takia, koska Lontoo päätti vaihtaa kerrosbusseihin.

    Minun duunini on siis markkinoida ja saada nämä bussit myytyä Eurooppaan tai vaikka toiselle puolelle maapalloa. Olen katsellut maita joissa ajetaan vasemmalla sekä Euroopan maita, joissa on samoja busseja käytossa, jos loytyisi ostajia vara-osiksi.

    Olisiko teillä vinkkejä, miten pääsisin näistä nivelbusseista eroon, muuten kuin romuttamalla?

  7. #202
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1315

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut esko Näytä viesti
    Minun duunini on siis markkinoida ja saada nämä bussit myytyä Eurooppaan tai vaikka toiselle puolelle maapalloa. Olen katsellut maita joissa ajetaan vasemmalla sekä Euroopan maita, joissa on samoja busseja käytossa, jos loytyisi ostajia vara-osiksi.

    Olisiko teillä vinkkejä, miten pääsisin näistä nivelbusseista eroon, muuten kuin romuttamalla?
    Ainakin Maltalle ja Sri Lankaan näyttää päätyneen vanhoja brittibusseja, joten vasemman puoleisista ovista ei liene haittaa.

    Tämä firma on suht' koht' iso saksalainen käytetyn raskaan kaluston välittäjä, joten kannattaa kysellä sieltä kiinnostusta ainakin varaosiin:
    www.alga.de
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  8. #203
    jac
    jac ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    94

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    HSL:n hallituksen ensi tiistain kokouksen esityslistalla on mielenkiintoinen esitys Helsingin kaupungille toteutettavaksi ehdotettavien vuoden 2020 pienkohteiden joukossa: Linjojen 14, 18 ja 39 mahdollinen muuttaminen sähkökäyttöisillä nivellinja-autoilla ajettavaksi, päätepysäkkien ja pysäkkien parantaminen.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.03.2019 kello 07:46. Syy: Siirretty toiseen ketjuun

  9. #204

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    702

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jac Näytä viesti
    HSL:n hallituksen ensi tiistain kokouksen esityslistalla on mielenkiintoinen esitys Helsingin kaupungille toteutettavaksi ehdotettavien vuoden 2020 pienkohteiden joukossa: Linjojen 14, 18 ja 39 mahdollinen muuttaminen sähkökäyttöisillä nivellinja-autoilla ajettavaksi, päätepysäkkien ja pysäkkien parantaminen.
    Ehdotuksessa Vantaan kaupungille ei löytynyt mainintaa 39:stä, vaikka sen päätepysäkki on Myyrmäessä ja ensi syksystä 39B:n ruuhkan lähdöt siirtyvät varsinaiselle linjalle. Liitteessä on tosin kohta "Runkolinjan 570 (Mellunmäki – Tikkurila – Lentoasema) aloittaa liikennöinnin syksyllä 2021, tutkitaan mahdollisuutta liikennöidä linjaa sähkönivelbusseilla.", joka myös on ainakin itselle ensimmäinen vastaan tullut maininta 570:n lykkääntymisestä taas vuodella.

  10. #205

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    836

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Liitteessä on tosin kohta "Runkolinjan 570 (Mellunmäki – Tikkurila – Lentoasema) aloittaa liikennöinnin syksyllä 2021, tutkitaan mahdollisuutta liikennöidä linjaa sähkönivelbusseilla.", joka myös on ainakin itselle ensimmäinen vastaan tullut maininta 570:n lykkääntymisestä taas vuodella.
    Liittyy Ojangon bussivarikon valmistumisen viivästymiseen, joka johtuu taas tehdyistä valituksista.

  11. #206
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jac Näytä viesti
    HSL:n hallituksen ensi tiistain kokouksen esityslistalla on mielenkiintoinen esitys Helsingin kaupungille toteutettavaksi ehdotettavien vuoden 2020 pienkohteiden joukossa: Linjojen 14, 18 ja 39 mahdollinen muuttaminen sähkökäyttöisillä nivellinja-autoilla ajettavaksi, päätepysäkkien ja pysäkkien parantaminen.
    Nämä linjat ovat usein täysiä ja pysähtyvät joka pysäkillä. Lisäksi suuri linjaosuus on tiiviissä kaupunkirakenteessa. Todella hyvä ehdotus. Mutta myönnän että oma lehmä ojassa. Käytän 14 ja 39 paljon.

  12. #207

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    836

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Liitteessä on tosin kohta "Runkolinjan 570 (Mellunmäki – Tikkurila – Lentoasema) aloittaa liikennöinnin syksyllä 2021, tutkitaan mahdollisuutta liikennöidä linjaa sähkönivelbusseilla.", joka myös on ainakin itselle ensimmäinen vastaan tullut maininta 570:n lykkääntymisestä taas vuodella.
    Kävin eilen lentokentällä ja sanoisin että on ihan hyvä että tuo 570 aloittaa vasta tuolloin, koska meneillään oleva lentokentän remontti on laajuudessaan melkoinen myös liikenteellisesti.

  13. #208

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Nämä linjat ovat usein täysiä ja pysähtyvät joka pysäkillä. Lisäksi suuri linjaosuus on tiiviissä kaupunkirakenteessa. Todella hyvä ehdotus. Mutta myönnän että oma lehmä ojassa. Käytän 14 ja 39 paljon.
    Käytän myös ko. linjoja paljon. En ole erityisemmin nivelautojen ystävä mutta mikäs siinä jos niihin tulee vähintään sama penkkimäärä kuin teleissä eikä vuorovälejä harvenneta. Aikanaanhan oli idea, että jos nivelbusseja käytetään niin vuoroväliä voi harventaa. Vastustan edelleenkin joukkoliikenteessä seisomista. Eri asia jos ajaa vain pari pysäkinväliä mutta allekirjoittanut kävelee sellaiset.

  14. #209
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    JOko ne ovat oppineet rakentamaan käytössä kestävät nivelet. Eräs ammattikuski kertoi minulle että nivelten heikko kestävyys on pääsyy, miksi nivelautoista on välillä luovuttu. Aikanaan muuten 39:lläkin oli nivelautoja. Kyllä se tahtoi monesti olla että nivelessä oli reikiä.

  15. #210
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3971

    oletus Vs: Akkusähköbussi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    JOko ne ovat oppineet rakentamaan käytössä kestävät nivelet. Eräs ammattikuski kertoi minulle että nivelten heikko kestävyys on pääsyy, miksi nivelautoista on välillä luovuttu. Aikanaan muuten 39:lläkin oli nivelautoja. Kyllä se tahtoi monesti olla että nivelessä oli reikiä.
    Muistaakseni suurin osa HKL:n korkeista nivelistä palveli täydet 16 vuotta ja myös STA:n nivelet olivat liikenteessä pitkäikäisiä. Eivät siis mitenkään huonoja olleet. Viimeiset HKL:n hankkimat nivelet olivat matalat 9601 ja 9602 ja näissä taisi ongelmia olla paljon ja aika pianhan näistä hankkiuduttiinkin eroon.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen nivelbussit
    kirjoittanut otto s foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 151
    Viimeisin viesti: 01.04.2020, 07:56
  2. Ensimmäiset nivelbussit Helsinkiin
    kirjoittanut trumanb foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 20:23
  3. Missä teli-Wiimoja?
    kirjoittanut bussifriikki foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 06.07.2009, 17:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •