
Alunperin kirjoittanut
Eppu
Näin ei taida olla enää eikä tässä tapauksessa. Tampereella vuoroväliä todellakin harvennettiin ja pahimmillaan touhu oli hieman noloa. Toisaalta varsinkin City U -nivelet olivat autoina parhaimmasta päästä niin matkustusmukavuuden kuin kapasiteetinkin kannalta.
Vaikka matalalattiaiseen nivelautoon ei istumapaikkoja enempää saakaan kuin teliautoon, on siitä tietyissä tapauksissa kuitenkin etua. Leveät oviaukot nopeuttavat hieman pysäkkiaikoja ja aina on seisomapaikkoja jos joltain pysäkiltä tulee kerralla enemmän asiakkaita.
Vielä 90-luvulla matalat nivelet olivat uusi juttu joten sen ajan autoissa oli omat murheensa. Kehityksessä on menty suurin harppauksin eteenpäin, joten samanlaista pajalla seisottamista tuskin on luvassa jos niveliä oikeasti hankitaan.