Sivu 17 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71314151617
Näytetään tulokset 241-248/248

Viestiketju: Teli- ja nivelbussit

  1. #241
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3762

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Nyt kun pää on avattu ja sähkönivelbussit ovat tuloillaan vuonna 2021 HSL-liikenteeseen linjoille 14, 18, 39 ja 570, näen niille jo seuraavat käyttökohteet:

    Linjat 58, eli ensi syksystä alkaen runkolinja 500, sekä linja 59. Näiden linjojen nykyiset sopimukset optioineen ovat loppumassa vuoden 2022 lopulla. Linjaa 59:hän ollaan jatkamassa Malminkartanoon asti ja sen nykyinen rinnakkaislinja 50 ollaan lopettamassa jo ensi syksynä. Tällöin linjasta 59 tulee siis hyvin runkolinjamainen ja se saattaisi olla hyvä linja oikeksi runkolinjaksi nostamiseen lähivuosina.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #242

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1075

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tuo toimittaja voisi kysellä Höseliltä, mitä järkeä koko tässä touhussa on linjojen 14/18/39 osalta. Meillehän on tulossa Vihdintien ratikka, jonka on määrä olla liikenteessä noin 10 vuoden kuluttua. Kun tiedämme toteutuspolun olevan se, että aloitetaan Topeliuksenkadun rinnakkaisradasta, sitten perusparannetaan Manskun rata ja sitten aloitetaan liikenne, niin linjaryppäällä 14/18/39 lie elinvuosia jäljellä sellaiset 7–8 vuotta, joista pari viimeistä ajettaisiin herkillä nivelbusseilla keskellä ratatyömaata.

    Eli onko Kiinan nivelet niin halpoja, että ne kannattaa hankkia noin lyhyttä käyttöaikaa varten, ja ajaa siellä huonokuntoisella kiskotyömaalla loppuun?
    Toinen vaihtoehto on, ettei höselillä uskota kovin vakavasti Helsingin kykyyn toteuttaa Topeliuksen/Fredan -ratikkaa suunnitellulla aikataululla. Töölössä vielä asukkaat vastustavat kaikkia järkeviä katusuunnitelmia ja niitä mitä kannattavat, ei kannata huonoina toteuttaa. Ihan toinen tilanne kuin esim. Hämeentiellä, jossa oli asukkaiden melko vahva ja lähes yksimielinen tuki.

  3. #243

    Liittynyt
    02.11.2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    57

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Nyt kun pää on avattu ja sähkönivelbussit ovat tuloillaan vuonna 2021 HSL-liikenteeseen linjoille 14, 18, 39 ja 570, näen niille jo seuraavat käyttökohteet:

    Linjat 58, eli ensi syksystä alkaen runkolinja 500, sekä linja 59. Näiden linjojen nykyiset sopimukset optioineen ovat loppumassa vuoden 2022 lopulla. Linjaa 59:hän ollaan jatkamassa Malminkartanoon asti ja sen nykyinen rinnakkaislinja 50 ollaan lopettamassa jo ensi syksynä. Tällöin linjasta 59 tulee siis hyvin runkolinjamainen ja se saattaisi olla hyvä linja oikeksi runkolinjaksi nostamiseen lähivuosina.
    Eihän linjaa 50 vielä ensi syksynä olla lakkauttamassa, ainakaan liikennöintisuunnitelman mukaan. https://www.hsl.fi/liikennointisuunn...elma-2019-2020

  4. #244
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3762

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhotyyppi Näytä viesti
    Eihän linjaa 50 vielä ensi syksynä olla lakkauttamassa, ainakaan liikennöintisuunnitelman mukaan. https://www.hsl.fi/liikennointisuunn...elma-2019-2020
    Sorry joo, vasta suunnitelma vuodelle 2020:
    https://www.hsl.fi/poikittaisyhteydet
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.03.2019 kello 20:00. Syy: Korjattu linkki
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  5. #245

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    724

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Koko haaraa Kaupintietä pitkin ei tarvittaisi jos sitten kun sekä Jokeri ja kiskot Munkkiniemestä Vihdintielle ovat valmiit ajettaisiin yksi rinnakkainen ratikkalinja keskustasta Huopalahden aseman kautta esim Maunulaan tai Käpylään tai vielä parempi niin että se palaisi sieltä takaisin keskustaan.

    t. Rainer
    Vihdintien ratikka ei kuitenkaan ole puhdas joukkoliikennehanke vaan osa bulevardisointeja. Jos uusi rata loppuisi jo Haagan liikenneymprään, niin täydennysrakentamista ei saataisi tehtyä melkein ollenkaan,

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Toinen vaihtoehto on, ettei höselillä uskota kovin vakavasti Helsingin kykyyn toteuttaa Topeliuksen/Fredan -ratikkaa suunnitellulla aikataululla. Töölössä vielä asukkaat vastustavat kaikkia järkeviä katusuunnitelmia ja niitä mitä kannattavat, ei kannata huonoina toteuttaa. Ihan toinen tilanne kuin esim. Hämeentiellä, jossa oli asukkaiden melko vahva ja lähes yksimielinen tuki.
    Ainakin kun yleisokommenteja katsoo Topeliuksenkadun ratikasta, niin vaikeaa kyllä löytää tuolta vastustaavaa mielipidettä.

  6. #246

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1075

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    ^ Veikkaan, että ovat ne vastustajat enemmän lankapuhelin ja kirjeposti -kansaa. Mut kuuleman mukaan niitä on.

  7. #247
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7263

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    ^ Veikkaan, että ovat ne vastustajat enemmän lankapuhelin ja kirjeposti -kansaa. Mut kuuleman mukaan niitä on.
    Nämä ovat siinä mielessä hyvin ongelmallisia, että he vastustavat hanketta, joka toteutuu siinä vaiheessa kun he itse ovat jo muuttaneet Hietaniemeen tai Honkanummelle. Ehkäpä suunnitteluporras osaa suhtautua näihin oikeanasteisella vakavuudella.

    Noin ylipäätään en ole Topeliuksen kohdalla kovin huolissani kansalaispalautteesta. Kyseessä on sen verran ison kokoluokan hanke, ettei siinä ole enää asukkailla sananvaltaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #248

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5843

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Vihdintien ratikka ei kuitenkaan ole puhdas joukkoliikennehanke vaan osa bulevardisointeja. Jos uusi rata loppuisi jo Haagan liikenneymprään, niin täydennysrakentamista ei saataisi tehtyä melkein ollenkaan,
    Tarkoitin kyllä että Vihdintietä pitkin ratikka Pähkinärinteeseen mutta toinen linja keskustasta Haagan kautta Maunulaan jne. Silloin ne jotka tulevat junalla kehärataa pitkin voivat vaihtaa ratikkaan Huopalahden asemalla josta se kulkee suorempaa reittiä Munkkiniiemeen, Meilahteen Töölöön jne

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen nivelbussit
    kirjoittanut otto s foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 170
    Viimeisin viesti: Eilen, 16:11
  2. Ensimmäiset nivelbussit Helsinkiin
    kirjoittanut trumanb foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 21:23
  3. Missä teli-Wiimoja?
    kirjoittanut bussifriikki foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 06.07.2009, 18:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •