Sivu 6 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891016 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/286

Viestiketju: Teli- ja nivelbussit

  1. #76

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Linjalla h50 oli myös niveliä. Nykyään vain 2 aks...

  2. #77
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anticop Näytä viesti
    Tuli mieleen, että edesmenneellä linjalla h79V oli vakiona nivel.
    Olihan siellä useitakin, erityisesti STA:n aikana, jolloin jokusen monta kierrosta sitä olen itsekin letkulla päästellyt.
    STA:n aikana tavalliset nivellinjat olivat 79V:n lisäksi tietysti 39 ja 72. Lisäksi tietysti linjoilla 40 ja 43 lauantai-illan nivelvuorot. Aikoinaan Helsinki-Maaseutu-Liikenteen eli Mosan hoitamalla linjalla 70 oli jonkin aikaan niitä vuoden 1975 niveliä.
    Ainiin, linjalla 516 ajeli 80-luvun puolivälissä se STA:n puolituristinivel AHA-227.

    Jokos linja 54 tuli mainittua? Muistan, että hävetti lähteä Kehä ykkösellä pysäkiltä liikkeelle, kun joku sentään ruuhka-aikaan antoi tietä, mutta kun peijakas letku ei oikein jaksanut kiihtyä...
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  3. #78
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anticop Näytä viesti
    Tuli mieleen, että edesmenneellä linjalla h79V oli vakiona nivel.
    Miksikäs tämä linja 79V lakkautettiin, jos silä niin paljon matkustajia oli?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #79
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1209

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Miksikäs tämä linja 79V lakkautettiin, jos silä niin paljon matkustajia oli?
    Nopeampi Jokeri vei 90 % matkustajista? Taisi kyllä 79V lakata ennen kuin 550 alkoi vai miten oli? Nykyään noiden reitit menisivät pitkälti päällekkäin.

  5. #80
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Viestejä
    817

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Mutta nykyisellä 550:n täytösasteella ei varmaan haittaisi, jos olisi apulinja, kuten 79V, joka ei olisi teennäinen, vaan sillä olisi ihan oikeasti käyttäjiä. 79Vhän lopetettiin vedoten kannattamattomuuteen, asia ei välttämättä kyllä ollut ihan niin, olihan kulkijoita kuitenkin välillä nivelautonkin täydeltä.

  6. #81
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Nopeampi Jokeri vei 90 % matkustajista? Taisi kyllä 79V lakata ennen kuin 550 alkoi vai miten oli? Nykyään noiden reitit menisivät pitkälti päällekkäin.
    79V loppui vuoden 2003 kevällä, itsekin matkustin kyseisen linjan viimeisellä vuorolla Takkakujalta Herttoniemen metroasemalle, muistaakseni kyseisellä vuorolla oli jokin 88-letku? Oli muistaakseni suhteellisen harrastajapainotteinen vuoro toi viimenen h79

  7. #82
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Edesmenneellä Itäkeskuksen liityntälinjalla 98A oli myös muistaakseni kaksi niveltä. Kerran taisin sitä ajaakin. Itäkeskus ei ole ruuhka-aikaan kovin kätevä lähtöajan odotteluun nivelellä. Tuohon aikaan Varhaan oli sijoitettu autot 8712-8714, myöhemmin tuli lisää 87-sarjaa Koskelasta.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  8. #83
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7502

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    79V lopettiin 550:n aloittaessa. Kun Jokeria suunniteltiin aluksi Helsingin sisäisenä linjana Itäkeskus - Pitäjänmäki, käytettiin siitä juuri linjanumeroa 79V. Asian voi siis tulkita myös niin, että 79V jatkettiin Espooseen, jolloin se sai seutulinjan numeron, joksi tuli 550. Samassa yhteydessä sitten vaan Helsingin päättäri siirrettiin Herttoniemestä Itäkeskukseen ja reittiä nopeutettiin uusilla joukkoliikennekaduilla Haagassa ja Vantaanjoen kohdalla

  9. #84
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Edesmenneellä Itäkeskuksen liityntälinjalla 98A oli myös muistaakseni kaksi niveltä. Kerran taisin sitä ajaakin. Itäkeskus ei ole ruuhka-aikaan kovin kätevä lähtöajan odotteluun nivelellä. Tuohon aikaan Varhaan oli sijoitettu autot 8712-8714, myöhemmin tuli lisää 87-sarjaa Koskelasta.
    Olen joskus pähkäillytkin 98:n aikataulua 1990 luvulta - ennen metron tuloa Vuosaareen ja mietiskellyt olisiko tuolla linjalla joskus niveliäkin pyörinyt? Mutta niin sitä vaan viisastuu Oliko noita letku Wiimoja 98:lla peräti ihan kokopäivävuorossa vai ajettiinko lähinnä ruuhkaa? Ja koskahan tuollainen käytäntö oli olemassa?

  10. #85
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Olikos 86S:lläkin joskus 90-luvun loppupuolella niveliä? Teliautoista puolestaan tuli mieleen, että HKL-Bussiliikenne voitti jo edesmenneen seutulinjan 711 liikennöinnin talvliikennekaudesta 1998 - 1999 lähtien. Linjalle hankittiin uutena puolimatalikot 9828 - 9831, mutta nämä toimitettiin vasta alkusyksystä. Niinpä HKL-Bl ajoi ensimmäiset viikkonsa 711:llä jo keväällä käyttöönotetuilla 98-teleillä.

  11. #86
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Olikos 86S:lläkin joskus 90-luvun loppupuolella niveliä? Teliautoista puolestaan tuli mieleen, että HKL-Bussiliikenne voitti jo edesmenneen seutulinjan 711 liikennöinnin talvliikennekaudesta 1998 - 1999 lähtien. Linjalle hankittiin uutena puolimatalikot 9828 - 9831, mutta nämä toimitettiin vasta alkusyksystä. Niinpä HKL-Bl ajoi ensimmäiset viikkonsa 711:llä jo keväällä käyttöönotetuilla 98-teleillä.
    Muutin Laajasaloon 1999 ja tuolloin h86S:ää muistaakseni liikennöitiin pääosin nivelillä. Linjalle h86S tuli muuten joka arkiaamu Santahaminaan yksi pätkä Wiimakin, muistan vain kun monesti tulin ottaaneeksi aikataulutelineestä linjan 732 aikataulun, muistaakseni monesti myös takalinjakilvessä saattoi lukea 732. Olikohan tuo jokin tiukka kierto aamuruuhkassa? Linjalta h86S muistan kyllä nivelet paremmin kuin pätkät, mutta taisi sillä nyt jokunen pätkä Wiimakin olla? Ainakin tuo aamuinen vuoro Santahaminasta.

    Olikohan se kesää 1999 kun mm. linjaa h86 liikennöitiin myöskin noilla 98- teleillä. Vaikka tämä meneekin jo hieman teliautojen puolelle nyt niin mainittakoon, että vuoden 2007 alkutalvena tulin menneeksi linjalla h86B teli Scania Ikaruksella en ole sen koommin teliä tuolla linjalla tavannut.

  12. #87
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    H24:ä liikennöitiin myös nivel-Wiimoilla HKL-Bussiliikenteen toimesta ainakin kesäisin. Juhannusaattoöinä sitten lisättiin tarpeen mukaan lisää niveliä / telejä liikenteeseen (kuten nykyäänkin). Nyt ei vaan muistu mieleen, millaista kalustoa talvisin oli. Liekö se sitten ollut 2-akselista nykyiseen tapaan.

  13. #88
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Nyt ei vaan muistu mieleen, millaista kalustoa talvisin oli. Liekö se sitten ollut 2-akselista nykyiseen tapaan.
    Tavallisia 2-akselisia busseja toisaankin; itse olen ajanut ko. linjaa mm. sarjalla 8814-8838 (Scania N112/Wiima K202).

  14. #89
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Mutta nykyisellä 550:n täytösasteella ei varmaan haittaisi, jos olisi apulinja, kuten 79V, joka ei olisi teennäinen, vaan sillä olisi ihan oikeasti käyttäjiä. 79Vhän lopetettiin vedoten kannattamattomuuteen, asia ei välttämättä kyllä ollut ihan niin, olihan kulkijoita kuitenkin välillä nivelautonkin täydeltä.
    Näin on. 79V palvelisi Herttoniemen teollisuusalueen Itäväylän läheistä osaa tarjoten yhteyksiä 58:sta poikkeaviin paikkoihin. Lisäksi se tarjoaisi lisäyhteyksiä Herttoniemen metroasemalta. Reitti palvelisi myös Pihlajamäkeä, jota Jokeri ei palvele.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #90
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Teli- ja nivelbussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Puolimatala Näytä viesti
    Oliko noita letku Wiimoja 98:lla peräti ihan kokopäivävuorossa vai ajettiinko lähinnä ruuhkaa? Ja koskahan tuollainen käytäntö oli olemassa?
    Mielestäni kaksi ruuhkavuoroa olisi ollut nivelellä 98A:lla ja käytäntö jatkui metron aukeamiseen asti.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen nivelbussit
    kirjoittanut otto s foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 198
    Viimeisin viesti: 27.10.2023, 15:32
  2. Ensimmäiset nivelbussit Helsinkiin
    kirjoittanut trumanb foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 21:23
  3. Missä teli-Wiimoja?
    kirjoittanut bussifriikki foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 06.07.2009, 18:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •