Näitä muutoksia voisi toki kokeilla. Erityisesti linjan 79 joidenkin lähtöjen siirtäminen tälle reitille voisi olla hyvä idea, jota soisi kokeiltavan. 58B:lle olisi tehtävä uusi pysäkki Itäväylältä poistuttaessa, jotta Pasilasta tullessa pääsisi hyvin Herttoniemen metroasemalle. 58:n kulkeminen Itäväylää on Herttoniemen ja Siilitien välillä turhaa, sillä parempaa palvelua voitaisiin tarjota kulkemalla teollisuusalueen kautta ainakin ruuhkalinjan 58B:n osalta. Siirto Itäväylältä pois jättäisi pois ainoastaan yhden pysäkkiparin eli Konemestarinkadun, mutta toisi tilalle monta pysäkkiä lisää. Epäilenpä bussin nopeusedun edes olevan kovin suuren Itäväylällä, kun noin lyhyestä matkasta on kyse.
Pihlajamäen poikittaisyhteyksiä olisi sen sijaan syytä parantaa. Aiempi linja 79V tarjosi hyvän läntisen yhteyden Pihlajamäestä kulkien Pihlajamäen ostarin ohi, Rapakiventietä ja Rapakivenkaarta, siirtyen Pukinmäessä Kehä I:lle hetkeksi ja jatkaen Käskynhaltijantielle ja Jokeri-reitille. Toinen vaihtoehto olisi linjan jatko Pukinmäen kautta, eli linjojen 72 ja 69 reittiä. Nykyisellään yhteys Pihlajamäestä Pukinmäkeen on vain ruuhka-aikaan muutamia lähtöjä linjalla 71V. Kävely- tai pyöräilymatka on kohtuullinen, muutamia kilometrejä, mutta suuret risteykset ja tiet Kehä I:n risteyksessä hankaloittavat matkantekoa.