Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Niinpä, toisaalta linjojen käyttäjät kuljettajakokemuksen perusteella ovat erinomaisen hyvin 70T:n noin 20 vuoden tähänastisen eliniän perusteella kyllä oppineet tunnistamaan eri reittien kirjainversiot toisistaan.
Mutta kuten olen kait joskus aiemminkin todennut, juuri 68 on ainakin omasta mielestäni kaikkein hämäävin. Latokartanon postinumerohan on 00790, joten Latokartanon oikeaoppinen Hämeentietä kulkeva linjanumerohan olisi 79. Nykytilanteessa 79 on varattu poikittaislinjalle, joka voitaisiin tosin numeroida 50-sarjaan esimerkiksi numerolle 55, joka ei enää ole millään tavoin keskustan ohittava linja tai poikittaislinja muutoinkaan.
Toisaalta on ilmiselvää, että nämä numerot ovat 68:a lukuunottamatta olleet samoja vuosikymmeniä. Niin ovat toisaalta olleet myös 3B ja 3T. Munkkivuoren suunnalla olisi ehdottomasti tullut runkolinjamaisuuden korostamiseksi palata ainakin 14:n ja 18:n kohdalla vanhoihin numeroihinsa 34 ja 35; tästä oli täälläkin toki keskustelua ja ajankohta olisi ollut syysaikataulukauden alkaessa mitä mainioin, mutta väliinhän se jäi. Liekö kukaan edes ehdottanut HSL:lle.
Periaatteessa H45 ja H41 pitäisi vaihtaa niin että h41 ajaa malminkartanoon ja h45 kannelmäkeen, koska malminkartano on 00410 ja kannelmäessä 00450
Olen samaa mieltä.
Jos linjanumeroita lähdetään vaihtamaan, niin myös linjojen h63 ja h69 tunnukset pitäisi vaihtaa, sillä eiväthän ne aja metriäkään Mäkelänkatua tai Tuusulanväylää. Tosin h68:n ja h72:n numerot voisi vaihtaa keskenään, jolloin tuolta osin asia olisi kunnossa.
Näin juuri. V-vuorot kun ovat päälinjasta hieman poikkeavia ruuhkavuoroja, ainakin minun mielestäni on selkeämpää, että ruuhka-aikaan ajettava linja, jolla on yhteiset päätepysäkit ja monta yhteistä reittikilometriä linjan 70 kanssa, on tunnukseltaan 70V, eikä esimerkiksi 61.
Tiedät varsin hyvin, että kaikilla noilla on Suutarilan suunnassa paljonkin yhteistä taivalta.Alunperin kirjoittanut zige94