Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
26.1.2009

HelB 9418 /h51 (kokopäivässä)
CBF 631 /550
CBF 705 mm. linjoilla v70, 613N ja 731

Finnavian B16 (Scania N113ALB / Ajokki City-nivel) 12.40 Ruskeasuon varikolla.
Aamuruuhkassa U632:lla ESLL:n 595 (EB-värinen Scania Lahti Eagle), iltaruuhkassa U635:llä Savonlinjan 788 (EB-värinen Volvo 9700).
 
26.1.2009 Helsinkin

Linjalla h79 ajeli tänään puolenpäivänmaissa HelB 9838 (Scania OmniCity). Itse nousin auton kyytiin Pihlajamäestä kello 11.20. Liekö sama auto, mutta Malmin suunnalta tuli jo kello 13.30 aikaan joku OmniCity oli ilmeisemmin varikolle menossa. Havaitsin sen Ala-Malmilla, Kehä I sillan päällä.

HelB 815 (Volvo 8700LE) / h41
 
27.1.2009

CBF 74:n (h77A) oikea takajousitus oli, ainakin sisareen #75 (h73) verrattuna, kärsinyt. Koko auto oli takaoikealle kallellaan ja pienikin töyssy tärisytti järkyttävän paljon. Bussista jäätyäni katsoin vielä pitkään auton perään, kun se aivan vinossa lähti menemään. Ei taida tuo auto enää pitkään kestää...:icon_frown:
 
Ti 27.1. Espoo

CBF #150 (Volvo B10B Säffle 2000) / 29
Tämä siis tuotu Hakunilasta Kloviin.

CBF #481 (Scania K230 Lahti Scala) / 110T
 
27.1.2009

CBF 74:n (h77A) oikea takajousitus oli, ainakin sisareen #75 (h73) verrattuna, kärsinyt. Koko auto oli takaoikealle kallellaan ja pienikin töyssy tärisytti järkyttävän paljon. Bussista jäätyäni katsoin vielä pitkään auton perään, kun se aivan vinossa lähti menemään. Ei taida tuo auto enää pitkään kestää...:icon_frown:

Olettaisin että taka-akselilla olisi oikeanpuolen ilmapussi puhjennut? Niitä aina välillä sattuu. 10.1. lähdin Korsosta linjalla 742 Concordian Volvo Carrus City L:llä #297, josta oli taka-akselilta molemmat ilmapussit puhjenneet. Auton perä oli aivan maassa ja keula ylhäällä, oli aika hulvatonta kyytiä :) Hakunilassa tosin auto vaihtuikin jo samanlaiseen Carrus City L:ään #351:een.
 
27.1.2009 Vantaa

Itä-Hakkilassa, Kivipyykintien - Mittatien varrella seisoo entinen VT #37 (Volvo Carrus City M), uusi omistaja on Myllymäen Kuljetus Oy. Autossa on yhä "Blue 1" teipit.
 
Mahtaako Helbillä olla autoista pulaa kun H20:ssä ajattavat noita 93-94 sarjan autoja, kun siellä ennen oli vuoden 2000 kalustoa kuten Helb2

Ennen vanhaan 70-80 luvulla kun tämä oli HKL:n linja, tällä käytettiin perinteisesti vakivuoroissa talon uusinta kalustoa.
 
Onkohan pohjolalla kovasti kalustosta pulaa kun pitää noin vanhoja mersuja vielä takaisin siirtää

Eikä siinä kaikki: Suomenojalle on tullut myös entinen Finnair-bussi PL 28 (Scania L94 / Lahti 520 Flyer vuodelta 1997).

Espoo 27.1.2009

VT 274 / 147
Yksi seudun pitkäaikaisista mainosbusseista, Kirena-teli VT 379, on riisuttu mainoksistaan. Mainosten alta on paljastunut vielä vanhat Connex-logot.
 
Viimeksi muokattu:
Ti 27.1.2009 Vantaa / Helsinki

Linjalla 650 oli klo 7:35 lähdössä Ylästöstä vuoden 2005 ledikilpinen teli-Scala VT 346. Sarjan 346 - 350 autoja on yleensä näkynyt Länsiväylän seutulinjoilla. Liekö tämä auto siirtynyt Tuupakkaan?
 
Mahtaako Helbillä olla autoista pulaa kun H20:ssä ajattavat noita 93-94 sarjan autoja, kun siellä ennen oli vuoden 2000 kalustoa kuten Helb2

Ennen vanhaan 70-80 luvulla kun tämä oli HKL:n linja, tällä käytettiin perinteisesti vakivuoroissa talon uusinta kalustoa.

Hetkinen, ovatko HelB:n kalustonumeron 1-2 ensimmäistä numeroa hankintavuoden mukaan?
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös