Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
23.1.2009 Helsinki

HelB 9916 (Volvo 7000) / 505
HelB 9518 (Scania MaxCi) / 363, lähti Elielinaukiolta vielä 21.55 vuorossa.
HelB 9612 (Volvo Carrus City U) / h74N
HelB 9861 (Volvo Ikarus E94) / 730A, saapui Rautatientorille noin klo. 23.05
 
23.1.2009

CBF 639 ja 641 (Volvo B7RLE / Volvo 8700LE) / 550
CBF 695 (Volvo 8700LE 6x2 ex-Veolia 212) / 106 & 512
 
22.1.2009

CBF 286 /550

24.1.2009

CBF 124 kierrätettiin päivällä v70:tä v46:lle. Ei 46:lla ainakaan kapasiteetti loppunut. :lol:
 
24.1.2009 Helsinki

HelB 111 (Scania Lahti 402) / h71

Aikoinaan kun tuo yksilö oli esi-Jokerilla vakiona niin tykkäsin siitä, että moottorinohjausyksikössä ei ollut "ovianturirajoitusta" kaasun painamiselle vaan heti kun ovijarru irtosi niin pääsi vauhtiin. Sisaryksilöt 112 ja 113 olivat huomattavasti hitaampia lähtemään. Kuinkahan mahtaa olla nykyään?
 
Helsinki / Vantaa 25.1.09

HelB 251 (Scania Scala) / 730A (kokopäivävuorossa 429:n tilalla)
HelB 430 (Scania Scala) / 730A (omassa kokopäivävuorossaan)
HelB 903 (MAN Lion's City LL) / h66

CBF 705 (HelB-Volvo 8700LE-teli) / v70
CBF 706 (HelB-Volvo 8700LE-teli) / s742 & s731
CBF 708 (HelB-Volvo 8700LE) / s741 & h73N
 
Ma 26.1. Espoo

CBF #202 (Volvo B10B Säffle 2000) / 24
CBF #493 (Volvo B7RLE 8700LE) / 28B
WL #44 (Scania L94 Ikarus E94F) / 57 -#19:n tilalla
 
Kamppi 26.1.

Linjan 150A 16.59-lähtöön menevä auto oli ajettu lähtölaituriin jo n. 16.50 ja kuljettaja häipynyt jonnekin. Edellisen lähdön (eli 16.54) kuljettaja kävi ihmeissään tässä autossa kaksi kertaa ja totesi meille matkustajillekin: "Kuljettajaa ei näy missään ja minulla olisi lähtöaika." No, Kampin näkökulmasta 16.54-lähtö jäi sitten ajamatta, se kai lähti tyhjänä kohti Kivenlahtea. Klo 16.59 sitten tämä häipynyt kuljettaja palasi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei kai sitten oikeasti huomannut sähellystään.

Espoo 26.1.

WL 54 oli hajonnut hankalasti Hanasaaren ykkössuunnan pysäkille klo 17.05.

CBF 648 (Citaro) / e3.
 
Espoo 26.1.2009

Pohjolan Liikenteen 875 ja 877 (molemmat Tyllilän entisiä Mersuja vuodelta 1993) ovat paluumuuttaneet Suomenojan varikolle. Toisessa oli tänään jo Buscom kiinni.
 
Kamppi 26.1.

Linjan 150A 16.59-lähtöön menevä auto oli ajettu lähtölaituriin jo n. 16.50 ja kuljettaja häipynyt jonnekin. Edellisen lähdön (eli 16.54) kuljettaja kävi ihmeissään tässä autossa kaksi kertaa ja totesi meille matkustajillekin: "Kuljettajaa ei näy missään ja minulla olisi lähtöaika." No, Kampin näkökulmasta 16.54-lähtö jäi sitten ajamatta, se kai lähti tyhjänä kohti Kivenlahtea. Klo 16.59 sitten tämä häipynyt kuljettaja palasi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei kai sitten oikeasti huomannut sähellystään.

Minäkin olen kerran joutunut samankaltaiseen tilanteeseen, tosin tuolloin olin itse ruuhkan vuoksi pari minuuttia myöhässä lähtöajasta ja seuraava vuoro oli tullut laituriin yli 10 min. ennen lähtöaikaa. Onneksi kollega oli paikalla ja sovittiin, että hän ajaa kunniakierroksen ja minä sillä aikaa kerään porukat kyytiin ja häivyn alta pois.

Toissijaisena vaihtoehtona olisi ajaa lähimpään vapaana olevaan laituriin ja huikata ovesta matkustajille kuuluvalla äänellä "Täällä on bussi NNN sinne ja sinne...". Tässä on toki riskinä, että on tukkeena muille vuoroille joten en uskalla tätä varauksetta suositella.

Kolmantena vaihtoehtona voisi olla "tiellä seisovan" auton poisajaminen ja sen jälkeen tulla omaan laituriin ottamaan matkustajat kyytiin. Kestää se tällainenkin operaatio jonkin minuutin...
 
Espoo 26.1.2009

Pohjolan Liikenteen 875 ja 877 (molemmat Tyllilän entisiä Mersuja vuodelta 1993) ovat paluumuuttaneet Suomenojan varikolle. Toisessa oli tänään jo Buscom kiinni.

Onkohan pohjolalla kovasti kalustosta pulaa kun pitää noin vanhoja mersuja vielä takaisin siirtää, eikös noilla saa vuoden loppuun ajaa YTV-liikenteessä?

Vantaa 26.1

v61 / VT 86 (scala) auton 376 tilalla
v50 / VT 557 (säffle) auton 86 tilalla
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös