Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-28/28

Viestiketju: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

  1. #16
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Mäkkylän seisakkeelle pääsi ennen Espoon suunnasta Espoon lipulla ja Helsingin suunnasta Helsingin lipulla. Nyt se on yksiselitteisesti Espoon tariffialuetta. En oikein ymmärrä miksi tämä piti muuttaa näin.
    Mäkkylässä itsekin mainittuna aikana asuneena voin kertoa, että etenkin junissa oli usein vaikeuksia ostaa Helsingin sisäinen lippu matkakortilla. Lukija sanoi vain, että maksa konduktöörille. Bussissa sama ongelma, maksa kuljettajalle. Usein odottelin suosiolla junassa Pitäjänmäen ohi ennenkuin edes yritin maksaa matkaani. Eli laitteet eivät tuota rajapysäkkiä kovin hyvin hallinneet.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #17

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    396

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Eikös sisäisten ja seudullisten linjojen ero olekaan siinä, että sisäiset linjat kulkevat jonkun kunnan sisällä, seudulliset käyvät taasen kunnanrajojen ulkopuolellakin? YTV -alueen jotkin linjat eli Helsingin linjat 47 ja 70V, Espoon sisäiset linjat 22, 28KT, 28T sekä 52 kuin myös Vantaan sisäiset linjat 53, 56, 62 ja 88 ovat ainoita, jotka eivät täytä tätä ehtoa.
    Listaan voisi lisätä vielä Espoon sisäisen linjan 85A, jonka päätepysäkki (Kattila) sijaitsee Vihdissä. Tosin Kattilasta Vihtiin päästäkseen pitää kiertää aika reilusti Espoota.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1363

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Mäkkylässä itsekin mainittuna aikana asuneena voin kertoa, että etenkin junissa oli usein vaikeuksia ostaa Helsingin sisäinen lippu matkakortilla. Lukija sanoi vain, että maksa konduktöörille. Bussissa sama ongelma, maksa kuljettajalle. Usein odottelin suosiolla junassa Pitäjänmäen ohi ennenkuin edes yritin maksaa matkaani. Eli laitteet eivät tuota rajapysäkkiä kovin hyvin hallinneet.
    Heh, Buscomit eivät taida hallita muutenkaan kaupunkien rajoja. Nousin eilen Keravalle menevään K-junaan Tikkurilassa ja yksi kanssamatkustaja yritti ostaa matkakortillaan Buscomista lähialueen lippua Keravalle. Sepä ei onnistunut ja syyksi selvisi Buscomissa oleva "HEL" -teksti. Nousin itse pois junasta Koivukylässä ja vielä silloinkin Buscom oli sitä mieltä, että olimme Helsingissä.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  4. #19
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    738

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Heh, Buscomit eivät taida hallita muutenkaan kaupunkien rajoja. Nousin eilen Keravalle menevään K-junaan Tikkurilassa ja yksi kanssamatkustaja yritti ostaa matkakortillaan Buscomista lähialueen lippua Keravalle. Sepä ei onnistunut ja syyksi selvisi Buscomissa oleva "HEL" -teksti. Nousin itse pois junasta Koivukylässä ja vielä silloinkin Buscom oli sitä mieltä, että olimme Helsingissä.
    Ilmeisesti tuossa on jo ennakoitu tulevia kuntaliitoksia.
    "Juna toisi huumeet."

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Tähän vanhaan ketjuun on taas yksi uutinen joka koskee Helsingin ja Vantaan raja-alueella matkustamista http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...a_matkustajia/ Uutinen on kirvoittanut kipakan mielipidekeskustelun jossa ollaan puolesta ja vastaan, osa on sitä mieltä että näistä raja-alueen pysäkkikäytännöistä täytyy pitää tiukasti kiinni, eli seutulippu on ostettava! Osa kommentoijista taas haluaisi HSL:n joustavan näissä "rajatapauksissa". Joku kiinnitti huomiota siihenkin että näiden "rajatapauslinjojen" aikatauluissa ei missään kohtaa mainita että linjan lähtöpysäkki tai osa linjan pysäkeistä on toisen Kaupungin puolella jolloin tarvitaan seutulippu. Olisikin perusteltua mainita tällaisesta seikasta joidenkin sisäisten linjojen aikataulun yhteydessä, tallaisia ovat ainakin v53, v56, v62, v87, e22 ja e52. Tai sitten lisätä jokaisen linjanumeron eteen vaikka numero 5 jolloin kyseessä olisi seutulinja, mielestäni olisi kyllä liioittelua muuttaa linjat seutulinjoiksi vain koska yksi tai kaksi pysäkkiä sattuu olemaan rajan toisella puolellla.

  6. #21

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    930

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Ongelmaan on ratkaisu. Kannatan voimakkaasti kuntaliitoksia kunhan ne vaan hoidetaan järkevästi. Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa yhteen ja samalla yhtenäinen lippujärjestelmä. Asuin joskus aikoinaan Tapulikaupungissa ja kaikki kunnalliset palvelut olivat ihan vieressä Tikkurilassa, mutta esim. asioidessani ajokortti asioita poliisin kanssa jouduin käyttämään kaukana olevaa asemaa, oliko se nyt nimeltään Kaartin poliisitalo joka tapauksessa Espan eteläpuolella kun olin kirjojen mukaan "helsinkiläinen."

  7. #22
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Ei toimiva lippujärjestelmä vaadi kuntaliitoksia, nykyinen HSL pystyy uudistamaan nykyisen lippujärjestelmän ihan ilman kaupunkien yhdistymisiäkin ja näinhän tapahtuu vuonna 2014 jolloin siirrytään nykyisestä jäykästä, kuntarajoihin perustuvasta mallista, uuteen vyöhykemalliin joka pohjautuu nimenomaan palvelualueisiin, ei kuntarajoihin. Samanlaista joustavuutta ja yhteistyötä voisi varmasti lisätä myös esim. valtionhallinnossa, kuten poliisin tai kelan palvelut. Nykyisinhän sairaanhoidossa on jo mahdollista käydä päivystyksessä toisen kunnan puolella jos se on oman kunnan päivystystä lähempänä.

  8. #23

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    396

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Ongelmaan on ratkaisu. Kannatan voimakkaasti kuntaliitoksia kunhan ne vaan hoidetaan järkevästi. Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa yhteen ja samalla yhtenäinen lippujärjestelmä. Asuin joskus aikoinaan Tapulikaupungissa ja kaikki kunnalliset palvelut olivat ihan vieressä Tikkurilassa, mutta esim. asioidessani ajokortti asioita poliisin kanssa jouduin käyttämään kaukana olevaa asemaa, oliko se nyt nimeltään Kaartin poliisitalo joka tapauksessa Espan eteläpuolella kun olin kirjojen mukaan "helsinkiläinen."
    Pelkkä kuntarajojen muuttaminen ei auta mitään, yhtä hyvin tilanne voisi olla kuntaliitosten jälkeen se että myös Espoon Nuuksiossa tai Vantaan Korsossa asuva joutuu hakemaan ajokorttinsa sieltä Kaartin poliisitalolta. Toisaalta itse myyrmäkeläisenä asioisin paljon mielummin Helsingissä (tai osin Espoossakin) kuin Tikkurilassa.

  9. #24

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Ei toimiva lippujärjestelmä vaadi kuntaliitoksia, nykyinen HSL pystyy uudistamaan nykyisen lippujärjestelmän ihan ilman kaupunkien yhdistymisiäkin ja näinhän tapahtuu vuonna 2014 jolloin siirrytään nykyisestä jäykästä, kuntarajoihin perustuvasta mallista, uuteen vyöhykemalliin joka pohjautuu nimenomaan palvelualueisiin, ei kuntarajoihin. Samanlaista joustavuutta ja yhteistyötä voisi varmasti lisätä myös esim. valtionhallinnossa, kuten poliisin tai kelan palvelut. Nykyisinhän sairaanhoidossa on jo mahdollista käydä päivystyksessä toisen kunnan puolella jos se on oman kunnan päivystystä lähempänä.
    Nythän kiukkua herättää rajalla asuvissa asiakkaissa se että joutuvat maksamaan enemmän vaikka olisivat lähemmäksi menossa. Samaa valitusta tulee kuitenkin kun vyöheke-alueet tulevat käyttöön. Periaatteessa asia ei muutu mitenkään. Rajat ainoastaan vaihtuvat...

  10. #25

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Nythän kiukkua herättää rajalla asuvissa asiakkaissa se että joutuvat maksamaan enemmän vaikka olisivat lähemmäksi menossa. Samaa valitusta tulee kuitenkin kun vyöheke-alueet tulevat käyttöön. Periaatteessa asia ei muutu mitenkään. Rajat ainoastaan vaihtuvat...
    Muuttuu se. Ei sillä ole enää käytännön väliä, jos joutuu maksamaan hiluja enemmän hieman lyhyemmästä matkasta suunnasta riippuen. Nykyisin hinta kaksinkertaistuu, jos kaksinkertaistuu.

    Ongelman voi silti poistaa kokonaan, jos vyöhykkeet ovat pieniä ja pienin myytävä vyöhykelippu kattaa yhden vyöhykkeen sekä kaikki naapurivyöhykkeet. Jokainen asiakas voi tällöin halutessaan valita vyöhykerajansa sijainnin ihan mihin vain haluaa, eikä jää rajalle kuin omasta tahdostaan.

  11. #26

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    930

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Pääkaupunkiseudun kehittämistä haittaa kuntarajat enemmän tai vähemmän. Se on kiistaton fakta. Huomaa jo pelkästään rajaseutujen katuverkostosta, josta on lukuisia esim.

  12. #27

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    292

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Jostain muistan lukeneeni että vyöhykkeistä on tulossa niin pieniä että pienin maksu on kaksi tai kolme vyöhykettä. Tällöin ei tule sitä ristiriitaa mikä on nyt matkojen hinnoissa esim. Hanasaaresta Lauttasaareen/Rinnekotiin.

  13. #28

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Sisäiset linjat toisen kaupungin puolella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Jostain muistan lukeneeni että vyöhykkeistä on tulossa niin pieniä että pienin maksu on kaksi tai kolme vyöhykettä. Tällöin ei tule sitä ristiriitaa mikä on nyt matkojen hinnoissa esim. Hanasaaresta Lauttasaareen/Rinnekotiin.
    Kausilipuilla pienin maksu on se 2vyöhykettä. Arvo - ja kertalipuilla muistaakseni näin ei ollut. Tuo ymmärtääkseni koski niitä uusia kausilippuja, ja varmaan vuorokausilippuja/matkailijalippuja?

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Seitsemän kaupungin suunnitelma
    kirjoittanut ollienne foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 29.06.2011, 09:56
  2. Vaihtoehtoistulevaisuus Suomesta toisen maailmansodan jälkeen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 16.11.2009, 17:56
  3. Autoilu kaupungin elävöittäjänä
    kirjoittanut antaeus foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 05.07.2008, 22:01
  4. Helsingin kaupungin meluselvitys
    kirjoittanut TeHo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2008, 10:44

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •