Vantaa 26.3
50 / VT 327 (teli-ikarus) harvoin näkee teli-autoja tällä linjalla tuuraamassa!
Ke 25.3.09
HelB 9513 /611
HelB 127 /611
Vantaa 26.3
50 / VT 327 (teli-ikarus) harvoin näkee teli-autoja tällä linjalla tuuraamassa!
Lähde: vartti 26.3.2009Alunperin kirjoittanut Vartti
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2009 kello 09:45. Syy: siirretty toiseen ketjuun
Bussibongari jo yli 30 v. ja edelleen mukana
Helsinki to 26.3.2009
Iltapäiväruuhkan aikaan
HelB 275 (Scania Scala) / h89
Illalla kello 20.20-20.50
HelB 9537 (Volvo Carrus City L) / h67
HelB 9854 (Volvo Carrus City L) / 730A
Kyseessä oli VT 190Alunperin kirjoittanut Vartti
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2009 kello 09:45. Syy: siirretty toiseen ketjuun
Helsinki 26.3.
HelB 417/h69 (vaihdettiin HelB 9939:n tilalle Käpylän paloaseman pysäkillä n. klo 15.15)
Espoo 27.3.
HelB 27/e57
27.03.09 Espoo/Vantaa
Cbf 607 (Volvo 8700LE)/e24
Cbf 608 (Volvo 8700LE)/v75K
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Helsinki / Vantaa pe 24.3.09
aamulla:
HelB 9405 (täry-Scania) / h54
HelB 54 (Ikarus-teli) / h70T
HelB 319 (Ikarus) / h81
HelB 9833 (Omni City) / h90 (#239:n tilalla)
VT 169 (Ikarus-teli) / 633
iltapäivällä:
HelB 9404 (täry-Scania) / h54
HelB 9537 (Carrus City L) / h78
HelB 9928 (Volvo 7000) / h90 (#239:n tilalla)
HelB 127 (Ikarus) / h96
VT 211 (Volvo 8700-teli) / v53
28.03.09 Bemböle
Cbf 141 (Scania Ikarus)/e28K
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Helsinki la 28.3.2009
HelB 318 (Scania Ikarus E94F) / h74
HelB 129 (Scania Ikarus E94) / h71, kiilteli HelB väreissä
Helsinki su 29.3.2009
HelB 43 (Scania Lahti 402) / h74
HelB 127 (Scania Ikarus E94) / h96
HelB 208 (Volvo 8500LE (CNG) teli) / h39
HelB 424 (Scania Scala) / h24
HelB 425 (Scania Scala) / h24
HelB 901 (MAN Lion's City (CNG) 3 ax.) / h18
29.3.2009
HelB 9709 / h65A, sunnuntaina (!)
CBF 708 (HelB 929 vm 2009) / 73N
ja vastaavasti väsähtänyt Scania-Ikarus CBF 266 (vm 2002) / h72.
Tammelund ei taida tarjota kuljettajilleen minkäänlaista työvaatetusta? Kyllä silti sen verran ammattiylpeyttä luulisi löytyvän, että jotenkin matkustajat erottaisivat kuljettajan aseman pultsareista. Joku Tammelundin kuljettaja tuli asemalta tauolta väsyneissä, räikeissä salihousuissa ja vanhassa HKL-Bussiliikenteen takissa, oli kyllä pahin pohjanoteeraus pitkiin aikoihin.![]()
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.03.2009 kello 22:12. Syy: lisätty päivämäärä
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Tulin tänään menneeksi samalla autolla myös linjalla 741.
Tammelundin "työasusteet" ovat olennainen osa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen mahdollisimman epämääräistä imagoaKerran eräällä isompikokoisella kuskilla oli yllään hikinen T-paita ja hieman liian pienet shortsit
Toki kuski oli tunkenut eväspaperit auton tuulilasin taakse.
Kerran TLL kuskilla oli ihan hieno virkapuku, mutta ainut ongelma oli, että siinä luki Veolia...
Minusta lyhtyhihainen T-paita ja pieruverkkarit nyt eivät sovi bussikuskin virkapuvuksi! Vaikka hauskalta näyttääkin
Toki joskus olen nähnyt kuljettajan jolla on Tammelundin työtakki päällään, eli ilmeisesti firmassa on jonkinlainen työvaatetus?
Viimeisin muokkaaja Puolimatala; 29.03.2009 kello 22:11. Syy: pieni lisäys
Ehkä työasusteihinkin olisi hyvä saada joku "tilaajaväritys". Eipä ne Concordiankaan rytkyt niin hienolta näytä. Minusta tuntuu takki on täsmälleen sama kuin HKL-Raitio- ja metroliikenteellä, mutta niin että tummansininen on korvattu mustalla ja vihreä oranssilla.
"Juna toisi huumeet."
Kun itse kävin ajelemassa Tammelundin Liikenne Oy:ssä vuonna 2007, tarjosi yhtiö kyllä tuon mainitun työtakin, mutta kaiken muun saitkin kustantaa itse. Ainoa ohjeistus työssäpukeutumisen suhteen oli ehdoton kielto pitää suurta yleisöä loukkaavia asusteita päällä (konkretisoitiin toteamalla, että paita, jossa lukee haist' v tai muuta vastaavaa, on kielletty). Lisäksi vinkattiin, että talon muutaman verkkarimiehen jäljiltä kannattaa kuljettajan istuimelle asettaa ennen omaa vuoroaan "sunnuntaihesari"!
Liian siisti pukeutuminen taas oli suorastaan omiaan epämääräistä älämölöä varikolla. Annahan olla, kun olit ensin luennolta kiirehtinyt viemään autoa Tattarisuolle, josta kieli vyön alla juoksua 75:n pysäkille, josta Hakaniemeen vaihtoon (vuoro siis päättyi yöllä siihen aikaan ettei Tattarisuolta ilman autoa päässyt)... Missä vaiheessa se villakangastakki olisi pitänyt ehtiä viemään kotiin - etenkään TLL:n siirtymistä maksamilla palkkioilla?
Kaikella kunnioituksella suurta L:ää kohtaan!![]()